Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal top mannen! Mooie snelle vlieger... Zal ik de mijne dan toch maar weer uit de verkoop halen? hehe

Gaaf filmpje,

En wat een snelheid ! Zal straks eens even proberen om de snelheid te meten.

Leuk dat Arjan weer een beetje fun(jet) heeft zo.

p.s. Hier staan ook geen hekken en kun je er ook niet achter vliegen :-)

Zou je voor mij de headspeed van de heli willen meten?????

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen iedereen, alweer lekker een paar uurtjes aan het werk.

Wat was het een feest gisteren zeg, ben nog aan het nagenieten. :banana:

Dit is de luchtsnelheid, niet de R.P.M. van een prop of rotorkop.... Maar evengoed bedankt.

Laatst bewerkt:
In hoeverre dit betrouwbaar is voor filmpjes vanaf YouTube is natuurlijk wel een punt. Geluid is een grote ruimtevreter in multimediabestanden dus YouTube comprimeert stevig. Het geluid wat je dan afspeelt is al behoorlijk vervormt. Een meting op basis van Doppler wijkt dus redelijk af. Als je het echt wilt weten, leen dan een keer mijn radar gun. Die liegt niet.

Voor het meten van de headspeed is het een stuk betrouwbaarder omdat de rotorbladen een "ratelend" geluid produceren. Als je audiostream correct is, is dit goed te bepalen (helaas zijn er genoeg videoformaten en codecs waarbij het geluid een volledig eigen leven gaat leiden).

Wat me ook spannend lijkt, is als dat clubje tegelijk gaat vliegen:
teamfj.jpg

Zo, net even ledjes bestelt in HK. dus binnekort buiten nacht vliegen.gaat eten klaar maken en dan richting schiphol voor een weekje avond dienst.

In hoeverre dit betrouwbaar is voor filmpjes vanaf YouTube is natuurlijk wel een punt. Geluid is een grote ruimtevreter in multimediabestanden dus YouTube comprimeert stevig. Het geluid wat je dan afspeelt is al behoorlijk vervormt. Een meting op basis van Doppler wijkt dus redelijk af. Als je het echt wilt weten, leen dan een keer mijn radar gun. Die liegt niet.

Voor het meten van de headspeed is het een stuk betrouwbaarder omdat de rotorbladen een "ratelend" geluid produceren. Als je audiostream correct is, is dit goed te bepalen (helaas zijn er genoeg videoformaten en codecs waarbij het geluid een volledig eigen leven gaat leiden).

Wat me ook spannend lijkt, is als dat clubje tegelijk gaat vliegen:
teamfj.jpg

Verf uit dezelfde spuitbus haalt :-)

Frans had op verschillende manieren gemeten en tov de geluidsmeeting zat er niet echt veel verschil +/- 10 km of zo dacht ik.

Denk inderdaad wel dat ie het geluid van het originele filmpje genomen had.
Maar tegenwoordig is dat ook al geen raw data meer :-)

[edit]
even de apk gehaald....

Laatst bewerkt:
Vandaag de hele dag viesite. Julian is vandaag (gisteren dus technisch gezien) 11 geworden.

Deze week maar eens kijken wat er moet gaan vliegen en wat er weg gaat.

De piper en de hydro gaan binnenkort weg zoals het er nu uit ziet.
Gefeliciteerd wanneer gaat ie vliegen?
Alles wat je verkoopt ben je kwijt.En daar ga je spijt van lope legge krijgen.

Nee hoor, geen spijt. Ik weet inmiddels wat ik leuk vind en waar ik niet of nauwelijks mee vlieg. De Corsair, P51 en Spit zijn het helemaal. een Funjet erbij voor de fun en misschien een beetje piep.

Straks verschillende wielen verkopen dus er begint meer en meer ruimte te komen.

De maidenflight van de door ons gedoneerde Funjet !!!!!!!!!

De snelheden m.b.t. RC Speedo (klinkt meer als een modelbouw zwembroekje ;)). Helaas is de muziek de verstorende factor voor alle metingen. :(
2ltnj2c.jpg

-edit-
Werkt echt alleen maar met gillende elektrogevallen. De toonhoogte moet flink zijn want met de Stinger 21 blijft het akelig rustig na de analyse... :?

Maar in dit filmpje dus wel... 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back