VV DLG

inderdaad een Y staart dat is dus de bedoeling, en maaske bedankt voor de uitleg. die was ik vergeten.
Ben inderdaad benieuw hoe het zal gaan vliegen, als die shark pook van jou nou iets te lang op zich laat w8ten dan zijn we tegelijk klaar met de bouw aangezien ik iets achterloop op jou. Dan kunnen we een keer gaan vliegen.
Ik zal volgende week ook thuis wat bouwen want anders schiet het helemaal niet op.

kevin

Hi mannen,

Eigernlijk ben ik razend nieuwsgierig of je dit vliegend krijgt zonder gebruik te maken van een timer (lees: stuurfunktie)
Als ik wat andere commentaren hoor en lees zitten die jongens kort tegen een meer-functie F1B timer aan te hikken......

Arno

wat ik heb gehoord is dat al die figuren in engeland en australie hun model volledig aerodinamisch hebben afgesteld en dat ze daarmee de 'gewone' HLG's er uit vliegen. En trouwens een gewone chuck kun je ook afstellen zonder timer terwijl deze ook boven uit zijn stijgvlucht moet draaien.

maar ja zeker weet ik het pas na enkele gelukte of mislukte vluchten.

gr kevin

Arno, Kevin,

Ik heb net zitten kijken naar de DVD van de spin up en tja....ik ben niet erg onder de indruk.
Je komt wel hoger dan een gewone HLG, maar er zit volgens mij nog veel meer in.
Wat ze doen is eerst handstarten en het model een rechterbocht laten vliegen.
Tijdens de discus launch gooien ze extreem naar links. Aan het eind van de lancering,
als de snelheid eruit is rolt (valt) het model naar rechts en gaat het een rechter bocht
vliegen, dus eigenlijk net zo als bij een HLG. Volgens mij kom je met een gestuurd
model, dat je net zo als een RC DLG gooit met bunt veel hoger...dus dat moeten
we dan maar gaan bouwen voor de NK in Juni. Overigens wel een heel leuke DVD
en toch ook wek knap hoe hij het model ontwikkeld heeft. Hij laat aan het eind
van de DVD ook nog een 60" spin up zien. Leuk :D
Cheers

Bart

WOW! Bart, jij hebt de DVD van de Spn-up?! Cool!

Kan je hem binnenkort een keer meenemen naar een activiteit (bijvoorbeeld in februari naar Malden). Ik zou hem graag een keer zien. Tenminste, als je daar geen problemen mee hebt.

Ik ben eigenlijk ook van plan om hem te gaan bestellen, maar als ik hem vantevoren een keer kan zien, dan weet ik meteen of het de moeite waard is.

Greetz,
Jurgen

By the way,

ik zie weer grootse dingen ontstaan:

Wat dachten jullie van een vrije vlucht DLG klasse, waarbij modellen van het formaat wakefield met micro-processor timers worden gebruikt. Dit moet volgens mij net zo groot kunnen worden als F1A (A2)! 8)

Zo cirkelend omhoog en dan "omvallen" de andere bocht in lijkt me idd niet de ideale manier. Misschien wel de enige manier om het echt zonder hulpmiddelen te doen.

Ga je timers gebruiken, dan kan je een gewone full size DLG gebruiken volgens mij.
Gewoon goed trimmen, normaal smijten, en als ie boven is (kan op tijd of druk) moet het hoogteroer ietsje down en dan weer recht om hem horizontaal te krijgen. Daarna een bochtje inzetten en dan maar hopen toch? :).

Mijn rc-DLG gooi ik bv met rechts terwijl ik ook met rechts stuur. Met links heb ik mijn zender vast, maar stuur ik dus niet (met mijn microDLG). Pas als hij bijna stalled (bovenin) geef ik de 1e stuurimpuls.

@ Jurgen,

WOW! Bart, jij hebt de DVD van de Spn-up?! Cool!

Kan je hem binnenkort een keer meenemen naar een activiteit (bijvoorbeeld in februari naar Malden). Ik zou hem graag een keer zien. Tenminste, als je daar geen problemen mee hebt.

no problem, overigens ik dacht dat Eric deze DVD ook wilde bestellen, althans ik meende zoiets op te vangen
tijdens de VV vergadering

By the way,

ik zie weer grootse dingen ontstaan:

Wat dachten jullie van een vrije vlucht DLG klasse, waarbij modellen van het formaat wakefield met micro-processor timers worden gebruikt. Dit moet volgens mij net zo groot kunnen worden als F1A (A2)!

Zeker, ik ben er hard over aan het nadenken. Het mooie is ik heb nog flink wat oude A-2 vleugels die volgens mij
vrij eenvoudig geschikt te maken zijn voor een mini VV DLG. Ook heb ik nog twee oude single servo
Torleif timers waarmee ik het stabilo kan sturen. Het moment van down sturen kan ik gebruiken om een richtingsroertje
te bedienen en misschien wel een flap. Wordt ook vervolgd :D

Cheers

Bart

de materiaalverzamelaar zei:
Zeker, ik ben er hard over aan het nadenken. Het mooie is ik heb nog flink wat oude A-2 vleugels die volgens mij
vrij eenvoudig geschikt te maken zijn voor een mini VV DLG. Ook heb ik nog twee oude single servo
Torleif timers waarmee ik het stabilo kan sturen. Het moment van down sturen kan ik gebruiken om een richtingsroertje
te bedienen en misschien wel een flap. Wordt ook vervolgd :D

Cheers

Bart

dat is wel gaaf

Ik heb afgelopen zaterdag glas op de knikken van mijn VV-DLG gelijmd. Morgen avond ga ik eens kijken of dit allemaal goed is gegaan (of de epoxy hard geworden is :-) ). Het vleugeltje ligt op de club, dus eerder kan ik het niet gaan bekijken.... :(

De Skyshark Response 12's zijn inmiddels ook binnen, dus ik kan ook aan mijn rompje gaan beginnen.

In de nieuwste AMI staat weer een VV DLG, volgens mij (weer) een chuck, maar zo goed heb ik het nog niet gelezen. Was gisteravond binnen en moest helaas ergens heen, dus geen tijd om te lezen.

De vleugel is nu af (incl. bekleding). hij is een beetje zwaar: 56 gram.
De onderdelen van de staart ook.
Nu moet ik even gaan bedenken hoe ik alles stevig op de romp ga monteren (DT wordt lastig).
Ik hoop binnenkort foto's te maken.

gr kevin

Het verhaal in AMI gaat over de Spin-Up 36.
Vrienden van me hadden het blad gekocht en ik heb het vorige week tijdens mijn bezoek aan hen in Engeland gelezen.
Het is een erg leerzaam artikel, waarin veel wordt uitgelegd over het bouwen van dit model. Het is een bouwpakket, wat in Engeland en Australie besteld kan worden. Over het invliegen wordt ook wel wat geschreven. Kortom erg interessant!

Greetz,
Jurgen

ik heb het langgeleden beloofd:
foto's!!!!
Ik moet nog een bevestiging voor m'n vleugel maken en een timer er op zetten en dan ben ik klaar.
43158442tr1.jpg

65515793yz2.jpg

11415063cv1.jpg

17097912cw8.jpg

Zoals je ziet is de vleugel klaar.
Het stabilo zit doormiddel van 2 koolstof buisjes gefixeerd op de staart, alleen na een dt is het mogelijk het stabilo te verweideren. Dit moet de krachten tijdens de start wel kunnen weerstaan.

gr kevin

Back