Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft er iemand wel bekertjes

Ik heb er één ;)

beker002.jpg

Ik kies ook het zekere voor het onzekere, ik ga vandaag naar Hoogtij.
Ik ben rond 13.00 uur met Fritsie op een droog Hoogtij :thumbsup:

@ Burp: gave bak man :thumbsup: laat die vrouw van jou maar in die duffe stationwagon rondrijden en neem jij maar dat hippe snelle bakkie :yes:
Mooi kleurtje ook, lijkt wel dezelfde kleur als die Tamtech van jou toen die nog nieuw was ;)

@ Wolfmaned: heb jij je nieuwe 1:1 al?

Ok dus jij gaat naar hoogtij , ik gaat even het asfalt proberen :p

Mijn Baja is nog niet rijklaar (kosten rijklaar maken zijn ongeveer een Elcon koppeling en een alu clutchbellhouder. ik kom straks wel even langs, al is het alleen maar om even een plastic houder te scoren bij een van de mannen :D

En ja, ik vertelde de vrouw al dat zij wel "af en toe" in de station mag rijden. Zij heeft met de kinderen en voor de boodschappen nou eenmaal veel ruimte nodig :twisted:
Het is een leuk scheur bakkie met ruim 100pk dus dat wil wel.

Sleur, ik had mezelf ook een easystar belooft dit jaar. Wilde eigenlijk eerst een beetje fatsoenlijk leren vliegen met de heli. Dat is nog niet zover dat ik de easy wil aanschaffen. Maar wel voor de zomer, lijkt mij enorm gaaf, heb al aardig wat gesimd met dat ding. Het vliegen is makkelijker dan een heli vind ik. Het is een erg leuk bakkie, weegt niet veel en is zeer betaalbaar. Een leuke cam erin en dan maar filmen wat de mannen op HT uitspoken :D

Misschien hier eens een keertje gaan kijken?

Aeroclub Heemskerk
Die zitten aan de andere kant van de A9 ten opzicht van ons kantoor. Om die reden neem ik ook een Spektrum DX6 zender. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik een 35MHz zender even aan zet en verderop er een mooie kist zich de grond in boort. De reikwijdte is beperkt maar de kosten zijn ook heel laag. Mocht het dan tegenvallen (qua leukigheid) dan heeft het me hooguit 200 euro gekost.. ;)

Als je cups zo versleten zijn, wordt het tijd om ze te vervangen. 8O ;)

baja5b_totally_worn_cups.jpg

Die kunnen nog best ff mee. Zeker als de vliegkunsten wat gaan tegenvallen :D:mrgreen:
Nee, die zijn echt op. ;) Ze gaan nu wel heel veel dogbones kosten. Drie of vier op een middag is een dure hobby aan het worden (toch telkens zo'n 50 eurootjes).

Maar vandaag groot onderhoud gepleegd. 8O ;) De diff-cups en aandrijfassen zijn vervangen. Als testje op de maagdelijk nieuwe cups een setje Edit Performance Parts aluminium dogbones (volgens Merit Racing sterker dan de heavy duty versies dus dat gaan we eens proberen :?).

baja5b_edit_dogbones1.jpg

baja5b_edit_dogbones2.jpg

Rondje door de straat met de Badlands was een minder goed idee. Hoewel je er heerlijk wheelies mee kunt trekken want ze hebben best lekker grip op de klinkertjes, slijten ze razensnel. :evil: niet meer doen dus. :nooo:

baja5b_badlands_onroad.jpg

En bij een laatste controle van de schokbrekers tot grote verbazing ontdekt dat de helft van de voorste schokbrekertoren los zat. De boutjes waren compleet uit het plastic gerukt. :cry: Maar een dikke bout erin en klaar. :thumbsup:

baja5b_broken_front_shocktower.jpg

Klaar om te knallen na 4 weken stilstand door drukte thuis (verbouwen) en werk (nieuw kantoor, alles verhuizen) en gewone werkzaamheden (de baas zijn is ook niet zaligmakend maar je kunt er een dure hobby aan over houden ;)).

