Volvo FH 12 8x4

Hallo Wil,

Mooi filmpje Wil, je hoort de turbo goed fluiten !!

Succes op de rij-demo, ik zie wel via de foto's van de MBVP hoe de rij-demo is geweest

Laatst bewerkt:
:worship::worship::worship: Een vriend van me wees me op dit topic, ik heb het compleet doorgespit.
Dit is vakmanschap en toewijding....wow.
Echt een prachtige truck met alles erop en eraan.
ik was geen lid hier maar vond dat ik het niet kon lezen zonder dit gezegd te hebben.

groet, Gaby

Statief

Hoi allen

@Gaby
Heel hartelijk dank voor het mooie compliment. Ik ben hier heel blij mee en ik zal mijn uiterste best doen om het geheel nog mooier te maken.

@Piet
Het is echt jammer dat je as. zaterdag er niet bij kunt zijn,maar de gezondheid gaat natuurlijk voor.
Ik heb sinds kort zelf een camcorder aangeschaft en ik ben van plan om komende zaterdag meer te filmen en te fotograferen.
Speciaal voor het vrachtwagen gebeuren heb ik een zwaar statief gedraaid waarvan de maten zodanig zijn dat het hart van de lens precies op ooghoogte staat.Hiermee hoop ik goede filmpjes en foto's te kunnen maken.

Foto-QGSVB84D-D.jpg

Als je interesse hebt kan ik het geschoten materiaal wel naar je opsturen.

Mvg Opa Wil

Hoi allen

@Piet
Het is echt jammer dat je as. zaterdag er niet bij kunt zijn,maar de gezondheid gaat natuurlijk voor.

Als je interesse hebt kan ik het geschoten materiaal wel naar je opsturen.

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Heel graag, ik hou me aanbevolen.

Bij voorbaat dank.

Achterlichten

Hoi allen

@Rob
Helemaal geen dank hoor!!! Ook ik heb genoten van de demo.

Een ieder die dit topic volgt (en dat zijn er wel de nodige) zullen het wel gemerkt hebben. Dit jaar heb ik bijna niets aan dit model gedaan.
Aan het begin van dit jaar was de koek op. Ik had totaal geen inspiratie meer.
Ondanks dat er nog genoeg te doen was kon ik mijn draai bij dit model niet meer vinden.
Dus besloten om met het model alleen maar naar de demo's te gaan en de motor (de wärtsilä) te gaan bouwen.
Langzaamaan kwam toch de inspiratie weer terug en vanaf deze week ga ik ook weer aan mijn Volvo werken.
Nu was ik al een tijdje op zoek geweest naar achterlichten maar de prijs vond ik toch wel aan de hoge kant. Nu had ik de trailer voor de demo in Steenwijk al opgeleukt met glaasjes van Fechtner. Dus deze eraf gehaald en als basis gebruikt voor mijn achterlichten.
Na aardig wat puzzelen ben ik er toch uitgekomen.

Foto-3KPAMZO6-D.jpg

Het linker en het rechter achterlicht. De flap bovenop het linker achterlicht is natuurlijk voor de nummerplaat.
Aan de achterkant is er ruimte zat voor de bedrading.

Foto-KEPI8KPH-D.jpg

En omdat ik dezelfde lichten ook op de dolly wil heb ik natuurlijk twee stellen gemaakt.

Foto-SSZUFOUJ-D.jpg

De glaasjes kosten 1 euro per stuk en de 3 m/m led's 16 cent per stuk.
Ik heb nu dus achterlichten voor 4.64 euro per stuk. En da's niet gek.

Mvg Opa Wil

Hoi weer

Even een reactie op een telefoontje dat ik gisterenavond kreeg. Daarin werd mij gevraagd of de achterlichten niet veel te groot waren. Toen ik hem vertelde dat de maten vrijwel gelijk waren aan de achterlichten van Tam. maar dat alleen de hoogte verschilde kon hij het nog niet geloven. Welnu hier is het bewijs.

Foto-FGGFQJMH-D.jpg

Ik denk dat het veel groter oogt omdat ik 4 in plaats van 5 lichten heb gedaan.

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Nou dat ziet er heel mooi uit zeg, Super !!

Even een vraagje, moet de nummerplaat niet aan de onderkant van de achterlichten zitten ??, dit in verband met de nummerplaatverlichting ??

De nummerplaat kan overal zitten, zolang er maar een extra lampje op zit. In een normale lamp-unit zit een verlichtings mogelijkheid. Maar je hebt ook bakwagens met kentekens in het midden. Dan zit er een lampje boven gemaakt.

