Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Sleur
zojuist Hobbycity binnen gekregen, wel met naheffing en inklaringskosten :-( ACH, de eerste keer na 68 bestellingen, valt dus mee ;-)
Zendertje voorzien van duimvliegsticks ;-)
FLUTABA rockers
![]()
Volgens mij kun je evengoed simmen hoor...Je zender krijgt voeding via USB ;-)
Volgens mij kun je evengoed simmen hoor...Je zender krijgt voeding via USB ;-)
ja ja lekker stikbangen![]()
Had even de hoop dat de zender misschien voeding kreeg via de kabel van Phoenix maar helaas. Jammer wilde er mee spelen :-(
Phoenix is al wel geinstalleerd dus nu nog een adapter/lader en dan kan ik beginnen.![]()
Volgens mij niet hoor, zender accu leeg, niet simmen
Zender vol = regen![]()
@ Vandenburg ( neem is een makkelijkere forumnaam) Als je nog helemaal geen lader heb dan zou ik als ik jou was meteen een knappe lader aanschaffen. Je zal er niet alleen 1 nodig hebben voor je zenderaccu maar ook voor je ontvanger accu's in de nitrokisten, en de hoofdaccu's in je elektrokisten. Een knappe lader is deze bijvoorbeeld: Hyperion EOS 1420i NET3 Charger - 1S-14S, 20A max, 550W [HP-EOS1420iNET3] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Nou hoor ik je denkenZo hey 199 euro. Maar denk eraan dat je deze jaren gaat gebruiken. En ik heb maar al te vaak mensen een goedkopere 50 watt lader zien kopen die of stuk ging en sowieso later weer weggedaan werd om een hoger vermogen lader aan te schaffen omdat die 50 watt niet genoeg is om je lipo's op hogere snelheden te laden. Er zijn nog meer alternatieven, maar mijn advies is deze te nemen.
Ow ja, nog 1 tip. Laad je zenderaccu niet in je zender, maar haal hem er even uit en laad hem buiten de zender op. Ook hiermee heb ik mensen meegemaakt en op fora gelezen over mensen die daarmee of hun zender sloopte of hun zender zekering steeds eruit lieten knallen.
Yep, daar is niets mis mee. Op voorwaarde dat je in de zender zogenaamde NiMH (if NiCd/Eneloop) cellen hebt zitten. Prima lader om 's nachts je zender op te laden.Grrrr.. heb ik de F(l)utaba T7C binnen. Zit er geen oplader bij.. grrrrr. Phoenix ook binnen dus ik helemaal blij totdat ik de doos openmaakte. Hele mooie zender maar geen oplader.
Weten jullie of deze lader er op aangesloten kan worden?
Futaba 7C Transmitter chargers 5.8-11.2V 240mA 5.8W
Voor motoren en propellors is er Drive Calc.Of is er nog een betere?
Iets met lezen. Voorlopig alleen de zender om te simmen. En een aparte lader voor je zender is nooit verkeerd. Ik heb er ook altijd eentje apart gebruikt van welke lader dan ook. 's Avonds aan de lader, de volgende dag weer lekker vol.Als je nog helemaal geen lader heb dan zou ik als ik jou was meteen een knappe lader aanschaffen. Je zal er niet alleen 1 nodig hebben voor je zenderaccu maar ook voor je ontvanger accu's in de nitrokisten, en de hoofdaccu's in je elektrokisten.
Ook weer lezen.Ow ja, nog 1 tip. Laad je zenderaccu niet in je zender, maar haal hem er even uit en laad hem buiten de zender op. Ook hiermee heb ik mensen meegemaakt en op fora gelezen over mensen die daarmee of hun zender sloopte of hun zender zekering steeds eruit lieten knallen.
Voor motoren en propellors is er Drive Calc.
Iets met lezen. Voorlopig alleen de zender om te simmen. En een aparte lader voor je zender is nooit verkeerd. Ik heb er ook altijd eentje apart gebruikt van welke lader dan ook. 's Avonds aan de lader, de volgende dag weer lekker vol.
Ook weer lezen.De lader uit de link is een zogenaamde druppellader die met een lage stroom laadt. De mensen die alles opgerootk hebben, laden nagenoeg altijd met 1C of meer omdat ze altijd haast hebben, de laadsnoertjes verkeerd om in de lader prikken (dat is een risico met losse laders en snoertjes) of LiPo's gaan laden met een NiMH lader.
Goedemorgen allemaal, het is bijna
WEEKEND !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerst maar eens zien of je de hobby echt heel leuk vind (ik weet niet anders meer, maar heb genoeg mensen spullen zien kopen door de jaren heen om er vervolgens mee te stoppen). Dus kun je beter voor 15 euro een prima lader kopen, dan dat je voor 200 euro (ook een prima) lader koopt.
Oh en goedemorgen
Sprak de meneer die eerst zichzelf knaller noemde en toen moeilijk moest gaan doen met Pieper Bass.neem is een makkelijkere forumnaam
Plens Valley? Natte t-shirtjes hebben ook zo hun charmes. (uit veiligheid maar achter ene linkje gezetIemand nog naar DanceValley morgennweer:
Nu wel.En een uur later nog geen nieuwe post :nooo:
En een uur later nog geen nieuwe post :nooo: