VOR bouwverslag: schuimen plug + mal + volvo70

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Robert H., 16 jan 2006.

  1. Pendelaar

    Pendelaar

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    815
    Locatie:
    Valkenswaard
    Allereerst moet ik zeggen dat het verdomde jammer is na al het werk dat je er in gestoken hebt. Dit verdiend niemand.
    Heb regelmatig jouw draadje hier op het forum gevolgd.
    Aan de andere kant waarom ga je zeilen met die wind die er afgelopen zaterdag heeft gestaan met een boot die je nog niet helemaal kent, nog redelijk wat aan het experimenteren bent met de nieuwe kiel etc.etc.
    Bouw het rustig op, ga eerst zeilen met een nieuwe boot met mindere windkrachten.
    Uiteraard is dit allemaal soep na de maaltijd maar ik hoop echt dat de volgende boot zich eerst eens mag bewijzen tijdens dagen met wat minder wind.

    ps is 2.5 kilo aan kielgewicht ook niet wat te weinig ? Als ik diverse IOM (1 meter dus) bekijk hebben die ook al een gewicht van 2.5 kilo er onder hangen en volgens mij is jouw masthoogte bijvoorbeeld toch iets meer als bij een IOM. Dus de krachten die bij jouw boot er op staan liggen ook letterlijk hoger.


    Succes met het opduiken en ik hoor graag dat dat binnenkort gelukt is zodat we binnenkort weer mooi foto's kunnen verwachten van jouw project.

    Pendelaar
     
  2. Robert H.

    Robert H.

    Lid geworden:
    23 jan 2004
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Delft
    @pendelaar: je hebt helemaal gelijk , ik had niet moeten gaan varen, mijn eigen stomme schuld maar ben soms wat ongeduldig en ik had genoeg vertrouwen.

    Over het kielgewicht, dit is meer dan genoeg volgens de berekeningen, Als de kiel met 40° gekanteld is en de boot onder een helling van 30° vaart komt het oprichtend vermogen overeen met dat van een boot met vaste kiel met een bulpgewicht van 4.7 kg, dit heb ik uitgerekend met een excel spreadsheet.

    het was ook niet dat de boot te schuin ik zeker niet ik denk dat het 5bfr woei zoals je op de foto's kan zien en ik kon makkelijk met voltuig varen zonder uit het roer te lopen geen probleem, alleen de manouvres moet heeeeel goed getimed worden.

    mvg Robert
     
  3. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Die duikers willen wel, geloof ik. Respect.

    Van een duikverbod weet ik niet. Volgens mij heb ik er wel vaker duikers gezien. (zal wel in de periode 1993-1999 zijn geweest). Ik kan me wel voorstellen dat er niet gedoken wordt tijdens zeilwedstrijden. dat heb ik wel eens meegemaakt, en dat is gewoon link.
     
  4. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    En wat is ondertussen de stand van zaken? Is je boot ondertussen reeds geklasseerd als nieuw vissen-tehuis, of zijn de duikers erin geslaagd deze nog boven te halen? En zo ja - hoe valt de schade mee?

    Denk wel dat een aantal mensen vol spanning wachten hoe dit afgelopen is....
     
  5. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    wat ik gelezen het op het duikersforum is dat er een misverstand is geweest met de tijd. en dat het toch te gevaarlijk was om te duiken.
    maar het exacte weet ik niet.
     
  6. Robert H.

    Robert H.

    Lid geworden:
    23 jan 2004
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Delft
    hallo,

    Ja er is helaas een misverstand geweest met de tijd, ik had 14.00h gelezen en dit is later verandert stom stom om het niet nog even na te kijken :( . Gelukkig waren er nog een paar duikers terplaatse toen ik er aankwam, toen hebben we even de situatie besproken en daaruit bleek dat het zonder zodiac en vissonar toch een moeilijke zaak was. Ook wist een van de duikers te vertellen dat het galgenweel oorspronkelijk werd gebruikt om elementen van de Kennedy tunnel te maken later is het galgenweel volgeloppen. Het kan dus goed zijn dat de bodem bezaaid ligt met bouwafval e.d.

    helaas maar ik denk dat het verhaal hier voorlopig eindigt. Ik wil graag een nieuwe bouwen maar zie dat ik voorlopig daar teweinig tijd en (geld) voor heb :(, aangezien het echte zeilseizoen zo ongeveer begonnen is bij mij toch :).

    mvg Robert
     
  7. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Mooie boel met die duikers.

    Ik heb in ieder geval nog wat koolstof UD en een paar plaatjes 3mm schuim achtergehouden. Ik zal eens kijken of ik een bootje in elkaar kan steken. Ik moet nl ook nog handlamineerhars testen. Ik zal eerst kijken of ik mijn malletje netjes van je plug kan krijgen. Heb hem (na bakken op 70 graden) nog steeds niet gelost (ook nog niet geprobeerd ook). Ik meld me wel weer als ik wat meer weet.
     
  8. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    hoi robert

    al wat gehoord/opgedoken??

    groeten johan
     
  9. vraag eens na bij de brandweer. ik ken iemand die brandweerduiker is geweest en die jongens gaan bij elk weer het water in. bovendien grijpen ze elke kans aan om een beetje te trainen in het opsporen van te water geraakt spul. Vinden ze geweldig.
     
  10. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Ik ben bang dat je de boot nu niet meer terug wilt zien, na 4 maanden in het water....
     
  11. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    binnenkort op marktplaats??

    te koop zeilboot ,opknapper, wat waterschade :wink:

    sorry, kon het niet laten :oops:

    groeten johan
     

Deel Deze Pagina