mijn kop staat nergens meer na![]()
Mompelt iets met flyer en website...
@Phil volgende keer maar 1 van onze vrouwelijke leden erop zetten ? ( huren we wel een standin)
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
mijn kop staat nergens meer na![]()
Bym ik heeft een pm elkaar gedraaid,ende de verzonden.
dat is erg nick, blij dat je langzaam weer opknapt , en snel weer lekker kan vliegen , en werken uiteraard
gaan we lekker speedvliegen , heb de pilonracer bijna af
Zullen we er dan niet langer omheen draaien![]()
Tsja, net die ene dag dat je ging werken in Plopsaland was het nog mooi weer. Nu is het gedaan met het mooie weer.Dat zit er wel dik in
Goedemorgen allemaal, wat een pokkeweer trouwens :-(
Voor iedereen die van schijnveiligheid houdt en dus een LiPo zak heeft gekocht, een filmpje. Hierbij gaat het niet om het feit dat de getoonde zak zelf oprookt omdat deze van inferieure kwaliteit is (wat je pas weet als je er echt eentje aangestoken hebt van hetzelfde type dat jij hebt), maar vooral om de enorme steekvlammen die via de flap eruit schieten als je niet goed sluit. Dit zal voldoende zijn om alsnog e.e.a. naast je laadzak in vuur en vlam te zetten. Grootste gevoor is dat deze steekvlam door het opbouwen van druk groter is dan de oorspronkelijke vlam die uit de LiPo zou komen.
U is gewaarschuwd.... :teacher:
Als je echt veilig wilt laden, neem dan een metalen koffer en bekleed die aan de binnenzijde met 10mm dik Fermacel plaat (gipsvezel plaat) en zorg voor een zigzag ontluchting waardoor de druk wel weg kan maar warmteontwikkeling verloren gaat in het zigzagpatroon. En zorg voor voldoende vrije ruimte om de accu, geen brandbare troep binnen 50 tot 70 cm.
Een ammobox is prima, mits je hem maar bekleedt met een warmtewerende laag (gipsplaat of nog beter Fermacel) om te voorkomen dat de buitenkant roodheet wordt. De chemische reactie gaat gepaard met veel warmteontwikkeling en drukontwikkeling, die moet je afremmen/tegen houden. Zorg dan ook voor ontluchting want als het wel mis gaat en je maakt dan het deksel open, krijg je de inhoud voor je hoofd. 8ODamn.. op mijn lipo laad zak staat Graupner, de rest ziet er hetzelfde uit.
Wat denk je van een Ammo box die we kennen van het geoketsen?
De zig zag is een leuk id.. maar waar laat ik mijn balance snoertje dan ?
is al een probleem met de ZAK![]()
Een ammobox is prima, mits je hem maar bekleedt met een warmtewerende laag (gipsplaat of nog beter Fermacel) om te voorkomen dat de buitenkant roodheet wordt. De chemische reactie gaat gepaard met veel warmteontwikkeling en drukontwikkeling, die moet je afremmen/tegen houden. Zorg dan ook voor ontluchting want als het wel mis gaat en je maakt dan het deksel open, krijg je de inhoud voor je hoofd. 8O
De laad- en balanceerkabels kun je via een kabeldoorvoer maken. Zie het als een verlengkabeltje. Als je zo'n balancerboard gebruikt, kun je alle aantallen cellen gewoon aansluiten, 2x2,5mm² erbij en klaar. Da's geen technisch probleem dus.
Oh ja, en wat betreft je onderschrift is niet te hopen dat er ook een LiPo in die doos zit.![]()
![]()
Uh, de ammoboxen waar wij het over hebben zijn geen containers maar handzaam formaat. Een gat van 125mm is de halve zijkant eruit halen. Lijkt me dat het niet helemaal om dezelfde ammobox gaat (geocachers weten om welk type het gaat).Van de week een test gezien van een gast ( die bij de bombsquad werkt) . ( youtube)
Hij had een officiele ammobox met een 125mm rond gat in de zijkant en daar een lange pijp aan om de druk weg te laten lopen. Deksel vloog er evengoed af en een steekvlam van een meter schoot eruit.
Dus zo simpel is het niet![]()
Onzin, ligt er wat nitro op je werkbank, valt je schroevendraaier op een zaag, vonkje en.... *poef* Misschien is pergamano dan een betere keuze....Ik denk dat ik al die lipo troep de deur maar uit gooi en "veilig" met nitro kisten ga vliegen![]()
Niet een handig formaat dus nutteloos.Sleur die gast had een full size ammobox van de bombsquad. Daar kan zo'n baby ding niet tegenop lijkt mij![]()