Hallo Vinculum,
Gerwin is al lekker bezig om je te helpen zie/lees ik.
Twee turnfinnen zie ik alleen bij die gekke Amerikanen, die voor de lol varen en dan twee van die (lieftst verchroomde) remdingen aan hun boot schroeven...
Voor normaal gebruik is ééntje voldoende, zoals Gerwin al schreef, de linkerbochten zijn dan wat ruimer.
Een koelwater pickup naast de motor zorgt voor voldoende water, om de motor (en eventueel regelaar) koel te houden, voordeel is de korte weg, die het water aflegd.
De andere manier zoals op je foto is een zogenaamde spray pickup, van achteren gezien staat de inlaat in het rechter kwadrant, waar de hoogste druk heerst (wel tot 2 bar).
Bijna al mijn boten hebben zo'n spray pickup, omdat de regelaar ook meegekoeld wordt, bij een inlaat naast de motor krijg je voornamelijk in de (rechter) bochten koelwater binnen en als je met vrij lichte regelaars vaar (zoals ik) heb je continue koeling nodig, niet alleen in de bochten.
Als je alleen vaart, maakt het niet uit hoe dwaas je stuurt, echter, als je samen met andere boten vaart, wordt er meestal met de wijzers van de klok mee gevaren, dit om ongelukken te voorkomen.
Als jij besluit om halverwege een rondje 'dwars' door het 'parcours' te sturen, kun je erop wachten dat een andere boot, met 50 kmh+ grandioos over of door jouw boot heenplettert, omdat de bestuurder van die andere boot niet verdacht is op zulke maneuvres en dit meestal te laat zal zien...
Andere vraag: waar woon je?
Dit najaar zijn er de Nederlandse Kampioenschappen Electrospeed, waar o.a. ook met een set-up als de jouwe, geraced wordt in de mono 2 klasse.
Als je in de buurt bent, kom eens kijken, dan weet je gelijk, waarom snelle boten (bij voorkeur) dezelfde kant om varen.
Info op
http://www.electrospeedholland.nl/esh.htm
Groeten, Jan.