Nieuwe 1:1

Ja hoor weer een joehoe, en nu van mij.
Ik heb gisteren mijn nieuwe vervoer opgehaald.
Ik zal ff een plaatje plaatsen als het lukt.
En ik ben er Zondag zeker niet.
Groeten Edwin.

030508123311.jpg

030508123257.jpg

wolfmaned gefeliciteerd met je nieuwe koets

vandaag was het weer lekker gezellig op hoogtij , koffie in overvloed :p
Het weer was top , leek wel zomer
De baja verder in gereden en daarna lekker volgas over de baan heen.
Tjonge wat gaat dat lekker zeg :D

Feli met de nieuwe 1:1 wolfje.

Ik heb vandaag ook een joehoe ontvangen, een nieuwe Hyperion lader de EOS0606i ac/dc.

Kan alle soorten accu's laden op 12V of 220V. Met ingebouwde LiPo balancer. En een groot voordeel, hij is reuze stil. als test is hij nu even een 3300 mAh accu aan het laden/ontladen. Enige nadeel is dat hij maar tot max 50 Watt gaat. Voor 3S Lipo betekent dat met niet meer dan 4A laden. Op dit moment zeker nog niet van toepassing.

Junkie, thnx voor de clutchbellhouder, ik kijk wel of ik deze week een alu versie kan kopen anders zet ik hem er wel op.

He meneer Burp,
Jij ook gefeliciteerd met het scheur ijzer, in die opvallende kleur.
Maar toch als je mij aanziet komen (REM).
groeten.

was weer heerlijk knallen vandaag , 2,5 tankje leeg gereden zonder schade,wel is de pinion aan de beurt. maar deze is onderweg. nog ff wachten tot snoeksel mij de foto's mailt ,zet ik ze op het forum:p

Het weer was top , leek wel zomer

De baja verder in gereden en daarna lekker volgas over de baan heen.
Tjonge wat gaat dat lekker zeg :D

Ik hoop dat het morgen een beetje knap is, dan ga ik naar Zwaag, om bij de LIDL mijn onroad uit te laten.
Wish me luck :P

@Burp en WolfmanEd

Beide gefeli met de 1:1 speeltjes.

Wolfmaned gefeliciteerd met de 1:1
Zijn morgen kinderen ook toegestaan, zo ja dan wil ik graag wat meer info :p Lijkt me wel ff leuk om te knallen :snipersmile:

Vanmiddag lekker geknald op Hoogtij alleen behoorlijk irritant dat het gas steeds bleef hangen, gelukkig was ik niet de enige.
Net even de carb opengemaakt, mijn gasstang was behoorlijk ingesleten.
Volgens mij is het gewoon het beste als je deze na een paar keer rijden uit voorzorg vervangt. De dikte van de stang op het gave gedeelte is 4,71mm en op het versleten stuks is hij 4,57 mm dik, dit is dus een verschil van 0,14 mm 8-O Ook is het het meeste versleten aan de veerkant, dus dichtsealen aan de gashevel kant maakt weinig uit denk ik.
Ik hou gewoon een paar van die dingen op voorraad en na elke 2 liter gewoon een nieuw stangetje erin :thumbsup:

as003.jpg

Het was me vanmiddag weer een waar genoegen om op Hoogtij te zijn.;)
Vandaag heeft mijn Baja z'n "maiden trip" gemaakt.
1 tank zonder problemen of schade leeggereden...het enige wat er nog even gefixed moet worden is het opnieuw aanbrengen van een schroefje op de servohevel van de gasservo...die lag er ineens naast,zonder schroefje...:rolleyes:

De Savage kwam er met iets meer "schade" vanaf....de zuigerstang van de achterste schokbreker was behoorlijk krom :-?...

Gelijk maar 8 nieuwe besteld:
imagemagic.php

Mark en Phil,bedankt voor de koffie en de Kano's !
dcimports_1988_20777345

Aan de rest van de crew: bedankt voor de gezellige middag! :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back