Vraagjes over het Diff en meer

  • Topicstarter Topicstarter Daffyeend
  • Startdatum Startdatum
Ik heb weleens meer gehoord dat mensen een diff zonder die "pakking" monteren, zolang hij niet lekt zal dat waarschijnlijk geen problemen opleveren. Wel even goed in de gaten houden of je diff niet gaat lekken.
 
De diff zal waarschijnlijk zonder pakking gaan lekken, juist doordat deze warm wordt. Het uitzetten en krimpen gaat bijna nooit gelijkmatig.

15 graden is een mooie temp om een motor in te rijden.
 
Oke bedankt, nu heb ik dus nog nitro staan gekocht in augustus, maar, ik weet niet of het verstandig is om mijn motor daarop in te rijden, omdat hij dus al wat ouder is, het zit niet in een blik maar in een kan, met draaidop ( 1 keer los gehad ) , deze heb ik goed af gesloten in een donkere ruimte op kamer temperatuur staan.

Raden jullie mij aan om nieuwe te kopen? of gewoon flink schudden en dan moet het goed komen..?
 
Heb de pakking net bestelt.

Oke bedankt, nu heb ik dus nog nitro staan gekocht in augustus, maar, ik weet niet of het verstandig is om mijn motor daarop in te rijden, omdat hij dus al wat ouder is, het zit niet in een blik maar in een kan, met draaidop ( 1 keer los gehad ) , deze heb ik goed af gesloten in een donkere ruimte op kamer temperatuur staan.

Raden jullie mij aan om nieuwe te kopen? of gewoon flink schudden en dan moet het goed komen..?

Niemand die hier wat vanaf weet?
 
Je motor is helemaal nieuw, dus ik zou persoonlijk het risico niet nemen en deze brandstof op een later moment oprijden.

Verder denk ik dat het nu überhaupt geen optie is om met deze kou je auto in te gaan rijden...tenzij je een locatie hebt waar het een graad of 15 is natuurlijk.
 
Je motor is helemaal nieuw, dus ik zou persoonlijk het risico niet nemen en deze brandstof op een later moment oprijden.

Verder denk ik dat het nu überhaupt geen optie is om met deze kou je auto in te gaan rijden...tenzij je een locatie hebt waar het een graad of 15 is natuurlijk.

Nee natuurlijk niet, met dit weer inrijden ga ik zeker niet doen.
Maar wou dat alvast weten, dan haal ik als het zo ver is, even nieuwe benzine!
 
brandstof is prima in orde, gewoon rijden. Schudden idd en verder niet zo moeilijk denken ;-)

Daar zat ik dus ook al aan te denken, nu zegt de handleiding: de eerste paar tankjes met 16% rijden, en daarna 20% zal ik hier wel na luisteren? of kan ik gerust beginnen met 20%?
 
16 of 20, maakt niet zo veel uit gewoon inloopregels respecteren
basic settings, temp boven de 85graden houden en rustig rijden ....
 
Rijke afstelling = koudere motor.
Minder % nitro = meer warmte ontwikkeling.

Dus er is weldegelijk een reden om met minder % nitro te rijden, de motor komt wat makkelijker op zijn ideale temperatuur ondanks dat hij rijk afgesteld is.

Maar goed, echt veel zal het niet uitmaken, een blik brandstof wat al een tijdje open is daaruit is het % nitro toch waarschijnlijk al gedaald.
 
ik koop denk ik gewoon een blik 1L Merlin 16% Nitro Die rijd ik leeg, en dan stap ik over op mijn benzine.
 
motor niet openhalen!

metalen delen poetsen met benzine
benzine ontvet goed.

en jhe kap?
kan je eiglk alle richtingen mee uit
 
motor niet openhalen!

metalen delen poetsen met benzine
benzine ontvet goed.

en jhe kap?
kan je eiglk alle richtingen mee uit

???

1. de motor ligt al zoon 2 weken uit elkaar, maar goed dat ik dat gedaan heb, anders had ik door gereden met mijn aangelopen drijfstang + beschadigde zuiger, en slecht lopende lagers...
2. Kap heb ik al gefixed, en je kan er niet zomaar alle richtingen mee uit, de meeste verf hecht niet op deze kappen, je moet eigenlijk van binnen uit spuiten, ect , ect
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb de motor steuntjes binnen, heb ze gemonteerd, kwam toen op het probleem dat mijn motorsteuntjes telaag waren, hiervoor heb ik gewoon ringetjes gepakt, en dat ringetje tussen de Spacer en de steuntjes gezet, en nu gaat het wel, ik heb maar een ringetje gebruikt, neem aan dat dit geen kwaad kan?

zo dus:
Dit kan geen kwaad toch?
5qvo84x.jpg
 
heb de motor steuntjes binnen, heb ze gemonteerd, kwam toen op het probleem dat mijn motorsteuntjes telaag waren, hiervoor heb ik gewoon ringetjes gepakt, en dat ringetje tussen de Spacer en de steuntjes gezet, en nu gaat het wel, ik heb maar een ringetje gebruikt, neem aan dat dit geen kwaad kan?

zo dus:
Dit kan geen kwaad toch?
5qvo84x.jpg

Kan op deze foto niet echt zien waarom die niet zou passen zonder die ringetjes.
 
Het carter komt dan op het chassis ipv de spacers, die ringetjes zijn net voldoende, maar kan dit geen kwaad zo op deze manier?
 
De motor kan op deze manier niet de warmte kwijt via de motor steunen. De motor steunen, de aluminium mopntageplaatjes daaronder en het chassis zijn allemaal onderdelen die de warmte van de motor weg geleiden en zorgen dat de motor optimaal gekoeld wordt.
 
De motor kan op deze manier niet de warmte kwijt via de motor steunen. De motor steunen, de aluminium mopntageplaatjes daaronder en het chassis zijn allemaal onderdelen die de warmte van de motor weg geleiden en zorgen dat de motor optimaal gekoeld wordt.

En als ik er dan een aluminium plaatje tussen leg? soort shim?
 
Dat zal wel OK zijn, maar zo is de overdracht oppervlakte echt te klein; de warmte kan bijna niet van de motor steunen naar het chassis 'vloeien'...
 
Back
Top