Vreemde storingen

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
ik hoor allemaal net verschillende klachten, dus denk niet dat het een grote club is, maar allemaal losse storingen ;)

dat linkje staan wel wat nuttige tips bij...
maar werken geloof ik niet... of wel?

Mijn ontvanger maakt niet uit waar ik heb plaats, het blijft, maar er is mee te vliegen( ik blijf gewoon doorvliegen , slecht he?)
er gebeurt niet zo veel als je niet te ver weg gaat, en anders begint het met kleine pulsjes, en wordt hoe verder hoe erger, dus tijd om in te grijpen.

Mijn kanalen zijn 62 en 66 en ik heb ook 2 ontvangers geprobeerd.

Is er nou niemand die zijn servo heveltje er even af wil halen voor mij? :help:

Met mijn madmaxje die volgens mij meer als 120 kmpu gaat:P heb ik met dezelfde zender, ontvanger, moter en regelaar geen last van storing.
Alleen als ik onder het houten dak van onze garage door loop waar de draadloze netwerk dingen en computers boven staan, begint alles als een gek te shaken als ik de ontvanger uit zet. maar dat telt niet

Bruno van Hoek zei:
Duccan zei:
Hallo,

Vandaag ben ik weer wezen gaan vliegen met mijn minimag. Maar ik had erg vreemde storingen. In de lucht deed mijn vliegtuig erg raar. Soms had ik zelf geen controle meer over mijn vliegtuig.
Weet iemand wat het probleem is?? Zou het aan de ontvanger liggen of heb ik een rot kristal?? Of misschien mijn zender?

Duccan
Waar vlieg je en hebben anderen op de club soortgelijke problemen gehad?
Eerst moeten we hier een antwoord op hebben voor we gaan speculeren wat er allemaal niet deugt aan het vliegtuig zelf....

hier dus ook nog altijd hetzelfde, als ik alles aan mijn slowstick hang dan geen probleem, als ik alles in mijn minimag steek dan storingen.
ik wordt er zowat moedeloos van, ook al vanalles geprobeert en niks helpt, heb nu een nieuwe ontvanger gekocht en we gaan eens zien.

mvg
Lazy

Ik ook nieuwe ontvangers gekocht, nieuwe kristallen gekocht, alles in mad max, geen probleem , alles in minimag PROBLEMEN!
Niemand op de club heeft storing, en heeft zich al meerdere malen gebogen over het probleem , maar niks kunnen vinden...

Bruno van Hoek zei:
Bruno van Hoek zei:
Duccan zei:
Hallo,

Vandaag ben ik weer wezen gaan vliegen met mijn minimag. Maar ik had erg vreemde storingen. In de lucht deed mijn vliegtuig erg raar. Soms had ik zelf geen controle meer over mijn vliegtuig.
Weet iemand wat het probleem is?? Zou het aan de ontvanger liggen of heb ik een rot kristal?? Of misschien mijn zender?

Duccan
Waar vlieg je en hebben anderen op de club soortgelijke problemen gehad?
Eerst moeten we hier een antwoord op hebben voor we gaan speculeren wat er allemaal niet deugt aan het vliegtuig zelf....

Ik vlieg niet op een club....Wat zou er mis zijn met het vliegtuig dan? Het is gewoon van epp, dat zou toch geen storingen kunnen veroorzaken?

Ik heb trouwens ook een nieuwe ontvanger en kristal besteld. Een MZK Sexta

Word het vast niet beter van :|

Bij mij licht het in iedergeval niet aan de ontvanger ....
Maar aan de aansturing van de roeren, servo's inc.

Duccan zei:
Ik vlieg niet op een club....Wat zou er mis zijn met het vliegtuig dan? Het is gewoon van epp, dat zou toch geen storingen kunnen veroorzaken?
Kijk, nu hebben we iets. Het is heel goed mogelijk dat je storing van buitenaf hebt. Bij een club heb je zoiets als frequentiecontrole; er kan dan altijd maar 1 zender tegelijk op 1 kanaal werken. Zonder frequentiecontrole blijft het altijd een wilde gok, of een vlucht wel goed zal aflopen. Reden genoeg om nooit te gaan wildvliegen.
Pas als je dat probleem hebt verholpen (gewoon bij een club gaan vliegen), wordt het interessant om verder te gaan zoeken naar evt. oorzaken.

even lezen bruno, in elk ander vliegtuig geen last, in de minimag wel!
staat er een paar keer van verschillende mensen ;)

zitten er allemaal standaard bevestigingen in, of zijn die allemaal verschillend?(per bouwer)

anders moeten we een een briefje schrijven aan de fabrikant, lijkt mij.

Misschien zeg ik nou iets heel geks, maar ik zeg het toch maar even.

