Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo jammer, maar misschien is het dan wel zinvol om als reactie op die mail te vragen aan de gemeente aan welke voorwaarden qua lokatie enz. we moeten voldoen om het wel voor elkaar te krijgen. Denk dat ik straks maar een bakkie ga doen bij Barend. :morning: (nee ik hoef alweer niet te werken:rolleyes:) Hmm, teveel regen om te fietsen:(

Laatst bewerkt door een moderator:
@Fritsie: Er staat op het MBF een MX12 met ontvanger te koop. (geen idee wat een nieuwe moet kosten)

Ik had hem ook gezien ,maar voor die prijs heb je dus ook een dx6i :???:
Voor de prijs waar phil hem voor heeft,wil ik hem ook wel ,maar dat was een toevalstreffer.
Meestal licht de prijs zo rond de 100 euro(soms zelfs zonder ontvanger)
dat vind ik echt te veel voor een tweedehands setje,doe dan maar een nieuw setje 2,4 ghz :p

Maar het vliegen lijkt me leuk om er bij te doen,maar les gaan nemen bij een club of lid worden van een club gaat mij net ff te ver.
Ik ben ook bij lange na nog niet uitgekeken op de baja :p
Blazen door het zand blijft bij mij toch Nr1 :D
Dat mis ik ook een beetje op het noorderveld ,plus ik vind de ruimte echt beperkt daar en die lichtmasten staan ook behoorlijk in de weg ;)
Als hoogtij niet meer gaat ,vinden we vast wel weer een nieuwe zandvlakte :cool:

Nee, ik ook een dagje vrijuit:D , net ff met 2 brothers gebeld en weer kundig advies gekregen , ik ga zo de futaba 6 ex fasst 2,4 ophalen . , ze hebben over land de rijkweite gemeten en zijn maar gestopt bij 4,5 km :cool: ,dus in de lucht gaat dat nog verder, maar zo ver kom ik echt niet ;), nog ff over de dx6 gehad ,maar dat klonk niet echt positief ,dit is eigenlijk een indoor zender en voldoet niet a/d eu ,en zij zullen hem ook niet verkopen :nooo:, verder op google dx6 ingetikt en dan krijg je ook vaak het woord "probleem te zien ", dus ik vertrouw het niet helemaal :confused:

Ik had hem ook gezien ,maar voor die prijs heb je dus ook een dx6i :???:
Voor de prijs waar phil hem voor heeft,wil ik hem ook wel ,maar dat was een toevalstreffer.
Meestal licht de prijs zo rond de 100 euro(soms zelfs zonder ontvanger)
dat vind ik echt te veel voor een tweedehands setje,doe dan maar een nieuw setje 2,4 ghz :p

Maar het vliegen lijkt me leuk om er bij te doen,maar les gaan nemen bij een club of lid worden van een club gaat mij net ff te ver.
Dat mis ik ook een beetje op het noorderveld ,plus ik vind de ruimte echt beperkt daar en die lichtmasten staan ook behoorlijk in de weg ;)
Als hoogtij niet meer gaat ,vinden we vast wel weer een nieuwe zandvlakte :cool:
.bij mij is het nu andersom ,vliegen 1 en de baja erbij ;), maar straks staat bijv de powerboot weer op 1 ,je weet het nooit :?, fritsie; let wel ff op met de dx6 ( twijfel gevalletje) de 6ex van futaba kost 189 E ,misschien is hij er al gebruikt ? 2 brothers heeft er deze week al 6 van verkocht, en ze zijn nogal kritisch met wat ze verkopen ;). betreft een baja baan , wellicht de achtersluis polder ,ben je niemand tot last ,hooguit de mensen die in de file staan bij de koentunnel :rolleyes:

.bij mij is het nu andersom ,vliegen 1 en de baja erbij ;), maar straks staat bijv de powerboot weer op 1 ,je weet het nooit :?, fritsie; let wel ff op met de dx6 ( twijfel gevalletje) de 6ex van futaba kost 189 E ,misschien is hij er al gebruikt ? 2 brothers heeft er deze week al 6 van verkocht, en ze zijn nogal kritisch met wat ze verkopen ;). betreft een baja baan , wellicht de achtersluis polder ,ben je niemand tot last ,hooguit de mensen die in de file staan bij de koentunnel :rolleyes:

