Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@junkie, als je nog een stukje zilverkleurige oracover over hebt straks hou ik me aanbevolen.... moet nog een pleister op de giant mustang.

Eerst nog werken. dACHt dat ik vrij was.
: Ship Photos

centjes verdienen voor de mustang collectie...

Ziet er goed uit Junkie, bijna klaar ;-)

BIJNA AF !! ?? :nooo: ;) , zit nog wel 16 uur werk in de SE :yes: , moet niet gekker worden , straks vind ik bouwen nog leuker dan het vliegen zelf ;)

als alles af is durf ik er niet meer mee te vliegen , alleen als ik alleen het veld mag gebruiken :eek: :p
@junkie, als je nog een stukje zilverkleurige oracover over hebt straks hou ik me aanbevolen.... moet nog een pleister op de giant mustang.

Eerst nog werken. dACHt dat ik vrij was.
: Ship Photos

centjes verdienen voor de mustang collectie...

ik kom zelf tekort momenteel , dus ga weer nieuwe halen v/d week , maar ik heb restjes zat :yes:
dus neem ik volgend weekend wel mee naar het veld mits geen wind/regen .

zo ff douchen, en weer verder knutselen .

Laatst bewerkt:
Klut weer. Nog maar wat gegeoketst. Hoe klutteriger het weer, des te makkelijker je kunt zoeken zonder nieuwsgierige omstanders. ;) :D

Hierbij de 2 Extra's. De rode heeft wat werk nodig, zit een gat in de vleugel.
Verder zit er alleen bij de blauwe een motor, verder geen servo's..

Extra%20300s%20Great%20Planes%201.png

Extra%20300s%20Great%20Planes%202.png

vraagje ;

meestal zet je je motor in het midden v/h motorschot, , maar mag ik de motor ook 1,5 centimeter lager plaatsen dan de originele plaats ?

bij de SE zit de punt v/d spinner op dezelfde hoogte als de vleugel
kijk ik naar de xtra /mustang /vibro , zit de prop hoger dan de vleugel .

meestal zet je je motor in het midden v/h motorschot, , maar mag ik de motor ook 1,5 centimeter lager plaatsen dan de originele plaats ?

bij de SE zit de punt v/d spinner op dezelfde hoogte als de vleugel
kijk ik naar de xtra /mustang /vibro , zit de prop hoger dan de vleugel .
Technisch gezien voor een 3D vlieger is de motor-as/prop op dezelfde as als de middellijns van de vleugel optimaal. Je hebt zowel onder als boven dezelfde luchtstroom en rugvlucht zal makkelijker gaan omdat je op z'n kop evenveel lift met dezelfde roerstand kunt bereiken. Nadeel is dat je het zwaartepunt gaat verlagen. Je legt meer gewicht aan de onderkant van de lengte-as. Gevolg is dat je bij meskant het gewicht ervoor zorgt dat je omrolt. Moet je dus compenseren met je rolroeren.

Een groot voordeel van elektro: Geen zware kop maar een mooi rond ding dat precies in het midden kan. :p ;)

Technisch gezien voor een 3D vlieger is de motor-as/prop op dezelfde as als de middellijns van de vleugel optimaal. Je hebt zowel onder als boven dezelfde luchtstroom en rugvlucht zal makkelijker gaan omdat je op z'n kop evenveel lift met dezelfde roerstand kunt bereiken. Nadeel is dat je het zwaartepunt gaat verlagen. Je legt meer gewicht aan de onderkant van de lengte-as. Gevolg is dat je bij meskant het gewicht ervoor zorgt dat je omrolt. Moet je dus compenseren met je rolroeren.

Een groot voordeel van elektro: Geen zware kop maar een mooi rond ding dat precies in het midden kan. :p ;)

klopt wel wat je zegt , ook bij de madness zit de prop op middelijns v/d vleugel .

reden dat ik dat wilde doen is dat de cilinder niet zo uitsteekt aan de bovenkant , aangezien het blok rechtop staat bij de SE en niet onderste boven hangt , dus puur opties .

mooi voorbeeld wat terugkomt in jouw beschrijving ;

mijn vibrogym had voorheen het blok rechtop staan , hij vloog toen perfect meskant , nu heb ik het blok onderste boven hangen en vliegt hij beroerd meskant :(

dus weer werk erbij , zet hem weer rechtop :yes:.

dat betekend dat deze week 3 van mijn favoriete vliegers onderhanden worden genomen , ga ik niet allemaal redden voor het nieuwe weekend :( ;)

hopen dat het regent :yes: :rolleyes: :p

Hahaha leuk gedaan sleur, met die foto :-)

Mja zitten idd wel meer verschillen in... Nu staan ze netjes naast elkaar op zolder.. Ik ga eerst aan de Rasant wat doen. Is de kleinste en makkelijk mee te nemen dus :)

Is de kleinste en makkelijk mee te nemen dus :)

tja , ik moet zeggen , als ik een kantoorpik was geweest , had ik morgen gelijk de panda sport gekocht , ik pak nu steeds ff de panda van maris , en dat vind ik een erg leuk karretje , ruikt nog lekker nieuw :yes:

maar dan is er 1 nadeel , alleen nog kisten vliegen tot 1.60 M ,en een kleinere starterkist bouwen .

Ben gisteren begonnen met een twin puddel.
De romp schiet al aardig op maar ja ivm vaderdag schiet het vandaag niet echt opL

@ junkie
Het ziet er echt vet mooi uit met die folie.
Gebruiken jullie ook folie depron?

Mvg MARSJE

@ junkie
Het ziet er echt vet mooi uit met die folie.
Gebruiken jullie ook folie depron?

Mvg MARSJE

dankje ;)

jep , ik vind het ook mooi folie , nu de rest nog ff doen , maar als het de hele week regent , heb ik plenty veel tijd :yes: of ik moet snel een binnenklus scoren .

wat bedoel je met folie depron :confused: of bedoel je folie op depron ?

op piepschuim werkt het prima , op depron plakt het ook , maar wellicht trekt het dan krom .

Haha... no way!..

Ben het een beetje zat... mooie kisten kopen en vervolgens niet mee vliegen.

Tijd voor verandering..

Zo, de Funjet is klaar. Binnenkort even langs Nickos om wat decals te maken... waarschijnlijk iets met DHL :p

Was wel een hoop werk dat folie aanbrengen, het zit niet overal even strak maar gaande weg leert men. De volgende Funjet wordt wel helemaal strak :yes: Al met al ben ik toch erg tevreden met het werk :thumbsup:

2011-06-19225749.jpg

2011-06-19230429.jpg

2011-06-19225837.jpg

Nu de motor afwachten, zal dinsdag wel binnenkomen... kan ik v/d week weer knallen, mits het weer wat beter wordt :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back