Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm, niemand meer?

Vandaag een mooie joehoe binnengekregen, een 2S LiPo van 5000mAh. Mooi voor de Twin Star. Laden en de rest van de dag vliegen :)

Truste dan maar :)
Tsja, ik was er nog wel maar om 01:05u klapte het internet eruit bij XS4ALL. :? :evil: Ik heb de F-117 verder afgemaakt en op de servostangetjes en wat kleine afwerking na is hij helemaal klaar. :D

f117-almost_finished1.jpg

f117-almost_finished2.jpg

-edit-
Specificaties en kosten:
Spanwijdte: 68cm (90% van origineel)
Lengte: 72cm
Motor: E-max 2212/06 (2200Kv, 22A) € 17,50
Regelaar: HiMax Professional 30A € 24,95
Propellor: APC 5,5x4,75 Electric € 3,00
Servo's: TowerPro SG50 (2x) € 7,40
Accu: Merkloos 3S1P 11,1V 1500mAh € 11,30
Radio: Spektrum DX6i/AR6200
Tot.gewicht: 327 gram

Diversen: Kleinmateriaal € 12,50

Totale kosten: € 76,65 8O

Dure hobby hoor. :nooo: :rolling: ;)

Laatst bewerkt:
netjes sleur , heb je rap gemaakt ;)

blizzard komt er zeker, maar kan een klapprop de 4004 motor niet aan ?
het is natuurlijk wel een pre betreft landen op ht :p

burp ; om te beginnen is de 2cel lipo wel aardig , maar ik gebruik vrijwel altijd de 3cel lipo in de funliner = meer fun en bij stevige wind noodzakelijk :cool:

bym; laat maar weten of je langs wil komen ,ik ben rond 17;00 weer zu hause.

zo ,nu dochter naar school brengen ,ff langs de gym ,ligt op de route :p,daarna ook maar ff werken , al heb ik daar weinig zin an :(

groetjes

Ik verwacht ook dat met 3S het lekkerder zal vliegen. Alleen zitten in de Twin Star twee van dezelfde motortjes als in de EZ*. Gebleken is dat deze niet een heel lang leven hebben op 3S.

Anders upgraden naar de 7,2V versie. Maar als ik zover ben dan komt er wel een tweetal brushless motoren in waarbij ik de 2S dan ook weer goed kan gebruiken met ruim voldoende power.

Ik verwacht ook dat met 3S het lekkerder zal vliegen. Alleen zitten in de Twin Star twee van dezelfde motortjes als in de EZ*. Gebleken is dat deze niet een heel lang leven hebben op 3S.

Anders upgraden naar de 7,2V versie. Maar als ik zover ben dan komt er wel een tweetal brushless motoren in waarbij ik de 2S dan ook weer goed kan gebruiken met ruim voldoende power.

de funliner heeft idd 2 x 7,2V 480 motoren ,maar deze worden hooguit wat warm met 3cel lipo. , de krachten worden verdeeld over 2 motoren .

ik ga er zeker geen brushless monteren ,ten eerste heb je dan 2 regelaars nodig ,2e : je gaat neerstorten :rolleyes:

ik merk nu al op 3cel lipo ,dat als je te hard gaat ,het toestel niet meer te besturen is ( ik weet ff het woord niet ) tot de snelheid er weer uit is , hoog in de lucht is dat niet erg ,maar zoals ik laatst wat lager vloog ,lande ik in het riet :???:

laten we zeggen ,die funliner achtige modellen zijn gemaakt voor 8 cel nimh
alles daarboven is fun ,maar ook voor eigen risico ;)

daarom ga ik nu over op de blizzard :cool: , maar de funliner blijft er altijd bij voor de fun ...en laag over de grond zoemen...

Laatst bewerkt:
Dat noemen ze 'flutter' Junkie, dit is het snel op en neer bewegen van de ailerons.

Vanavond maar ff vliegen denk ik, wind gaat al aardig zakken tot een redelijk niveau :zon:

---EDIT---

Wou jij ook nog een Holiday Junk?

Laatst bewerkt:
Dat noemen ze 'flutter' Junkie, dit is het snel op en neer bewegen van de ailerons.

Vanavond maar ff vliegen denk ik, wind gaat al aardig zakken tot een redelijk niveau :zon:

waar vliegen :confused:

al mijn accu's zijn leeg ,en ben ook nog eens gaar :-? trekt zijn 2e biertje open :p

Zo ben ne terug van de Bigscalewinkel. Motor vertoond een vormen van ernstige slijtage en of lekkage. Wel heb ik een nieuwe bougie meegenomen en een nieuwe pakking. Ik kan het spulletje dus weer samenbouwen. Mogelijk kan ik morgen rijden op de MACH.