Dit soort verhalen hoor je altijd en overal ;)

Dit soort verhalen hoor je altijd en overal ;)

Inderdaad, je hoort alleen maar de slechte verhalen. Alleen een indoorzender :confused::confused:
Ik heb bewust niet gekozen voor een 2,4 ghz set, Sleurhutje en Siemme hadden er beide al storing mee (maar dit is niet de hoofdreden) Die storing kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn, en wie garandeerd mij dat ik met de MX-12 geen storing heb, niemand dus. Ik heb gekozen voor een andere zender omdat dit mazzeltje gewoon op mijn pad kwam en dit ook een heel goede zender is. Voor een DX6 heb ik geen budget, aangezien het vliegen op de 2de plaats komt (na de Baja ;)). Fritsie kwam echter later met die link in Engeland, als hij daar eerder mee gekomen was had ik denk ik ook voor de DX6i gekozen.
Maar om een kort verhaal lang te maken :rolleyes: vliegen langs het kanaal blijft een riskante bezigheid, die radarinstallaties enz. hebben heel wat zendvermogen, en als je net in die beam vliegt heb je gewoon pech=weg, volgens mij is dat met iedere zender. Tenzij je een flinke eindtrap (of hoe die dingen mogen heten) op je zender zet :thumbsup:.

Ik ga nu naar Centerparcs, prettig weekend allemaal en tot later. (en ja de WD is mee en de Baja niet :rolling:)

p.s. Ik heb nog een heel mooi cameraatje op de kop getikt :yes:

@Junkie, check this ook al kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat ze bij 2B recente modellen op voorraad hebben liggen. Ik denk dat ik er maar één uit HK laat komen. (geen verzendkosten:confused:)

Ps; op het noorderveld kunnen we ook rijden ,das mij ook best,lekker driften,en vliegen doe ik binnenkort vanuit mijn tuin boven mijn eigen buurt met een pilsie erbij ;) , landen word dan in mijn hand ,dat bewijs heb ik al geleverd :cool:, vandaag komt het kleine cameraatje binnen ,ben benieuwd:D
En als de wind de andere kant op is, ligt je EZ bij de buren? :? ;) Als je de deur open zet en net voor de opening een roll maakt, kun je door de deur naar binnen vliegen (wel even de vazen van de tafel en kast halen). :lol:

Ik zal eens kijken of het werkt door een snoertje tussen mijn DX6 en DX6i te doen en dan in te stellen als leerling/leraar. Leer ik je wel de basiszaken van vliegen. Hoewel, met een Easy Star is er niet veel aan. Als één van ons hem wat op hoogte brengt, kun je zelf wat fladderen. Het inzetten van de landing (het lastigst omdat je de snelheid en afstand goed moet inschatten) kun je dan samen oefenen. Als het bij het starten mis gaat, is er niets aan de hand. Dat hebben we nu wel vaak genoeg gezien bij die piepschuim dingen.

Nee, ik ook een dagje vrijuit:D , net ff met 2 brothers gebeld en weer kundig advies gekregen , ik ga zo de futaba 6 ex fasst 2,4 ophalen . , ze hebben over land de rijkweite gemeten en zijn maar gestopt bij 4,5 km :cool: ,dus in de lucht gaat dat nog verder, maar zo ver kom ik echt niet ;), nog ff over de dx6 gehad ,maar dat klonk niet echt positief ,dit is eigenlijk een indoor zender en voldoet niet a/d eu ,en zij zullen hem ook niet verkopen :nooo:, verder op google dx6 ingetikt en dan krijg je ook vaak het woord "probleem te zien ", dus ik vertrouw het niet helemaal :confused:
En jij gelooft dat je 4,5km haalt over land waarbij de grond een groot deel van het radiosignaal opzuigt? Over land houdt het echt wel bij 300-400 meter op. De rest is indianenpraat (er is ergens een apart topic over waar iemand dat braaf allemaal zelf test en tot heel andere conclusies komt). Ook in de lucht zijn dat redelijke brood-aap-verhalen. Dat je in de lucht verder komt is waar, op voorwaarde dat je "direct zicht" hebt. Dus zonder bomen of bebouwing ervoor. En ook bomen of bebouwing in de buurt kunnen reflecties van het radiosignaal geven met alle gevolgen van dien. :pim:

