Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
*gaap*.. Goedemorgen allemaal!
Vandaag weer sporten (vanavond). Nu toch ineens minder veel zin in dan gisteren.. haha

Ga ik doen, u hoort van ons :)

Zo toch nog even het filmpje van de Wii Quadcopter ge-upload.

Ik vermoed dat er een character niet klopt in je link, je filmpje speelt niet af namelijk..

Haha.. lol. Overigens zijn alle andere advertenties wel oke van deze persoon. Zal denk gaan om een grap en een grol.. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm, vaaaaaag, nu doet ut fillempie het wel..

Gaaf ding Jasper.. Wat kost dat nou? (alles bij elkaar)

@Pieter Bas: Vloog jij nou met een MX12 of een MX16, toen je net begon?

Heeft de MX16 ten opzichte van de MX12 nog verschillen in de software? Of is het enkel 2 kanalen extra?

@Pieter Bas: Vloog jij nou met een MX12 of een MX16, toen je net begon?

Heeft de MX16 ten opzichte van de MX12 nog verschillen in de software? Of is het enkel 2 kanalen extra?
Weet ik, een MX-12. Behalve wat kleine menu-dingetjes en de twee kanalen zit er geen verschil tussen de MX-12 en MX-16. De MX-22 en MX-24 zijn de andere modellen (DSX-9 en DSX-12 van JR Propo of de JR9303 en JR9305 van JR maar dan met Spektrum).

Nog brak is van gisterenmiddag/-avond. Wat kan een mens teveel ouwenelen zeg. :? Even een relax-dag op kantoor, beetje bakkie doen bij wat klanten en dan kom ik wel weer op gang.

@3DFris: Kun je controleren of de Wiicopter bij links rudder een andere kant op valt dan bij rechts rudder?

In de software zitten wat merkwaardige tekortkomingen. Er zitten voorgedfinieerde variabelen in voor minimale, nominale en maximale servo-uitslagen maar verderop in de code zijn ze gewoon hard coded en maken geen gebruik van de variabelen. Kun je aanpassen wat je wilt maar maakt geen ruk uit.

Uiteraard wel mogelijkheden gezien om een calibratie toe te voegen in de routine die uiteindelijk het servo-signaal genereert en dus niet afhankelijk van vaste waardes of variabelen. Ook denk ik dat het minimum van 1020uS en maximum van 2000uS niet goed zijn, ik gebruik resp. 680uS en 2390uS voor optimale aansturing. Maar dat verschilt per toepassing, je wilt op de multi-copter wel een minimale snelheid houden. ;)

Anyway, code aangepast en email onderweg. :thumbsup:

@3DFris: Kun je controleren of de Wiicopter bij links rudder een andere kant op valt dan bij rechts rudder?

In de software zitten wat merkwaardige tekortkomingen. Er zitten voorgedfinieerde variabelen in voor minimale, nominale en maximale servo-uitslagen maar verderop in de code zijn ze gewoon hard coded en maken geen gebruik van de variabelen. Kun je aanpassen wat je wilt maar maakt geen ruk uit.

Uiteraard wel mogelijkheden gezien om een calibratie toe te voegen in de routine die uiteindelijk het servo-signaal genereert en dus niet afhankelijk van vaste waardes of variabelen. Ook denk ik dat het minimum van 1020uS en maximum van 2000uS niet goed zijn, ik gebruik resp. 680uS en 2390uS voor optimale aansturing. Maar dat verschilt per toepassing, je wilt op de multi-copter wel een minimale snelheid houden. ;)

Anyway, code aangepast en email onderweg. :thumbsup:

Thanks,

Ik zal einde van de dag even een test uitvoeren. Eerst even het rudder vrhaal met de oude software. Kijken wat er gebeurt bij links rudder. Daarna zet ik de nieuwe versie er in.

Je hoort het vanavond.

Zeker een mooi weertje vandaag, vandaag mijn dagelijkse 3km zonder hoofddeksel of wanten gedaan :yes:

Je loopt weer dus? Hoe gaat t inmiddels met je?

Lopen en liggen gaan me erg goed af, maar staan en zitten zijn een big no-no.

Ik "wandel" iedere dag 5,6 km dus dat is standaard iedere dag, en het scheelt ik hoef er nergens voor naartoe, ja de deur en walkabout ;)

1uurtje later ff douchen en klaar is de daily workout 8)
Goedkoper dan de sportschool.

Inmiddels gewoon 3km iedere dag net ff prettiger.

Aankomende week een pijnblokkade dmv spuit in mijn rug, mij benieuwen hoe dat gaat. Hoop de maandag erna wel meteen weer te kunnen gaan werken :yes:

StomStom .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back