Ik ga mijn lampen uitdoen. Moet weer fris zijn voor het weekend.:D

Zo ben ne terug van de Bigscalewinkel. Motor vertoond een vormen van ernstige slijtage en of lekkage. Wel heb ik een nieuwe bougie meegenomen en een nieuwe pakking. Ik kan het spulletje dus weer samenbouwen. Mogelijk kan ik morgen rijden op de MACH.

Ik ga mijn lampen uitdoen. Moet weer fris zijn voor het weekend.:D

Me not there .....
Behalve dat het onderdeeltje niet op voorraad was bij de leverancier, had ik het palletje nog vergeten mee te nemen van mijn werk ook dus helaas, wordt wachten tot (hopenlijk) volgende week :)

@DX6(i) en DX7 kenners/bezitters.....

We hebben een DX6i, met een AR6200 ontvanger.
Erop aansluiten willen we een helicopter met de volgende komponenten:

3 servo's voor voorwaartse, zijwaartse en op dan wel neer gaande beweging

1 speedcontroller

1 servo voor rudder, die naar de gyro GY401 met gewone servordraad gaat, en met een gewone servodraad en een extra stuurdraad die naar gear moet

Die laatste gaan we de fout mee in, want mijn ontvanger heeft de volgende aansluitingen :

Aileron
Elevator
Rudder
Throttle
Gear
AUX1

De aansturingen op de zender echter hebben de volgende benamingen :

throttle
aileron
elevator
rudder
CH5
AUX

:confused:

Wat moet nou op wat aangesloten worden voor de helicopter :confused:

@DX6(i) en DX7 kenners/bezitters.....

We hebben een DX6i, met een AR6200 ontvanger.
Erop aansluiten willen we een helicopter met de volgende komponenten:

3 servo's voor voorwaartse, zijwaartse en op dan wel neer gaande beweging

Op de ontvanger
Aileron (ik meen de links servo), Elevator (op de voorste of achterste servo in het midden) en Aux1 (op de rechter servo) Links en rechts niet helemaal 100% zeker.

1 speedcontroller
Op de throttle

1 servo voor rudder, die naar de gyro GY401 met gewone servordraad gaat, en met een gewone servodraad en een extra stuurdraad die naar gear moet.
Klopt

Die laatste gaan we de fout mee in, want mijn ontvanger heeft de volgende aansluitingen :

Aileron
Elevator
Rudder
Throttle
Gear
AUX1
Dus aansluiten zoals hierboven genoemd.

throttle
aileron
elevator
rudder
CH5
AUX

Volgens mij moet je voor CH5 dan de gear lezen. AUX = AUX1

Ik denk dat je zo de juiste setup hebt.

@Junkie, ik maak de Twin Star vandaag wel af maar de maiden gaat vanavond niet lukken. Ik heb vanavond een feest bij tennis (kom gerust langs, erg gezellig en bier niet duur, zie www.kztv.nl voor adres)

Maiden dan misschien morgen of anders volgende week. Zondag zit ik weer bij tennis dus dan ook niet vliegen.

Aileron
Elevator
Rudder
Throttle
Gear
AUX1

throttle
aileron
elevator
rudder
CH5
AUX

Burp heeft gelijk. ;) Van een ander forum geplukt:
right swash servo: AILE
rear swash servo: ELEV
gyro: RUDD (and the rudder servo plugs into the gyro)
gyro gain: GEAR (make sure the yellow signal wire lines up with the other signal wires in the rcvr)
left swash servo: AUX 1 (this is actually called pitch in the transmitter)

Ik heb even gekeken maar op mijn AR6200 zijn de benamingen identiek aan die in de zender. 8O Ik heb nergens een vermelding CH5 kunnen vinden, alleen GEAR. En AUX1 is op de AR6200 inderdaad AUX. Op de AR700 heb je een AUX1 en AUX2 (kanaal 6 en 7).

Vanavond maar weer ff vliegeren op de ACH :D

Sleur, ga jij ook nog oefenen?
Misschien, even kijken hoe het met de kindertjes geregeld is. :D Ik geloof dat vrouwtje vanavond weg is en ik morgen de hele dag heb. 8) Zondag ben ik er ook niet vanwege de Wielerronde (niet dat die fietsers mij wat interesseert maar de tent langs de baan.... ;)).

-edit-
Affermative: Vrouw weg, Sleur met de kids opgescheept. Misschien vanavond met de kids langs. ;)

Ik hoop dat mijn accuutjes vlot uit Hong Kong komen. Dan kan de F-117 de lucht in. Vandaag even wat verf erop kliederen en nog even het dekseltje vastmaken (zit nu alleen voorop een magneetje).

-edit-
Zo ziet het ding er nu uit. ;)
f117-ready_to_fly1.jpg

Laatst bewerkt:
Hij is leuk. Tekeningen heb ik hier uitgeprint liggen maar ik heb nog geen depron. Aangezien de winkel normaal niet open is en ik nu druk met de TwinStar bezig ben komt dat volgende week maar ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back