Inderdaad, je hoort alleen maar de slechte verhalen. Alleen een indoorzender :confused::confused:
Ik heb bewust niet gekozen voor een 2,4 ghz set, Sleurhutje en Siemme hadden er beide al storing mee (maar dit is niet de hoofdreden) Die storing kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn, en wie garandeerd mij dat ik met de MX-12 geen storing heb, niemand dus. Ik heb gekozen voor een andere zender omdat dit mazzeltje gewoon op mijn pad kwam en dit ook een heel goede zender is. Voor een DX6 heb ik geen budget, aangezien het vliegen op de 2de plaats komt (na de Baja ;)). Fritsie kwam echter later met die link in Engeland, als hij daar eerder mee gekomen was had ik denk ik ook voor de DX6i gekozen.
Maar om een kort verhaal lang te maken :rolleyes: vliegen langs het kanaal blijft een riskante bezigheid, die radarinstallaties enz. hebben heel wat zendvermogen, en als je net in die beam vliegt heb je gewoon pech=weg, volgens mij is dat met iedere zender. Tenzij je een flinke eindtrap (of hoe die dingen mogen heten) op je zender zet :thumbsup:.
Voor wat betreft de DX6 heeft 2Brothers gelijk. De DX6 is een zogenaamde Park Flyer zender met laag vermogen en bedoelt voor kleine modellen (in het park of sporthal) die altijd dicht bij je in de buurt vliegen. Dan heeft het geen nut om een hoog zendvermogen te gebruiken. De DX6i, die niet in Nederland verkocht mag worden, heeft 10x zoveel zendvermogen en is tevens DSM2 wat de kans op storingen aanmerkelijk verkleint.

Bij Siemme, die een DX7 heeft en hetzelfde zendvermogen als de DX6i, was er op zich geen storing. Zijn snelheid was dermate hoog dat zijn richtings- en rolroeren geen invloed meer hadden op de luchtstroom (Overspeed). Ik liep in de buurt op zoek naar mijn propellor en hoorde tijdens de daling wel braaf de servootjes reageren en zal de roeren wel bewegen, maar het vliegtuig bleef kaarsrecht naar beneden komen.

De storing die ik had, was het gevolg van een aantal kilowatt aan hoogfrequent signaal. Ik kan je garanderen dat elke ontvanger die in de straal van dat radar was gekomen een probleem had gehad. Er zijn hele volksstammen die met Spektrum vliegen en geen problemen ondervinden.

Nog even ter aanvulling: De MPX FunJet van Satoer ging ook naar beneden door een storing op 35MHz. Naar alle waarschijnlijkheid dus teveel storing van bijvoorbeeld de motor of regelaar. Dus geloof de verhaaltjes over "de beste zender" en "storingsvrij" niet. Als ze dat wel claimen, vraag dat ook of ze je toestel vergoeden als er wel een storing optreedt en je schade oploopt. :teacher: ;)

Ik zal eens kijken of het werkt door een snoertje tussen mijn DX6 en DX6i te doen en dan in te stellen als leerling/leraar. Leer ik je wel de basiszaken van vliegen. Hoewel, met een Easy Star is er niet veel aan. Als één van ons hem wat op hoogte brengt, kun je zelf wat fladderen. Het inzetten van de landing (het lastigst omdat je de snelheid en afstand goed moet inschatten) kun je dan samen oefenen. Als het bij het starten mis gaat, is er niets aan de hand. Dat hebben we nu wel vaak genoeg gezien bij die piepschuim dingen.

Lijkt me strak plan :D

Voor wat betreft de DX6 heeft 2Brothers gelijk. De DX6 is een zogenaamde Park Flyer zender met laag vermogen en bedoelt voor kleine modellen (in het park of sporthal) die altijd dicht bij je in de buurt vliegen. Dan heeft het geen nut om een hoog zendvermogen te gebruiken. De DX6i, die niet in Nederland verkocht mag worden, heeft 10x zoveel zendvermogen en is tevens DSM2 wat de kans op storingen aanmerkelijk verkleint.

