Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
jouw reactie was doorslaggevend ;)

Eric 3D zei , dat hij minder zweef vermogen heeft dan de xtra , maar deze kist is wel weer groter dan mijn xtra .
en dat je wat hogere landing snelheid moet aanhouden , maar dat is op het nieuwe veld geen probleem , ik heb vanmiddag bekeken hoe groot het nieuwe veld is , en das best groot .

bovendien zocht ik een dergelijke kist met benzine motor , heeft toevallig ook smoke installatie aan board ,wat ik ook graag wou , dus 1+1=2
= rtf ,ook een pluspunt en is mooi ,weer een pluspunt , ik zie eigenlijk alleen maar pluspuntjes ;)

wel gaaf
als straks t nieuwe veld klaar is staan er een hoop bigscals
mooie kist hoor

ik-zeg-doen.jpg

Zoekt nog die foto van die vrouw die half naakt liggend op een houten tafel met flesjes bier om haar heen een relletje heeft veroorzaakt in een van de voorgaande draadjes :)

Iemand de link nog?

Check. Ik denk niet dat in ons clubje met HK ontvangers in grotere vliegers vliegt. Mijn ervaringen met de AR500 en AR6200 zijn al dat ze een redelijk beperkt bereik hebben. Met de AR7000 nooit een glitch gehad (en werkelijke antennewissels tot nu toe 3 sinds ik die logger heb die het aangeeft). En anders de nieuwere AR6255.

Check.. Dan ga ik maar eens een AR6255 bestellen morgen :).

Don't fear.. In de serieuze kisten komt wel goed spul te zitten (geen kloon)..

Overigens.. ASSAN is gewoon goed spul. Is al bewezen en is geen kloon spul..

Net terug uit IJmuiden. Waanzinnige FPV avond. Eerste vlucht eindigd in een drama. De start was goed. Nickos kon meekijken met zijn eigen bril. Super mooi beeld en perfect bereik. 6 tot 7 minuten gevlogen. Wil ik net keren om terug te vliegen gaat het fout. Toestel draait in één keer weg en stort naar beneden. In één klap alles weg. Gelukkig was er een kennis van Nickos die het toestel heel in de verte ook had zien verdwijnen. Gebeurde boven het industieterrein. De meeuwen die daar op de daken zitten werden compleet gek. Toestel was zeer snel te localiceren. We hebben toen met het toestel van Nickos wat vluchten gemaakt om te kijken waar het vliegtuig lag. Gelukkig gevonden, maar er is bijna niet bij te komen.
Morgenochtend een poging doen om hem op te halen.

Wat een avond. Ben er nog ziek van.

Nickos bedankt voor de foto's

full

Laatst bewerkt door een moderator:
zoooo , al een stuk getourd met floor , ff langs een klus geweest , leuk schilderwerk te Assendelft , nu weer thuis aan de wii .

Goed geregeld voor je he ;)

Mooi, moeten we een goed weekend uitzoeken. Freijn gaat ook vast wel mee willen. :yes: Betreft deze punten, vanaf you huis om de hoek, die lange sloot afvaren en dan ben je al een heel eind:

16bxzc6.jpg

V.l.n.r.: GC20QEA (ook lopend te doen, geen moetje), GC2WDXG, GC2NCBD (kan door de klei maar afgelopen zaterdag nauwelijks te doen, je zakt zo weg tot je knieën), GC2WDW3 en GC2X799 (die panelen gaan mijn gewicht niet houden, had ik al gekeken).

Meest linkse weet ik niet of die zo te bereiken is. De andere geen probleem. Vaar er vaak vlak langs. Bij mij vandaan naar rechts en dan onder langs via de reef naar boven. Kom je bij de tweede van links uit. Dan via de molen (derde van links) het hoekje om en op het weiland de vierde. Dan onder de doorvaart bij Smitco de laatste. Lekker rondje met een paar biertjes.

Je zoekt met :google: bij de afbeeldingen op "drunk girl" en ze liggen gewoon voor het oprapen. ;)

Was even te ver doorgeschoten in het NL zoeken :hammer:

@Jasper: Was er geen buddy die zicht hield en aangaf dat je te ver uit het zicht vloog dan?

Met het bereik dat ik nu heb zal er een buddy moeten kijken met een verrekjiker. Nickos keek mee via zijn eigen bril. Qua afstand was ik niet echt ver hoor. Zelf denk ik dat de accu toch leeg geweest is. Verder nog geen idee. Is balen, maar kan gebeuren. Bereik video verbinding was nog prima. Bereikbesturing was even weg. Misschien ging de gyro die ik er net had in gezet wel in de stress. Ik weet het niet. Hopelijk krijg ik hem morgen terug en valt de schade mee. Al denk ik dat het toestel afgeschreven is en het meeste van de electronica ook wel.

Jullie horen het morgen. Morgenochtend eerst even m'n werk bellen om vrij te nemen voor deze klus.

Met het bereik dat ik nu heb zal er een buddy moeten kijken met een verrekjiker. Nickos keek mee via zijn eigen bril. Qua afstand was ik niet echt ver hoor. Zelf denk ik dat de accu toch leeg geweest is. Verder nog geen idee. Is balen, maar kan gebeuren. Bereik video verbinding was nog prima. Bereikbesturing was even weg. Misschien ging de gyro die ik er net had in gezet wel in de stress. Ik weet het niet. Hopelijk krijg ik hem morgen terug en valt de schade mee. Al denk ik dat het toestel afgeschreven is en het meeste van de electronica ook wel.

Jullie horen het morgen. Morgenochtend eerst even m'n werk bellen om vrij te nemen voor deze klus.

Vervelende situatie... :yes:

Maar een reden te meer om gewoon niet te ver weg te gaan vliegen. Je zoekt hiermee het limiet op van je zend bereik en dat is gewoon dom (sorry om het zo te zeggen) :teacher:

Wees verstandig en vlieg gewoon met een buddy en ga niet te ver weg. Als je toch verder weg wilt, omdat het gras groener is aan de overkant, verplaats jezelf dan in die richting

Succes in iedergeval morgen met het terug halen van je toestel.

*zijn FPV spulletjes nog even in de kast laat staan*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back