VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Goedemorgen Pieter.
Nog even 2 fotos gemaakt waar ook de trekstang ertussen geklemt zit.
Dit is op een rudder boost systeem
20200907_142637.jpeg
20200907_142645.jpeg

Hallo Roald,

Bedankt voor de duidelijke foto's.

BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg

Mooie borging van de borgmoeren met het staaldraadje. (ijzerdraadje)
ijzerdraadje mag je eigenlijk niet meer zeggen, hahaha.

Goedeavond Pieter,
Graag gedaan misschien kun jij er later nog wat mee of mooi om te zien voor andere bouwers hoe het ook kan
Is ook geen ijzerdraad maar rvs .032 inch dik
Ja alles zit dubbelop geborgd ,het mag natuurlijk niet loslopen

Ik hou nu op met je verslag te vervuillen en wacht rustig de volgende update af

Mag,
Roald
Hallo Roald,

Bedankt voor de duidelijke foto's.

Bekijk bijlage 392143

Mooie borging van de borgmoeren met het staaldraadje. (ijzerdraadje)
ijzerdraadje mag je eigenlijk niet meer zeggen, hahaha.

Goedeavond Pieter,
Graag gedaan misschien kun jij er later nog wat mee of mooi om te zien voor andere bouwers hoe het ook kan
Is ook geen ijzerdraad maar rvs .032 inch dik
Ja alles zit dubbelop geborgd ,het mag natuurlijk niet loslopen

Ik hou nu op met je verslag te vervuillen en wacht rustig de volgende update af

Mag,
Roald

Hallo Roald,

Ik heb de foto's in mijn archief opgeslagen, je weet nooit of de foto's nog van pas komen.

Dit is geen topic vervuiling, dit is aanvullende informatie, waar ik weer wat van kan leren, maar misschien kunnen ook andere modelbouwers wat met deze informatie.
Dus gewoon blijven posten.

Update : 426

Hallo allemaal,

Zo, nu gaan ik weer verder waar ik gebleven was :
Verder gegaan met de besturing van de pendelassen in het achterdek.

In de 7 resterende halve stuurstangen met de linkse schroefdraad ook een groefje ingedraaid.
IMG_9274.jpg

In totaal 16 draadeinden M 3 op lengte gezaagd om de halve stuurstangen te verbinden met de kogelkoppen.
IMG_9381.jpg

IMG_9383.jpg

IMG_9386.jpg

De 7 halve stuurstangen met kogelkoppen met rechtse M 3 schroefdraad en 7 halve stuurstangen met linkse M 3 schroefdraad.
IMG_9393.jpg

Zie de groefjes in de 7 halve stuurstangen met de links M 3 schroefdraad.
IMG_9395.jpg

De M 3 wartels met de linkse en rechtse M 3 schroefdraad met de linkse en rechtse borgmoeren.
IMG_9419.jpg

IMG_9410.jpg

De M 3 wartels met de borgmoeren gemonteerd in de halve stuurstangen tot 1 stuurstang.
IMG_9416.jpg

De 7 stuurstangen gemonteerd.
IMG_9422.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Dat ziet er weer erg strak uit Pieter, je weet straks niet waar je kijken moet met al dat vakmanschap.

:wave:wave

Hallo Luchard,

Bedankt voor je compliment.

BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg

Het is de bedoeling dat ik eerst met de Goldhofer dieplader ga rijden, als deze nog niet is gespoten.
En dan kan jij ook de Goldhofer dieplader een keer bewonderen, als je dat wilt.
Want als de Goldhofer dieplader gespoten is, zie je heel veel van details niet meer, hoe het is gemaakt/gebouwd is.

Bovendien heb ik de afspraak, om met de ongespoten Goldhofer dieplader naar Goldhofer in Memmingen ga, zodat ze kunnen zien hoe ik de Goldhofer dieplader heb gebouwd en of het volgens de bouwtekening van Goldhofer zo veel mogelijk is nagebouwd, met uiteraard de nodige concessies, die ik helaas heb moeten doen/doorvoeren, omdat je nooit 100% in de schaal 1:14 volgens de bouwtekening kan nabouwen, ik heb Goldhofer Memmingen hier al van op de hoogte gebracht.
Als de Goldhofer in kleur is gespoten ga ik nog een keer naar Goldhofer Memmingen toe om proef te rijden met de Goldhofer 5 bij 3 dieplader.
Maar dit gaat nog wel even duren.

Update : 427

Hallo allemaal,

Ik ga nu een proefopstelling maken van het achterdek van Goldhofer dieplader.

Bij de proefopstelling gebruik ik het al eerder gemaakte messing achterdek, waar links en rechts twee draaitafels gemonteerd kunnen worden.
Dit messing achterdek heb ik ook gebruikt als proefopstelling om uit te testen de draaistellen met de boven en onderarmen met de Wedico velgen en banden voldoen aan de verwachtingen, betreffende het liften en inzakken van de draaistellen.

Proefopstelling rechts :
IMG_8290.jpg

IMG_8304.jpg

IMG_8325.jpg

De linkerkant van het achterdek gemonteerd.
IMG_8384.jpg

IMG_8386.jpg

IMG_8398.jpg

IMG_8439.jpg

De twee linker draaistellen met de Wedico velgen met banden gemonteerd.
IMG_8464.jpg

IMG_8467.jpg

De onderzijde van de twee rechtse en de twee linkse draaistellen met de Wedico velgen en banden.
IMG_8519.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Back