Bij Siemme, die een DX7 heeft en hetzelfde zendvermogen als de DX6i, was er op zich geen storing. Zijn snelheid was dermate hoog dat zijn richtings- en rolroeren geen invloed meer hadden op de luchtstroom (Overspeed). Ik liep in de buurt op zoek naar mijn propellor en hoorde tijdens de daling wel braaf de servootjes reageren en zal de roeren wel bewegen, maar het vliegtuig bleef kaarsrecht naar beneden komen.

De storing die ik had, was het gevolg van een aantal kilowatt aan hoogfrequent signaal. Ik kan je garanderen dat elke ontvanger die in de straal van dat radar was gekomen een probleem had gehad. Er zijn hele volksstammen die met Spektrum vliegen en geen problemen ondervinden.

Nog even ter aanvulling: De MPX FunJet van Satoer ging ook naar beneden door een storing op 35MHz. Naar alle waarschijnlijkheid dus teveel storing van bijvoorbeeld de motor of regelaar. Dus geloof de verhaaltjes over "de beste zender" en "storingsvrij" niet. Als ze dat wel claimen, vraag dat ook of ze je toestel vergoeden als er wel een storing optreedt en je schade oploopt. :teacher: ;)

dat bedoel ik dus met al die verhalen die je overal hoort,en het maakt niet uit over wat :)
Dus word toch mooi een dx6i ;)

Ik ga zo ff een :morning: halen bij speedworld :p

joh, elke zender,goed of niet word bekritiseerd , ik heb me gewoon goed laten voorlichten door 2 toko's ,waarvan beide verkopers al meer dan 10 jaar vliegen in clubverband ,en spreken vol lof over de T6ex ,die ze in de praktijk veel gebruikt zien worden ,noem ik de dx6 ,dan komen de indianen verhalen tevoorschijn ,maar ook op die club's word er gewoon met dx6 gevlogen ,dus.
ieder moet voor zich zelf weten wat hij denkt dat goed is ;)
er word wel steeds meer gesproken dat de dx6 over zo'n 7 maanden verboden is ,nu is het nog gedoogd :eek: ,maar daar weet sleur vast meer van :lol:

hier mijn joehoe ,en zender die veel meer kan ,dan ik begrijp :rolleyes:
wel lekker de digitale trim,end point adjustment, en de 6 kanalen voor wat toeters en bellen

Ps fritsie ; je zocht toch een niet al te dure zender ,ik heb nu de easystar zender over met ontvanger die prima werkt ( multiplex ) altijd storings vrij geweest ;), leuk om te beginnen ,maar je kunt natuurlijk ook een sporthal zender kopen :lol:

IMG_1063.jpg

joh, elke zender,goed of niet word bekritiseerd , ik heb me gewoon goed laten voorlichten door 2 toko's ,waarvan beide verkopers al meer dan 10 jaar vliegen in clubverband ,en spreken vol lof over de T6ex ,die ze in de praktijk veel gebruikt zien worden ,noem ik de dx6 ,dan komen de indianen verhalen tevoorschijn ,maar ook op die club's word er gewoon met dx6 gevlogen ,dus.
ieder moet voor zich zelf weten wat hij denkt dat goed is ;)
er word wel steeds meer gesproken dat de dx6 over zo'n 7 maanden verboden is ,nu is het nog gedoogd :eek: ,maar daar weet sleur vast meer van :lol:
Een Mercedes-rijder zal nooit een BMW de hemel in prijzen en andersom ook niet. Futaba (Robbe) heeft natuurlijk een lange historie en nieuwkomers als Spektrum, Nomadio en wie dan ook zullen moeten vechten tegen die reputatie.

De DX6 en DX7 zijn geheel conform alle eisen in Nederland en kunnen niet meer verboden worden. Voor de DX6i is geen specifieke toelating in Nederland maar de zender voldoet aan de normen, mits het zendvermogen op de europese norm wordt gezet. Omdat je het zendvermogen via het menu kunt aanpassen staat dit enigszins ter discussie. Maar met een Ferrari kun je ook 320km/u rijden terwijl je maar hooguit 120km/u mag op de nederlandse snelwegen. :? Vooralsnog is er geen uitspraak over gedaan, zie in het draadje over storingen een post van het bijwonen van een conferentie.