Rijsoorddag

Hoi weer

@Piet

Ik had jou beloofd om filmpjes en foto's op te sturen van de demo in Rijsoord.
Helaas heb ik,door de drukte,geen foto's gemaakt. Ik ben wel,voor het eerst,aan het filmen geweest en dat is niet helemaal naar mijn zin gegaan.Wel heeft iemand anders een samenvattend filmpje gemaakt en op YouTube geplaatst:

Rijsoorddag 2014 demo mbvp - YouTube

Zelf heb ik een filmpje gemaakt dat ik ook op Youtube heb geplaatst.

RC Trucks 1/14 Driving the forklift - YouTube

Ik hoop dat ik in het vervolg wat beter kan filmen dan op deze dag.

Mvg Opa Wil

Hoi weer

@Piet

Ik had jou beloofd om filmpjes en foto's op te sturen van de demo in Rijsoord.
Helaas heb ik,door de drukte,geen foto's gemaakt. Ik ben wel,voor het eerst,aan het filmen geweest en dat is niet helemaal naar mijn zin gegaan.Wel heeft iemand anders een samenvattend filmpje gemaakt en op YouTube geplaatst:

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Bedankt voor de filmpjes.

Tja, kan gebeuren Wil, ik ben ook niet zo'n geweldige filmer, foto's maken gaat me iets beter af, maar k blijf wel een amateurtje hoor !

Ik word altijd vrolijk als ik jouw model zie :banana:

Je bent 1 van de weinige op nederlandse fora die een model met zoveel toewijding en geduld bouwt, en daarnaast ook nog een net bouwverslag bijhoudt.

Ik ga me best doen om je model snel proberen te zien, want je gaat als een malle! :)

Verlichting

Hoi allen

@Mark300

Mark bedankt voor je mooie reactie.Ik blijf gewoon mijn best doen.Wil je het model in het echt zien? Een afspraak maken kan natuurlijk altijd.

Zo,de avonden worden langer en de inspiratie is weer volop aanwezig dus allemaal kleine dingetjes gedaan.
Bij de laatste demo gemerkt dat ik bij de truck een gedeelte van het ackermann principe kwijt was door speling op diverse punten dus eerst twee nieuwe stuurstangen gemaakt en beter afgesteld.

Foto-DGBTCLAO-D.jpg

Daarna twee nieuwe spoorstangen en vier afstandsbussen gemaakt want de spoorstangen liepen soms aan.

Foto-F467VAWY-D.jpg

Op deze foto kun je mooi de vier verschillende hoeken,waar de wielen in staan,zien.

Het achterste sub-frame moet weer een complete module met bedrading worden. Dus aansluiten met twee stekkers en klaar.
Voor het verbergen van de draden heb ik eerst een U balkje gemaakt waar de draden in kunnen.

Foto-VQHILGGI-D.jpg

Het is het balkje waar de letter A in staat.
Onder de toren heb ik een bakje gemaakt waarin de bedrading kan worden opgeborgen.

Foto-RFMBAZI6-D.jpg

Met de toren erop zie je er niets meer van.

Jullie zullen het misschien al gezien hebben,er is ook een andere schotel,van wedico, op het chassis gekomen. Het mooie van deze schotel is dat de servo onder de plaat is gemonteerd.Dus geen stangetje naar de schotel meer. De draden naar de servo kunnen door de drie leidingen naar de voorkant gaan.

Foto-UG7FVWVB-D.jpg

@Piet en Nudinja

Jullie hebben allebei gelijk dus wordt de nummerplaat op een andere manier aangebracht.

Voor het solderen van de led's heb ik een malletje gemaakt met vier gaten op dezelfde steek als in de achterlichten. Ik heb de led's daarin gezet en toen gesoldeerd.

Foto-CDJVBO7U-D.jpg

Zo heb ik een makkelijk te monteren verlichting.
Last but not least heb ik nu ook de beugeltjes voor de spiegels voor elkaar.

Foto-UCGZOQGG-D.jpg

Nog even de gaatjes in de spiegels maken,maar dat is weer voor volgende week.

Mvg Opa Wil

Dat malletje/houdertje voor de leds achterlichten elke keer dezelfde afstand te hebben is t goed id, simpel en effectief zal ik zelf binnenkort ook eens gaan toepassen (wel voor iets anders maar komt op t zelfde neer) bedankt voor de tip! :)

Back