Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
djeeez sleur ,wat ben je toch een klein kind ,word een beetje moe van je

laat 1 ding duidelijk zijn , ik rijd jouw helemaal zoek , daar durf ik veel op in te zetten , bochten en bulten zijn daarbij erug welkom :cool:

zo en nu graag geen geklaag en kinderachtige verwijten :rolleyes:

Klinkt als een uitdaging die we het best met zijn allen kunnen aanpakken. Ondanks dat rondjes rijden ook wel even leuk is vind ook ik het leuker als er iets meer uitdaging in de baan zit. Dus een paar bochten erbij maken om wat meer op het stuurmansgedeelte te kunnen vertrouwen lijkt mij een goed plan :yes:

Als we dit zouden willen , kunnen we natuurlijk ook met een nieuwe baan beginnen aan de andere kant van de buis , kunnen we een baan uitzetten (ik heb nog een hele nieuwe bos paaltjes) ;) :D het enige manco is : er moet wat zand verzet worden om bulten te maken :rolleyes: kuilen komen er vanzelf :lol:

djeeez sleur ,wat ben je toch een klein kind ,word een beetje moe van je

laat 1 ding duidelijk zijn , ik rijd jouw helemaal zoek , daar durf ik veel op in te zetten , bochten en bulten zijn daarbij erug welkom :cool:

zo en nu graag geen geklaag en kinderachtige verwijten :rolleyes:
:p :rolling: Vind je het vervelend als je geconfronteerd wordt met eerdere uitspraken waar je later toch op terugkomt dan? ;) :lol: Wie kaatst.... :? Maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik uitgekeken ben op de Baja en ovaaltjes racen. Dat heb ik nu geloof ik wel 100x gezegd en desondanks blijven zeuren dat ik moet komen rijden. :nooo: Zal jou toch verder aan de anus oxideren of wat? ;) :lol: . <- da's een punt 8O :D

Net de aanhanger uitgeladen, zo even lekker uitgebreid badderen en dan lekker aan deknutsel met de EZ Low Wing en de grote Monsun. Hopelijk dan volgende week inderdaad de maiden. :yes:

Zeker wel, maar als het dan aankomt op "ik heb het meeste vermogen en een betere vertanding" en vervolgens rondje saai na rondje saai te rijden en na 10 minuten saai ovaaltjes rijden iedereen al een keer of wat gestopt is, dan heb ik daar geen lol aan (zelfs al in de tijd dat er nog niet gevlogen werd (met vliegtuigen ;))). Wat dat betreft was de TamTech leuk omdat de specificaties gelijkwaardig waren en de ware stuurmanskunsten vooral bij het aanremmen, insnijden en uitkomen van de bocht cruciaal waren. Op zo'n ovaal of een open vlakte vind ik daar geen ruk meer aan. Zoals nu al zo vaak gezegd ben ik na anderhalf jaar uitgekeken op de Baja. Enorme sprongen en raggen kan ook prima met de Ravage.

Als je het mij vraagt was die gammele Baja van jou niet eens bestand tegen een simpel houten paaltje en na diverse kleine aanvaringen heb je herhaaldelijk je Baja vervloekt terwijl die van mij bleef rijden, ook bij het rijden over de paaltjes. in die periode heb je ook herhaaldelijk te kennen gegeven bochten en bulten niet te waarderen want het enige dat je kon was vol gas rechtdoor (of zelfs tegen het verkeer in als het sturen niet lukte :evil:).

Qua HoogTij Baja rij-uren hebben jullie bij elkaar net genoeg om mijn quotum van die anderhalf jaar te evenaren. :p :lol: In de wintermaanden waren meestal alleen ik, danielrc en philliams te vinden op HT. :yes: Maar als jullie kunnen garanderen dat er binnen 3 maanden een knappe baan ligt, zorg ik dat ik er bij ben met mijn Baja. 8)

Nogmaals BULLSHIT wat je daar allemaal uitkraamt, ik heb nu een lichte kater plus alweer een biertje op ,dus als je me kwaad wilt krijgen gaat je dat nu aardig lukken .

je hebt gelijk over de paaltjes ,dat was een slecht idee ( baja killer ) en daar waren veel baja rijders niet blij mee ,en het enige wat ik daar aan opgelopen had was een beschadigde onderkap .
maar daar kon jij natuurlijk stoer overheen raggen :rolleyes:

verder ben ik natuurlijk wel voorstander van bochten ,aangezien ik aardig kan sturen :yes:, dus snap ik niet waar je dat vandaan haalt :confused:

in de winter reed ik gewoon door ,zelfs in de sneeuw ,foto's een paar pagina's terug bewijzen dat :cool: , dus das ook gelul !!

