Voorstellen tot regelwijziging uit Duitsland

5.5.11.10. Launching
a) At all times, the models must be launched into wind and within four (4) metres of the competitor’s launch mark. An attempt is annulled and recorded as zero, if the model aircraft is not launched within the above specified distance. The launches must be straight forward, with the motor running. Any other type of launch is not allowed.

Wel handig om van bovenstaande dan 2 losse punten te maken. Het valt nu weg. Puntenaftrek zag ik in het Engelse document er achter staan volgens mij.
 
5.5.11.10. Launching
a) At all times, the models must be launched into wind and within four (4) metres of the competitor’s launch mark. An attempt is annulled and recorded as zero, if the model aircraft is not launched within the above specified distance. The launches must be straight forward, with the motor running. Any other type of launch is not allowed.

Wel handig om van bovenstaande dan 2 losse punten te maken. Het valt nu weg. Puntenaftrek zag ik in het Engelse document er achter staan volgens mij.

Nou duidelijk hoven we ook niet in te brengen
 
Inmiddels is de deadline verstreken.
We hebben als subcomissie te horen gekregen dat de F5 Subcommissie (CIAM/FAI) aan 'finetuning' werkt van de F5J reglementen. Een van onze voorstellen zit daar al in (start/landingsplek), die hoeven we niet meer separaat in te brengen.

Korte samenvatting als conclusie en om aan te geven wat er nu wel en niet ingebracht wordt:
5.5.11.1.3 a) minimum wingloading naar 20gr/dm2 > afgewezen
5.5.11.3.1 start/landingsplek > ingebracht door FAI/CIAM F5 subcomittee
5.5.11.5.1 D) starten met lopende motor > is al opgenomen in huidige reglementen
5.5.11.7 b) verliezen onderdelen in landing > afgewezen
5.5.11.8.2 a) two minuten preparation time > NL voorstel gestuurd richting KNVVL>CIAM
5.5.11.12 a) The model comes to rest on the ground. > afgewezen
5.5.11.14.3 B) afschaffen van zo groot mogelijke groepen > dit voorstel lijkt bedoeld voor WK's en EK's en kunnen we als 'local rule' voor onze Nederlandse wedstrijden aanpassen

Bedankt voor jullie input!
Gerben
(in dit geval sprekend als voorzitter van de F5 subcommissie)
 
Inmiddels is de deadline verstreken.
We hebben als subcomissie te horen gekregen dat de F5 Subcommissie (CIAM/FAI) aan 'finetuning' werkt van de F5J reglementen. Een van onze voorstellen zit daar al in (start/landingsplek), die hoeven we niet meer separaat in te brengen.

Korte samenvatting als conclusie en om aan te geven wat er nu wel en niet ingebracht wordt:
5.5.11.1.3 a) minimum wingloading naar 20gr/dm2 > afgewezen
5.5.11.3.1 start/landingsplek > ingebracht door FAI/CIAM F5 subcomittee
5.5.11.5.1 D) starten met lopende motor > is al opgenomen in huidige reglementen
5.5.11.7 b) verliezen onderdelen in landing > afgewezen
5.5.11.8.2 a) two minuten preparation time > NL voorstel gestuurd richting KNVVL>CIAM
5.5.11.12 a) The model comes to rest on the ground. > afgewezen
5.5.11.14.3 B) afschaffen van zo groot mogelijke groepen > dit voorstel lijkt bedoeld voor WK's en EK's en kunnen we als 'local rule' voor onze Nederlandse wedstrijden aanpassen

Bedankt voor jullie input!
Gerben
(in dit geval sprekend als voorzitter van de F5 subcommissie)

Punt 5.5.11.5.1 mag je dan ook niet meer eerst je kist gooien en dan motor aan zetten? Zo staat het er nu starten met lopende motor ik gooi mijn climax altijd weg en dan pas de motor aan
 
Back
Top