Update : 359
Hallo allemaal,
Verdergegaan met de 9 draaitafels met de boven en onderarmen.
Weer veel foto's gemaakt.
De negen boven met onderarmen waarin de bovenarm de uitsparing gefreesd moet worden voor de 9 draaitafels.
De onderarm en bovenarm zijn genummerd en worden tijdelijk bij elkaar gehouden met een tyrap.
Het uitfrezen van de uitsparing voor de draaitafel.
De snelspantangen op de bovenarm geklemd, opgevuld met massief op maat gemaakte/gefreesde messing tooltje, om uit te sluiten dat de messing plaat vervormd tijdens het frezen.
De uitsparing voor de draaitafel op diepte en breedte uitgefreesd.
Een tooltje/malletje gemaakt/gedraaid op de zelfde maat als de 10 gedraaide draaitafels.
Het tooltje/malletje past precies in de uitgefreesde uitsparing.
Dit tooltje ga ik straks in een later stadium opnieuw gebruiken om de 6 gaten in het achterdek te boren om de draaitafels vast te schroeven onder het achterdek.
De 6 gaten worden t.z.t in dit tooltje geboord in de verdeeltafel op de freesbank.
En dan hebben we twee boven met onderarmen met de tijdelijke velgen en banden met 2 draaitafels :
Hier worden t.z.t. aluminium wielnaven velgen gedraaid die gelijk zijn aan de 1:1 wielnaven en velgen.
Mummer 1 compleet met kegellager, nummer vier met de onderkant van de draaitafel.
Even passen bij de houten Broshuis dieplader, die ik gebruik voor de maatvoering.
Tot nog toe klopt nog steeds, zoals ik het berekend en gemaakt heb.
Dit is de reden dat ik steeds 1 onderdeel geheel klaar maak en in elkaar zet/monteer om geen fouten te maken.
Want ja, theorie en praktijk verschillen nog wel eens.
Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.