Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Spijker

Dit is echt een giller. Ik heb het probleem gevonden van de ontvanger. Hij doet het weer. Of beter gezegd hij deed het altijd al. Ik had een test gedaan, maar als de ontvanger hier op zolder lag en de zender beneden dan had ik geen signaal meer. Ontvanger reageerde ook raar. Alles goed door gesoldeert maar geen resultaat. Toen de dipswitch eens bekeken voor het instellen van de kanalen. Zie ik tot mijn grote verbazing dat je het verkeerde kanaal hebt ingesteld. Moet precies anders om. Je had 1 omlaag en de rest omhoog, maar het moest zijn 1 omhoog en de rest omlaag. Ik haal de dipswitch om en BEELD. Heb alleen wel een probleempje gevonden. Ik zei toch dat je beeld zo wit was. Nu hij op het juiste kanaal staat komt dat probleem ook naar voren. Ik denk dat je camera niet lekker is. Donkere kleuren zijn nu niet donker, maar blauw. Ik zal even mijn camera aansluiten om te kijken of het dan wel werkt.

Je FPV set doet het in ieder geval.. :rolling:

Camera gewisselt. Nu is hij goed. Volgens mij heb jij bij de camera nog een extra printje om dat ding in te stellen. Volgens mij heb je de blauwe kleur veel te hard gezet.

Ik hoor het wel even.

Zender en ontvanger zijn in ieder geval klaar met nieuwe chassis delen. Nu alleen de antennes nog maken. Zou voor het weekend klaar moeten zijn.

Gaat nu FF 2D

@Jasper: Helemaal tegek!!!! :-). Alleen...... Controleer het even goed, door ook te tikken, rammelen met de zender. Op het moment dat ik dat deed, had ik storing namelijk. I know sounds strange.

Anyway.. Even vriendin lief aankijken of ik zaterdag mee mag naar Ijmuiden dus? ;-).

Zie PM overigens

Laatst bewerkt:
Dat is goed. Afspraak is dan wel dat we de zelfde instellingen gebruiken. Weet niet of mijn pitch met de FBL dan ook op 14 graden kan. Belangrijk is dat we de zelfde headspeed instellen. Als we dat doen kan je goed de verschillen zien.

Eerst even de FBL bouwen en instellen. Gaat dus deze week nog niet lukken.
Als jij denkt dat je dat gaat winnen dan snap je echt nog niet hoe het in elkaar steekt met Brandstof vs elektro;) Maar ik ga het aan met je. En kan je nu al vertellen dat mijne meer power heb.

@Jasper: Helemaal tegek!!!! :-). Alleen...... Controleer het even goed, door ook te tikken, rammelen met de zender. Op het moment dat ik dat deed, had ik storing namelijk. I know sounds strange.
Nope, had 3DFris ook. Het kristalletje zat los en door het tikken verliep de frequentie. Na vastplakken van het kristal geen was de storing weg. :D

Koop een DX8 en je hebt ook telemetrie.... standaard ;-)

Of de nieuwe DX7.. ook telemetrie... standaard... hehe
En dan? Kun je zien dat je accu leeg is terwijl je neerstort? Tijdens het vliegen met een beetje vlieger zal je verrekte weinig tijd hebben om te kijken. En met de huidige generatie LiPo's is leeg ook ineens echt leeg (bijv. Hyperion CX/VX en Turnigy Nano-Tech). Het is niet anders dan bij brandstof, op tijd stoppen d.m.v. timer of op gevoel. :yes:

Deze heeft nog wat meer features die me wel aanstaan, en is ook nog 16 kanaals...
Je kan er op zien hoe laat en hoe warm het is? Wil je elk LEDje afzonderlijk aan en uit zetten dan? :? :lol:

Oh ja, en goeidesmorgens...

je kunt hem bijvoorbeeld laten waarschuwen (spraak of toon)bij verschillende snelheden, dus vlak voor je stallspeed bijvoorbeeld, zodat je NIET neerstort vlak voor het dijkje....heeft een geheugen van 2gb, dus als je een gps ingebouwd hebt kun je naderhand je vlucht op google earth projecteren.(niet nuttig, wel lollig!!) en nog veel meer van dat soort onzin:D
Nope, had 3DFris ook. Het kristalletje zat los en door het tikken verliep de frequentie. Na vastplakken van het kristal geen was de storing weg. :D

En dan? Kun je zien dat je accu leeg is terwijl je neerstort? Tijdens het vliegen met een beetje vlieger zal je verrekte weinig tijd hebben om te kijken. En met de huidige generatie LiPo's is leeg ook ineens echt leeg (bijv. Hyperion CX/VX en Turnigy Nano-Tech). Het is niet anders dan bij brandstof, op tijd stoppen d.m.v. timer of op gevoel. :yes:

Je kan er op zien hoe laat en hoe warm het is? Wil je elk LEDje afzonderlijk aan en uit zetten dan? :? :lol:

Oh ja, en goeidesmorgens...

je kunt hem bijvoorbeeld laten waarschuwen (spraak of toon)bij verschillende snelheden, dus vlak voor je stallspeed bijvoorbeeld, zodat je NIET neerstort vlak voor het dijkje

Dat weet ik ook wel te voorkomen zonder telemetrie :yes: :D
Meer een zender voor Burp misschien :rolling:

je kunt hem bijvoorbeeld laten waarschuwen (spraak of toon)bij verschillende snelheden, dus vlak voor je stallspeed bijvoorbeeld, zodat je NIET neerstort vlak voor het dijkje....heeft een geheugen van 2gb, dus als je een gps ingebouwd hebt kun je naderhand je vlucht op google earth projecteren.(niet nuttig, wel lollig!!) en nog veel meer van dat soort onzin:D
Kwestie van leren vliegen op gevoel en niet op techniek. ;) Ook kijken naar wat je vliegtuig doet is wel makkelijk en zegt meer dan de techniek die alleen feiten constateerd. Bij een stall door te lage snelheid had je aan het vliegtuig al kunnen zien dat het ging gebeuren. :yes: En als je een log nodig hebt om te weten waar je gevlogen hebt... Ik heb het adres van het Altzheimer-cafe in Heemskerk (da's niet waar de ACH zit ;)). :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back