Kan het zijn dat je de servo´s in je minimag hebt verlengt met een verlengkabletje.... :?:

Misschien kan je deze beter aan elkaar solderen en dan een krimpkousje eromheen.
Misschien zou dit een ooraak kunnen zijn van de storingen??

Wie weet :wink:

Nee, die storingen komen ook als ik de verlengkabels er niet op heb zitten want ik heb alleen een verleng kabel op mijn rolroeren (2zelfs) en op richting en hoogte niet, toch wel storing. 2 nieuwe hitec hs55's :cry:

Bruno van Hoek zei:
Duccan zei:
Kijk, nu hebben we iets. Het is heel goed mogelijk dat je storing van buitenaf hebt. Bij een club heb je zoiets als frequentiecontrole; er kan dan altijd maar 1 zender tegelijk op 1 kanaal werken. Zonder frequentiecontrole blijft het altijd een wilde gok, of een vlucht wel goed zal aflopen. Reden genoeg om nooit te gaan wildvliegen.
Pas als je dat probleem hebt verholpen (gewoon bij een club gaan vliegen), wordt het interessant om verder te gaan zoeken naar evt. oorzaken.

Er is wel een club bij mij in de buurt, maar de reden is dat ik daar niet vlieg is omdat ik dan met de fiets moet gaan dan en het is 3 kwartier fietsen en het fiets totaal niet lekker met een vliegtuig in je hand.

Ik heb dus bijna dezelfde problemen. Minimag afgebouwd, accu geladen en getest geen vreemde dingen....

Tot dat ik op de club wil gaan vliegen en het idee kreeg dat hij uitzich zelf stuurde. Range check gedaan met iemand en na 20 meter begon hij al te storen! Motor geeft spontaan gas, servo's bewegen alle kanten op...

Nu heb ik dus vandaag net een nieuwe ontvanger gekregen, omdat ze bij Quartel dezelfde storing hadden geconstateerd. Dus ik ben zeer benieuwd of de storing weg is, nadat ik zo de nieuwe ontvanger inbouw.

Ik ga morgen vliegen, maar als ik dit zo hoor lijkt het erop alsof ik de storing dus nog wel is kan hebben 8O

Mijn opstelling:

Permex 400 (6v)
2 cells LIP 1500
30 ampere Jeti regelaar
Jeti Rex 5 kanaals ontvanger.

Wat ik mij trouwens af vraag, hoe loopt bij jullie de antennedraad??

Zou dit misschien van invloed zijn, want ik gooi hem nu maar via 1 van de 2 lucht openingen naar buiten, maar wellicht dat hij rechstreeks via de onderkant (gaat maken) minder storingsgevoelig is??

Even een vraagje aan de mensen met een minimag.........waar hebben jullie de ontvanger zitten.....misschien dat dit ook een probleem kan geven van de storingen.

Misschien wel eens handig om te kijken, of hier verschillen in zitten bij de minimag gebruikers.

Maakt niet uit waar je de ontvanger hebt zitten, op alle plaatsen is er storing zoals ik reeds heb vermeld heb ik al vanalles geprobeerd en dus ook de antenne en ontavanger een eind weg van de romp.
Ook dit mag niet baten.

Volgens mij is er dus echt een constructie fout in de minimag!
En ik denk dat we hierover een brief moeten schrijven aan multiplex.
Daarom wil ik de gene die ook storing hebben vragen dat hier even te vermelden zodat er een precies aantal vast staat.

Groeten Harm

het zit dus niet in de ontvanger en antenne he?
want als je hem er buiten legt werkt het nog steeds niet, maar in een ander vliegtuig wel?
de servo's waren ook goed he?
eeehm, tja
even een vage theorie bedenken, misschien leidt dat tot ideeën ;)
wel:

dat epp word statisch geladen door de trillingen van het vliegtuig ten opzichte van de servo's, en dat geeft storingen in de potmeter in de servo
dat het op de grond niet gebeurd komt omdat het vliegtuig dan niet beweegt.

oke, laten we zeggen dat je op de grond ook schud.... oh maar alleen als je stuurt, dan maken de stuurstangen zeker die statische elektriciteit :D
moet je antistatische kopen :P

het ging mar er alleen maar om om een idee op te wekken dat wel klopt.
maar waarschijnlijk slaat wart ik zeg nergens op :D

ps
ik heb geen mini mag, ik probeer wel te helpen natuurlijk.

Ik vind het hardstikke fijn dat iedereen probeert te helpen, en ik zou er ook graag even andere stuurstangen inzetten om te kijken of dat verschilt, maar zoals ik al eerder vroeg is er niemand die voor mij even de stuurstangen los wil maken en dan kijken of het nog is. :evil:

Back