Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
wauw !! compliments :thumbsup: ziet er kekke uit :p

net nog even tussen neus en lippen door een 2 meter kist gescoord :p

romp is polyester , vleugels balsa , helemaal compleet , en 15 jaar geleden heeft hij hem uit de usa laten komen en zelf opgebouwd , merk is TOP geloof ik , heeft erg weinig gevlogen en het blok is vrijwel nieuw , +- uurtje gelopen .

ik heb hem geruild met 2 x 4s lipo's ( multiplex) diverse electro motoren , mijn zoom 450 heli , met diverse carbon blades , casstle 80 A regelaar , diverse electro props en nog wat klein spul , ik blij hij blij , met gesloten beurs dus ;)

nog een mooi voordeel , ik mag gelijk een offerte uitbrengen voor het schilderen van zijn huis !!! , flink huis trouwens met veel hout :p

dus siggy : nogmaals zeer bedankt voor da tip !!! :worship: :thumbsup:

wel grappig , kwam hij ineens aanzetten met drijvers gebouwd voor deze vlieger :p dus met deze wateroverlast kunnen we gewoon doorvliegen ;)

oja , waarschijnlijk komt deze meneer binnenkort naar de club , heeft al zeer lange tijd zijn brevet alsmede een echt vliegbrevet , is ook een helifreak , zwever freak , en bouwt zelf afstand bestuurbare vliegers .

hier vast wat picca's

van de motor volgen later.

001-2.jpg

002-1.jpg

003-2.jpg

004-2.jpg

005.jpg

006.jpg

007-1.jpg

008.jpg

cap001.jpg

cap002.jpg

cap003.jpg

cap004.jpg

cap005.jpg

op de club maar is laten bekijken , blok loopt prima , maar hij zegt bij volgas smoort hij hem , dus of afstellen , of de uitlaat past er niet bij , of de inlaat ( vlak bij de prop aan de zijkant ) krijgt door de luchtstroom niet genoeg of teveel lucht ?

maar ff zien allemaal .

Graag gedaan Junkie ;-)

Toch nog een leuke dag vandaag :-)

*nu snel naar de opslag die supertweety ;-)

@Junkie:

Feli met je ruilhandel :thumbsup: Ziet er goed uit man!
mooie Old Skool set up :D

precies , ik hou van oldskool vliegers , want vliegen kan ik toch niet ;), zijn net zo traag als ik :p

Graag gedaan Junkie ;-)

Toch nog een leuke dag vandaag :-)

*nu snel naar de opslag die supertweety ;-)

dat was de tip v/d maand :idea: ,en net zo mooi vind ik de klus die eruit rolt :p

Ja. :yes: ;) Ik woon waar de rampen zijn. Anders kan ik toch nooit verslag doen. :lol:

@junkie: Mooie vliegert hoor. Toch maar die extra garagebox erbij? Het is snel vol met die grote dingen. ;) Die servo's zijn niet echt de snelste en sterkste (0,3 sec/40° en amper 4kg stelkracht, niet boven de 5V vanwege de elektronica).

das ouwe meuk , welliswaar nog nieuw , maar vergaard ;) , ik heb hier nog een bak vol nieuwe sterke hitec's , dus die gaan erin .

het is verder een prima ruil , alleen dat 37cc webra blok ben ik al blij mee , komt in de toekomst altijd van pas .

Wat heb je aan zoveel grote vliegers als het stormt en regent... :(

*beetje olie op het vuur gooit* :p

als het regent ga je verzamelen :idea:

alleen weet ik nog niet hoe ik dit moet uitleggen aan maris :confused: , ik had immers gezegd ,nu komt er niets meer in :rolleyes:

maarja ruilen is anders dan kopen , wellicht verzacht dat de pijn ietswat :idea:

maar ik heb inmiddels ervaring in vertellen dat ik iets nieuws heb :)
je moet zoiets puur en alleen heel subtiel vertellen als ze heel vrolijk is :idea:
dan gaat het goedkomen , maar ik knijp hem wel een beetje :)

hier het heerlijk blok

cap018.jpg

oeps !!
cap017.jpg

de cap is iets dikker !

cap016.jpg

cap022.jpg

cap021.jpg

cap020.jpg

cap019.jpg

cap018.jpg

romp is polyester , vleugels balsa , helemaal compleet , en 15 jaar geleden heeft hij hem uit de usa laten komen en zelf opgebouwd , merk is TOP geloof ik , heeft erg weinig gevlogen en het blok is vrijwel nieuw , +- uurtje gelopen .
Ik zou hem maar goed invetten. :yes: De komende 5 jaar staat-ie toch nog in de berging. :? ;) Eind 2012 gaan ze weer verder met het veld. 8O De reden? Dan vergaat de wereld deels en het schijnt dat er een breuklijn precies over het veld loopt. Omdat er dan een echte gleuf zit, scheelt dat weer graven voor de drainage en spaart kosten. :teacher: :rolling:

