Vragen m.b.t. zelfbouw sub.

Discussie in 'Duikboten' gestart door pompebled, 19 jun 2014.

  1. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Kleine update; het celrubber moet wel goed samengedrukt worden wil het dicht blijven, vanochtend kon ik water zien aan de buitenzijde van de schroefdop, omdat het celrubber onvoldoende was samengeperst en dus wat 'speling' had ontwikkeld.

    Omdat de ABS schijf nog niet voorzien is van een plaat voor de aandrijving en elektronica en er nog geen geleiding in de buis zit wil de schijf gaan meedraaien als ik de schroefdop stijver wil aandraaien.
    Meedraaien is niet de bedoeling, dan maak ik het celrubber stuk.

    Eerst verder aan het techrek, dus.

    Groeten, Jan.
     
  2. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Ik gebruik cellenrubber ook voor de K18. Je kunt dat ook iedere keer met vaseline invetten om het afdichten te verbeteren en schade aan het cellenrubber te voorkomen.

    Freek
     
  3. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    @freek
    Volgens mij komt er in jouw k18 toch geen druk? En dan is cellenrubber oké.
    Maar als er druk in de boot komt was cellenrubber bij mijn typhoon geen succes.

    Hans
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Dat is dus even afwachten tot het WTC dicht is en ik de infuuszak (of bloeddrukmanchet) met water ga vullen.
    Zowel de infuuszak als de manchet kan 500ml bevatten, is dat voldoende als ballast, véél te veel, of véél te weinig?
    Qua ruimte heb ik aan een WTC van Ø110mm x 500 cm voldoende, maar ik kan gemakkelijk naar 800mm lengte, als dat voor de drukopbouw gunstiger is.
    Komt er alleen wel een boel lood bij om de zaak duikend te krijgen, als het WTC zo groot wordt...

    Groeten, Jan.
     
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Vandaag aan het eindschot gewerkt, de midden uit de schroefdop gezaagd, zodat er ruimte is voor de schroefaskoker, de doorvoeren voor de stangen, de schakelaar en de aanzuiging van de slangenpomp. Op de foto ontbreekt de zak uit een bloeddrukmeetmanchet, maar daar kun je je wel een voorstelling van maken, neem ik aan.
    De motor op de foto komt uit een kopieermachine, méérpolig, loopt mooi rustig, maar is wel fors, met Ø60mm.
    Met deze motor kan ik een onbeschoft grote prop draaien, ik denk niet, dat dit in verband met het koppel een goed idee is, tenzij ik de roeren zo afstel, dat ze compenseren en de boot niet vreselijk zal rollen.

    Verder met het techrek.

    Groeten, Jan.
     
    M58 vindt dit leuk.
  6. M58

    M58

    Lid geworden:
    22 mrt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Meppel
    Pompebled mag ik vragen hoe het met de Unseen staat ??
    er is hier al een poosje nix gepost misschien is de Unseen wel ontploft ;)
    maar ik vroeg me af welke Unseen je aan het bouwen bent of was
    is het de Unseen uit WO2 of de modernere versie ??

    groetjes Ronny
     
  7. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ronny,

    Het duikbootproject ligt even op de plank (de buis staat in een hoek) want ik ben momenteel meer aan het vliegen (en bouwen) met eenvoudige vliegtuig modellen. Da's een redelijk steile leercurve.

    De duikboot komt nog wel.

    Groeten, Jan.
     
  8. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    177
    Locatie:
    zuid holland

    Hier nog een heel leuk filmpje van een zelfbouw sub, misschien kun je hier iets mee ziet er heel leuk uit op het filmpje, gr.

     

Deel Deze Pagina