En beweer je ook nog dat ik alleen rechtdoor kan rijden :confused:
jongens zeg er is wat van ,kan junkie alleen rechtdoor rijden ??

krijg meer de indruk dat je het maar niets vind dat ik me heb ingezet om ons groepje weer aan de baja te krijgen ,wat aardig is gelukt:cool:

Verkoop alsjeblieft dat baja ding van je ,been there done that :evilbat:

Kom, kom, we gaan gewoon weer rijden, wie mee wil doen doet dat lekker en wie niet, dan niet. No hard feelings. Ik blijf het nog steeds leuk vinden maar vind een uitdagendere baan ook leuker. Laten we de energie dan daar maar insteken.

Volgens mij hoeven we alleen maar een track uit te zetten en de bulten en kuilen komen vanzelf. Een afzetting met van dat drainagepijp lijkt mij wel wat. Kan iemand daar aan komen?

Kom, kom, we gaan gewoon weer rijden, wie mee wil doen doet dat lekker en wie niet, dan niet. No hard feelings. Ik blijf het nog steeds leuk vinden maar vind een uitdagendere baan ook leuker. Laten we de energie dan daar maar insteken.

Volgens mij hoeven we alleen maar een track uit te zetten en de bulten en kuilen komen vanzelf. Een afzetting met van dat drainagepijp lijkt mij wel wat. Kan iemand daar aan komen?

kunnen we niet beter een hele lange rechte baan maken , dat vind ik al moeilijk genoeg :rolling:

fritsie; ik doe mijn best ,maar moet niet de boel verdraaid worden :puppydogeyes:

Ik zal eens proberen of ik dit soort rode drain kan krijgen !

IMG_0233_1.jpg

Nogmaals BULLSHIT .....

---<<<knipperdeknip>>>---

....done that :evilbat:
Hahahaha, die junkie laat zich zo op de kast jagen. :lol: Je had je Baja eerder te koop staan dan wie dan ook (net als al je nitro spul). 8O Ik verdraai niets, het zijn slechts uitspraken van jezelf (en ook anderen waarvan er één geen Baja meer heeft :(). Als je moe bent, heb je een kort lontje, of wat...? :D Als ik je volgende keer tegenkom dan ...... :rolling:

Dan nog maar even wat in zijn algemeenheid. Er is herhaaldelijk gevraagd niet laag over geparkeerde auto's (van anderen) en personen te vliegen, desondanks wordt dat toch regelmatig gedaan... :p :? Er zijn meerdere mensen die zich hieraan storen maar het niet vragen maar wel mompelen. Er komt en dag dat het wel ernstiger mis gaat. Houdt er rekening mee dat de verzekering ernstig lullig kan gaan doen bij schade/letsel.

En in zijn algemeenheid vind ik het geen goed idee om de auto's helemaal tot aan het kanaal te parkeren terwijl er in de zandkuil gereden en gesprongen wordt richting de auto's. :? In een ver verleden, toen we langs de bergen parallel aan de weg reden, zetten we de auto's beneden neer. Na de komst van "de baan" was de kans op schade door runaways en opspattende steentjes nihil en werden de auto's boven gezet. Maar recentelijk heeft Gladoor mogen ondervinden hoeveel effect een simpel steentje kan hebben. :cry:

-edit-
Er ligt als het goed is nog dikke buis in de bergen bij de baan. Dei heeft sime een keer meegenomen bij zijn werkgever en heb ik toen meegenomen naar HT.

Ja, precies Kobus!!! Zoals in Almere ja :D

Perfect spul om snel een baan meet uit te zetten en de layout kan je makkelijk veranderen. Top Kobus :thumbsup:

Sleur, ben jij dan die grote aap?? :rolling: :rolling:

Over de auto's heb je wel een punt, steentjes vliegen soms ongecontroleerd in de rondte. Het is alleen wat lastig omdat je bij het vliegen soms even iets nodig hebt. Makkelijk om uit de kofferbak te pakken. Daar staat ook mijn accu met de lader om LiPo's te laden etc. Anders kijken of we de spullen boven zetten op een tafel en de auto's daarna weer beneden op het "parkeerterrein" zetten.

Sleur, ben jij dan die grote aap?? :rolling: :rolling:

Over de auto's heb je wel een punt, steentjes vliegen soms ongecontroleerd in de rondte. Het is alleen wat lastig omdat je bij het vliegen soms even iets nodig hebt. Makkelijk om uit de kofferbak te pakken. Daar staat ook mijn accu met de lader om LiPo's te laden etc. Anders kijken of we de spullen boven zetten op een tafel en de auto's daarna weer beneden op het "parkeerterrein" zetten.
Neeee, junkie is die grote aap, nou goed!? 8O :oops: :lol: Mij zal het worst zijn maar ik word wat moedeloos van het ge "hé sleur je moet en hé sleur niet doen". Sleur laat zich nu eenmaal niet commanderen (behalve door zijn vrouwtje misschien, een beetje structuur in mijn leven is soms wenselijk :D).

