Nou, belofte maakt schuld dus ik heb vandaag de Velox gemaakt, meteen mijn eerste keer een foliebout vastgehouden en gebruikt, resultaat mogen jullie bekijken.
Hier eerst even alle delen losgemaakt en de foilie verwijderd op de zere plekken.
Na flink lopen te pielen en nog expres en stukje hout gebroken te hebben omdat ik anders het landingsgestel niet kon plaatsen zit het er weer in maar nog niet verlijmd.
Hier ook het middelste latje weer gelijmd
En toen het spannendste gedeelte, folieen, nog nooit gedaan en geen idee hoe het moest maar met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind.
Het voorste gedeelte en het kleine stukje onder het gestel zit er nieuw op, poging 100% geslaagd zeg ik, beter dan wat erop zit
En zo staat hij er weer bij. Meteen even wat kleine andere oneffenheden gladgestreken met de bout. Ik heb trouwens nog nooit zo'n klote bout gehad (uiteraard want het is mijn eerste), die gaat morgen meteen weer terug. Bij het folieen blijft hij makkelijk plakken en glijdt niet soepel over de folie heen.
Operatie Velox is weer gereed. Klaar om te vliegen. Meteen maar even mijn accu's uit het vet gehaald en waar nodig aan de lader gelegd. Moet wel even de gebruiksaanwijzing van de lader weer opzoeken :rolling:
En de Pipercup heb ik de losse stukjes folie ook meteen maar gerepareerd. Daar moet de ontvanger alleen nog in en afregelen. Moet deze week kunnen lukken. Ook brandstof ingeslagen dus je ziet, ik ben weer op de goede weg.