Vraagjes over het Diff en meer

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Daffyeend, 8 dec 2009.

  1. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Niemand die mij dat kan vertellen? xD :rolleyes:
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb weleens meer gehoord dat mensen een diff zonder die "pakking" monteren, zolang hij niet lekt zal dat waarschijnlijk geen problemen opleveren. Wel even goed in de gaten houden of je diff niet gaat lekken.
     
  3. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    De diff zal waarschijnlijk zonder pakking gaan lekken, juist doordat deze warm wordt. Het uitzetten en krimpen gaat bijna nooit gelijkmatig.

    15 graden is een mooie temp om een motor in te rijden.
     
  4. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Oke bedankt, nu heb ik dus nog nitro staan gekocht in augustus, maar, ik weet niet of het verstandig is om mijn motor daarop in te rijden, omdat hij dus al wat ouder is, het zit niet in een blik maar in een kan, met draaidop ( 1 keer los gehad ) , deze heb ik goed af gesloten in een donkere ruimte op kamer temperatuur staan.

    Raden jullie mij aan om nieuwe te kopen? of gewoon flink schudden en dan moet het goed komen..?
     
  5. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Heb de pakking net bestelt.

    Niemand die hier wat vanaf weet?
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Je motor is helemaal nieuw, dus ik zou persoonlijk het risico niet nemen en deze brandstof op een later moment oprijden.

    Verder denk ik dat het nu überhaupt geen optie is om met deze kou je auto in te gaan rijden...tenzij je een locatie hebt waar het een graad of 15 is natuurlijk.
     
  7. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Nee natuurlijk niet, met dit weer inrijden ga ik zeker niet doen.
    Maar wou dat alvast weten, dan haal ik als het zo ver is, even nieuwe benzine!
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    brandstof is prima in orde, gewoon rijden. Schudden idd en verder niet zo moeilijk denken ;-)
     
  9. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Daar zat ik dus ook al aan te denken, nu zegt de handleiding: de eerste paar tankjes met 16% rijden, en daarna 20% zal ik hier wel na luisteren? of kan ik gerust beginnen met 20%?
     
  10. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    16 of 20, maakt niet zo veel uit gewoon inloopregels respecteren
    basic settings, temp boven de 85graden houden en rustig rijden ....
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Rijke afstelling = koudere motor.
    Minder % nitro = meer warmte ontwikkeling.

    Dus er is weldegelijk een reden om met minder % nitro te rijden, de motor komt wat makkelijker op zijn ideale temperatuur ondanks dat hij rijk afgesteld is.

    Maar goed, echt veel zal het niet uitmaken, een blik brandstof wat al een tijdje open is daaruit is het % nitro toch waarschijnlijk al gedaald.
     
  12. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    ik koop denk ik gewoon een blik 1L Merlin 16% Nitro Die rijd ik leeg, en dan stap ik over op mijn benzine.
     
  13. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    motor niet openhalen!

    metalen delen poetsen met benzine
    benzine ontvet goed.

    en jhe kap?
    kan je eiglk alle richtingen mee uit
     
  14. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    ???

    1. de motor ligt al zoon 2 weken uit elkaar, maar goed dat ik dat gedaan heb, anders had ik door gereden met mijn aangelopen drijfstang + beschadigde zuiger, en slecht lopende lagers...
    2. Kap heb ik al gefixed, en je kan er niet zomaar alle richtingen mee uit, de meeste verf hecht niet op deze kappen, je moet eigenlijk van binnen uit spuiten, ect , ect
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2009
  15. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    heb de motor steuntjes binnen, heb ze gemonteerd, kwam toen op het probleem dat mijn motorsteuntjes telaag waren, hiervoor heb ik gewoon ringetjes gepakt, en dat ringetje tussen de Spacer en de steuntjes gezet, en nu gaat het wel, ik heb maar een ringetje gebruikt, neem aan dat dit geen kwaad kan?

    zo dus:
    Dit kan geen kwaad toch?[​IMG]
     
  16. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Kan op deze foto niet echt zien waarom die niet zou passen zonder die ringetjes.
     
  17. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    Het carter komt dan op het chassis ipv de spacers, die ringetjes zijn net voldoende, maar kan dit geen kwaad zo op deze manier?
     
  18. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De motor kan op deze manier niet de warmte kwijt via de motor steunen. De motor steunen, de aluminium mopntageplaatjes daaronder en het chassis zijn allemaal onderdelen die de warmte van de motor weg geleiden en zorgen dat de motor optimaal gekoeld wordt.
     
  19. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    En als ik er dan een aluminium plaatje tussen leg? soort shim?
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dat zal wel OK zijn, maar zo is de overdracht oppervlakte echt te klein; de warmte kan bijna niet van de motor steunen naar het chassis 'vloeien'...
     

Deel Deze Pagina