Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Importpapieren? Kansloos! De lokale brommershop (Van Eck) leverde die dingen via grauwe import. Het enige dat ik nog heb ik het verzekeringsbewijs en kentekenplaatje uit jaar 0. Destijds was men allemaal niet zo moeilijk met brommers. Ik laat hem lekker staan tot het officieel een klassieker is, dan wordt het veel makkelijker. :yes: Feit blijft dat het een motor is en ik om soortgelijke redenen als hullie bewust nooit mijn motorrijbewijs heb gehaald. Anders had ik nu zeker niet aan modelbouw gedaan. :? :( :oops:
rip.gif

Eigenlijk wel jammer ...
Bij beide MB8's die ik heb gehad (20 jaar geleje ofzo) zat dat vodje er bij.
Erg jammer achteraf dat ik die tweede toen ook niet heb laten staan tot ik mijn rijbewijs had gehaald, die was echt supernetjes geworden :yes:
Maarja flauwblauw he ... :mad:

Wie gaan er morgen nog meer naar het veld behalve Kris en ik? (mits het weer ok is)

Ondertussen is in Huize Sleur een enorme hoeveelheid POR gesnoven met dit als resultaat...

bipe_day1_3.jpg

bipe_day1_4.jpg

bipe_day1_5.jpg

bipe_day1_6.jpg

bipe_day1_7.jpg

De buitenste staanders voor de bovenste vleugel zijn gewoon te lang. :evil: Lekker handig als de onderkant al gelijmd is. :cry: Depron kneuzen viel wel mee, ging prima op de tafelrand. Vleugels zijn nu dus met "profiel". Bij elkaar is het 83 gram aan Depron en tape voor de scharnieren. Er moet nog een extra lomp landingsgestel op en dan de hele besturing en elektronia. Totaal zal zo ronde de 220-250 gram worden.

Geen zin in moeilijk doen met de airbrush. Alleen snel een cockpitje gespoten. Misschien later nog onderop een paar herkenningsstrepen of stippen en bovenop een hippe tekst of hele grafitti. Eerst maar eens vliegklaar (morgen gaat niet lukken vanwege een feestje).

Overdag breekt de zon op steeds meer plaatsen door. In de middag wordt het ronduit zonnig en stijgt het kwik daarbij naar 9 tot 12 graden. De zuidwestelijke wind is matig, 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer (vrij)krachtig, 5 tot 6 Bft.

Overdag breekt de zon op steeds meer plaatsen door. In de middag wordt het ronduit zonnig en stijgt het kwik daarbij naar 9 tot 12 graden. De zuidwestelijke wind is matig, 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer (vrij)krachtig, 5 tot 6 Bft.

Dat bedoel ik. Nou ja we zien wel.:D

Zo, uitgePORd. Morgenochtend de stangen tussen de onderste en bovenste rolroeren knutselen. Als er tijd over is 4x HXT500 erin (dual aileron setup voor makkelijker trimmen op de vleugel en eventueel instellen van differentiaal).Brommer twijfel ik nog tussen een zwarte HK 1400kV of een HiModel 2208-1450kV. Die laatste heeft meer dan genoeg vermogen, zit ook op mijn Hydro...

Misschien sloop ik die niet zo leuke "kart" wel. Daar zit nog een zwarte HK brommer op.

Ik ga eerdaags ook wat aan recycling doen hoor, hop die oude modellen in de container en weg ermee.
Beyond repairs : sayonara :bye:

Leuke dubbelegedekte trouwens amigo :yes:

En daarna had je geen zim meer :p

Over gekkenwerk gesproken :hammer: :

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back