Tevens geldt dat reeds verkochte sets niet verboden worden. Er mogen alleen geen nieuwe sets meer verkocht worden. Maar die hele discussie loopt al meer dan een jaar en er is nog geen eenduidigheid over, laat staan een harde uitspraak. Alleen maar speculaties tussen 35MHz gasten en 2.4GHz aanbidders. ;) De argumenten om het te verbieden zijn overigens ook in het geheel niet van toepassing. In België is een hype rond deze discussie ontstaan. Rare Belgen. :hammer:

hier mijn joehoe ,en zender die veel meer kan ,dan ik begrijp :rolleyes:
wel lekker de digitale trim,end point adjustment, en de 6 kanalen voor wat toeters en bellen

Ps fritsie ; je zocht toch een niet al te dure zender ,ik heb nu de easystar zender over met ontvanger die prima werkt ( multiplex ) altijd storings vrij geweest ;), leuk om te beginnen ,maar je kunt natuurlijk ook een sporthal zender kopen :lol:
Ze hebben aardig op je ingepraat over die DX6 hè. :? :nooo: Fritsie wil dus een DX6i... Maar een eenvoudige 35MHz is op zich niet verkeerd om mee te leren fladderen. ;)

Beste sleur , het is niet mijn bedoeling om de dx6 de grond in te trappen ,maar als ik mij laat informeren ,en ik hoor alleen negatieve verhalen over de dx6 wie ben ik dan om hem dan toch te kopen terwijl ze goede ervaringen hebben met de t6ex ( zegge toffe sex )
jij hebt een goede smaak en technische kennis over de spullen die je koopt ,neem de baja/EZ en ander rc spul , dus ergens moet er wel iets goeds aan de dx6 (i) zijn ;)

Wat een gezwets over die paar milliwatts aan zendvermogen in een RC transmittertje.
Een gemiddelde wifikaart heeft nog meer vermogen.

En het zal mij echt een rotzorg zijn dat ik met een illigale zender zou rijden of vliegen,ik ben wat dat aangaat al vanaf mijn dertiende levensjaar een crimineel :cool:

Naar mijn mening heeft dit alleen nadelige gevolgen als je bij een "clubje"wilt gaan vliegen.
Een Crash & Bash vlieger hoeft zich hierover echt geen zorgen te maken hoor ;)

De radiocontroledienst,tegenwoordig ook wel het AT genoemd zal echt niet op zoek gaan naar vliegertjes met iets te veel vermogen in dit frequentiegebied,ze hebben het namelijk veel te druk met radiopiraatjes pesten :yes:,de sufferds :proost:

Voor degenen die nog op zoek zijn naar een easystar zonder zender...... deze is sinds eergisteren 25 pleuro`s goedkoper geworden. :rolleyes:

zo,die kwam net binnen ,en is echt klein en weegt echt weinig,net ff gefilmd ,ook dat werkt dus weer een hele kleine joehoe erbij voor de easystar

zijn er vanavond nog vliegers op ht ? :D

IMG_1066.jpg

IMG_1067.jpg

Beste sleur , het is niet mijn bedoeling om de dx6 de grond in te trappen ,maar als ik mij laat informeren ,en ik hoor alleen negatieve verhalen over de dx6 wie ben ik dan om hem dan toch te kopen terwijl ze goede ervaringen hebben met de t6ex ( zegge toffe sex )
jij hebt een goede smaak en technische kennis over de spullen die je koopt ,neem de baja/EZ en ander rc spul , dus ergens moet er wel iets goeds aan de dx6 (i) zijn ;)

Heb je het nou over de dx6 of de dx6i?

ze hebben aardig op je ingepraat over die DX6 hè. :? :nooo: Fritsie wil dus een DX6i... Maar een eenvoudige 35MHz is op zich niet verkeerd om mee te leren fladderen. ;)

Idd een 35mhz is ook prima, maar ik wil wel een beetje kwaliteit en dan zit ook tussen de 50 en 100 euro,dus kan beter meteen wat knaps kopen voor 129 euro ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back