Bij de ACH is het niet anders. Voorbij de entree mag niet geparkeerd worden (sta je in de aanvliegroute van het veld). En het stuk tot aan de A9 mag niet gevlogen worden (achter de hekken). Ter verduidelijking zetten ze daar een bord neer, voorbij het bord mag niet geparkeerd worden.

Vanwege het laden "in het veld" ga ik ook kijken voor een ander aggregaat, zo één van Honda want die zijn akelig stil en hebben ook een 12V gelijkstroomaansluiting. Een stevige (extra) autoaccu voldoet ook om de lader op aan te sluiten, kun je op een karretje meenemen (start-/toolbox).

Laatst bewerkt:
Hahahaha, die junkie laat zich zo op de kast jagen. :lol: Je had je Baja eerder te koop staan dan wie dan ook (net als al je nitro spul). 8O Ik verdraai niets, het zijn slechts uitspraken van jezelf (en ook anderen waarvan er één geen Baja meer heeft :(). Als je moe bent, heb je een kort lontje, of wat...? :D Als ik je volgende keer tegenkom dan ...... :rolling:

sleur laat zich niet commanderen ,junk laat zich niet beledigen , dat commanderen was vriendelijk door ons alle bedoelt .....
Dan nog maar even wat in zijn algemeenheid. Er is herhaaldelijk gevraagd niet laag over geparkeerde auto's (van anderen) en personen te vliegen, desondanks wordt dat toch regelmatig gedaan... :p :? Er zijn meerdere mensen die zich hieraan storen maar het niet vragen maar wel mompelen. Er komt en dag dat het wel ernstiger mis gaat. Houdt er rekening mee dat de verzekering ernstig lullig kan gaan doen bij schade/letsel.

En in zijn algemeenheid vind ik het geen goed idee om de auto's helemaal tot aan het kanaal te parkeren terwijl er in de zandkuil gereden en gesprongen wordt richting de auto's. :? In een ver verleden, toen we langs de bergen parallel aan de weg reden, zetten we de auto's beneden neer. Na de komst van "de baan" was de kans op schade door runaways en opspattende steentjes nihil en werden de auto's boven gezet. Maar recentelijk heeft Gladoor mogen ondervinden hoeveel effect een simpel steentje kan hebben. :cry:

-edit-
Er ligt als het goed is nog dikke buis in de bergen bij de baan. Dei heeft sime een keer meegenomen bij zijn werkgever en heb ik toen meegenomen naar HT.

waar je me mee raakt = zeggen dat ik niet kan rijden :mad:,en dat ik niet van bochten houd ,dit is onzin , laten we wel wezen met de tamtech cup heb ik toch aardig bewezen dat ik ook bochtjes maak :cool:

en ja ,ik heb veel al is op MP gezet ,om het er vervolgens weer snel af te halen , veel te leuk om zelf te houden :p

en wat fritsie al zei ,er word niet mee gereden dus verkoop hij het .

ik deed hetzelfde ,alleen heb ik hem gehouden om vervolgens iedereen met baja's op te trommelen ,en gewoon weer lekker te rijden :worship:

een junkie doet ook niet zijn spul weg , junkie rc ook niet ;)

verder als iemand bang is dat zijn auto geraakt word ,moet hij dat gewoon zeggen , mag hij zijn auto lekker beneden zetten :fuckyou2:
iedereen vind het machtig mooi dat lage overvliegen ,nog geen klachten gehad.
baja's die volgas wegrijden bij auto's is erger :mad:
daarom is de ach ook niets voor mij ,to many rules :-? ( noteer dit maar vast voor als ik straks toch lid word :roll: )

zo nu mijn mand in , word moe v/h forum :-?

Laatst bewerkt:
gaan we weer , je komt telkens met wat nieuws :2gunfire:

jij laat je niet commanderen ,ik laat me niet beledigen :bday:

commanderen :confused::confused::confused:, ik en een paar anderen hebben je aangemoedigd om de baja te houden , dat is wat anders en was vriendelijk bedoeld .