Ik zou hem maar goed invetten. :yes: De komende 5 jaar staat-ie toch nog in de berging. :? ;) Eind 2012 gaan ze weer verder met het veld. 8O De reden? Dan vergaat de wereld deels en het schijnt dat er een breuklijn precies over het veld loopt. Omdat er dan een echte gleuf zit, scheelt dat weer graven voor de drainage en spaart kosten. :teacher: :rolling:

LOL :p

net ingevet en opgeborgen , wel gewoon op zolder , dat valt haar niet op , hij lijkt op de extra en is dezelfde kleur , alles weggemoffeld ;)

alleen de drijvers nog even naar de opslag brengen :idea:

1 voordeel.

Als de wereld vergaat gaat dit gepaard met een hoop water, dus Junkie kan dan wel blijven vliegen :-) ;-)

Heb je een mooie vlieger aan Junk.. En wees gewaarschuwd. Ga er niet te langzaam mee vliegen.. Dat resulteert in een crash..

:yes:

IMAG0019.jpg

Kwam zojuist iets tegen in de handleiding funjet....

De servo's moeten met krimpkous of plakband ingepakt worden alvorens te lijmen en te voorkomen dat de lijm in de servo kruipt...

Heeft iemand hier ervaring mee.

Ik heb het eigenlijk nog niet eerder gedaan.

Daarbij de vraag of CA inderdaad beter is dan epoxy en of ze flink moeten worden gelijmd???

Dank u

Vraag toch is een scheiding aan Junkie. Je weet toch dat niets zo belangrijk is als de hobby......

lol

maris koopt ook best veel kleding , het enige verschil is dat het minder ruimte neemt ;)

Heb je een mooie vlieger aan Junk.. En wees gewaarschuwd. Ga er niet te langzaam mee vliegen.. Dat resulteert in een crash..

:yes:

ik doe mijn best , op het nieuwe veld kunnen we lekker hard binnenkomen :p

1 voordeel.

Als de wereld vergaat gaat dit gepaard met een hoop water, dus Junkie kan dan wel blijven vliegen :-) ;-)

precies , drijven zal die :idea: ;)

ik weet al wat ik ga zeggen :

zeg maris , ik heb vanmiddag wat onderdelen geruild , want ik had een benzinemotor nodig , maar wat bleek ? er zat nog een vliegtuig aan vast ....:lol:

Kwam zojuist iets tegen in de handleiding funjet....

De servo's moeten met krimpkous of plakband ingepakt worden alvorens te lijmen en te voorkomen dat de lijm in de servo kruipt...

Heeft iemand hier ervaring mee.

Ik heb het eigenlijk nog niet eerder gedaan.

Daarbij de vraag of CA inderdaad beter is dan epoxy en of ze flink moeten worden gelijmd???
Gewoon POR tussen de servo en de vleugel, op de schoudertjes van de servo een klodder epoxoplast. Mijn servo's zijn er nog nooit uit gevallen of volgelopen met lijm. :nooo: Lijmen van servo's met CA kan tricky zijn omdat de CA door capilaire werking in de servo kan zuigen. Zitten je tandwielen ook vast. :thumbsup:

zeg maris , ik heb vanmiddag wat onderdelen geruild , want ik had een benzinemotor nodig , maar wat bleek ? er zat nog een vliegtuig aan vast ....:lol:
Zeg nou gewoon dat je een paar drijvers wilde hebben om ook op het meer bij Uitgeest te kunnen vliegen. Je ruilde dat tegen wat elektrospul (wat toch niet je ding was). Omdat de drijvers aan het vliegtuig zaten, kreeg je die er ook bij. Waarom er dan nu wielen onder zitten? Je vroeg of een gewoon landingsgestel ook mogelijk was. :lol: :rolling: :?

Ze zal toch wel begrijpen dat je een watervliegtuig gekocht hebt ???

Je zit nu al weken binnen, nu kun je een rondje gaan varen :-) ;-)

Ja, dat wel. Het zijn toch echt wel aardige Softenon vleugeltjes. 8O :lol: Daarom rolde dat ding als een gek. 8)

echt gaaf voor op het strand in italie of frankrijk :p

gaat lekker in de bagage koffer , alleen de mite , blijft hij mooi en netjes :idea:

maris is al een uurtje thuis , en ik durf het echt niet te zeggen :) , ze is wel vrolijk , dat wel :p
floor heeft ook nog niets gezegd , dus zwijgzaam verblijf ik :idea: :)

soms moet je dingen gewoon niet ter sprake brengen .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back