En ben je nu ook al baan commissaris van ht :rolling:, van wat wel en niet mag ...... zucht

verder als iemand bang is dat zijn auto geraakt word ,moet hij dat gewoon zeggen , mag hij zijn auto lekker beneden zetten :fuckyou2:
iedereen vind het machtig mooi dat lage overvliegen ,nog geen klachten gehad.
baja's die volgas wegrijden bij auto's is erger :mad:
daarom is de ach ook niets voor mij ,to many rules :-? ( noteer dit maar vast voor als ik straks toch lid word :roll: )
Gedragscodes zijn ook regeltjes. En gedragscodes zijn ongeschreven regeltjes maar getuigen wel van fatsoen, normen en waarden. Laag overvliegen is een keer leuk maar als je zelf staat te vliegen en er komt zo'n eikel (excusez les mots) aansuizen waardoor de kans bestaat dat je schrikt en je eigen toestel dus de grond in boort, dan heb ik (en in ieder geval twee anderen) totaal geen respect voor zulke gasten. Ongeacht wie het is of doet. Dus bij deze...

Voor ongestoord vliegen zal ik me ook zeker vervoegen tot de ACH (want daar wordt je rücksichtslos eraf gezet als je je niet aan de regels houdt dus kun je je € 87,50/jaar besparen). Voor stuntpiloten met de EZ zal ik naar HT gaan.

En ben je nu ook al baan commissaris van ht :rolling:, van wat wel en niet mag ...... zucht
Ik ben geen baancommisaris, dat maak jij er weer van. Maar gelet op bovenstaande is voorkomen beter dan genezen. Misschien ben ik nu de gebeten hond omdat ik het nu wel zeg/uit. :p ;) Maar als er wel een keer wat mis gaat, dan heb je in ieder geval iets om aan herinnerd te worden. :pim:

*staat klaar voor hetzelfde commentaar* :D

Laatst bewerkt:
Maar erhm ....
Fear my paintskilzz :rolling:

hoogtij%20layout.JPG

Dit een idee?

Verschuiven van de rijdersstelling, en hoppa ?
Zal technisch wel een moeilijke baan worden maar wel interressant toch ?

Maar erhm ....
Fear my paintskilzz :rolling:

http://members.lycos.nl/bymforum/hoogtij/hoogtij layout.JPG

Dit een idee?

Verschuiven van de rijdersstelling, en hoppa ?
Zal technisch wel een moeilijke baan worden maar wel interressant toch ?
Ideëen zijn er in het verleden al genoeg geweest. Beperking voor bigscale is de breedte van de strook waar nu gereden wordt. Een bigscale baan zal minimaal 3 meter breed moeten zijn (volgens ROAR wedstrijdregels (USA) zelfs 4 à 5 meter). Het huidige stuk is "slechts" 17 tot 21 meter breed als je de huidige rijdersstelling meerekent (je moet dus in de klei gaan staan, evt. op een stelling). In 2006 hebben we al eens e.e.a. uitgezet met afzetlint voor 1:10/1:8 (met een JKdu7aRd2xc[/media] video-versie by Ferry). Maar dat bleek al snel te krap voor bigscales. Dit is wel min of meer waar de huidige baan op gebaseerd is, alleen dan is de lengte twee keer zo veel).

Ander probleem is de ondergrond. Als je een mooie baan hebt gemaakt dan is na één stormpje alles weggevaagd. Dat is in het verleden al herhaaldelijk gebleken. :evil: Op zondagochtend als leipe scheppen en de volgende zaterdag bleek al het zand verderop te liggen. :cry: En dan nog onze onnozele hersenloze motorcrossvrienden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn wel vaker plannen geweest,maar helaas is het daar bij gebleven.
Om één of andere reden komt het dan toch niet van de grond :confused:

bym ; de baan is een leuk idee , maar hoe lang mogen we genieten van de inspanningen die we leveren , we moeten er toch een keer weg :mad:
voor het echie zou je dan een stuk grond van een boer moeten huren ,rond de 3000 E per jaar :?,net zoals die gasten die naast de ach een stuk grond huren .
maar misschien kunnen we deze baan iets uitbreiden naar de pijp toe met wat extra bochten :p

sleur; natuurlijk moeten we een beetje op elkaar passen op ht , laag overvliegen doe ik alleen met de funliner , omdat ik die vrij goed onder controle heb , en dan vlieg ik ook nog eens op loopsnelheid over ;)
met de ez zou ik dit niet doen .

in het begin ,toen we nog amper konden vliegen ,gaf ik al aan dat ik liever had dat de auto's wat verder op zouden moeten staan .

vliegen we nou met houten kisten met de prop voorop , dan zou het een ander verhaal zijn , met mijn nitro ez ging ik ook voorzichtig te werk en op een andere locatie vliegen met maar 1 persoon erbij ( phil) ;)

maar als er mensen zijn die moeite hebben met het laag vliegen ,schuif ik wel een stukje op :teacher:

zo,en nou een kusje op die lelijke kale kop van je ,en lief voor elkaar zijn :proost: proost , eerst maar een bakkie koffie doen eigenlijk ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back