Door mijn huidige chuck-tijdverdrijf heb ik tijdens het wachten op het ene lijmsel wat scrapbalsa met een beetje profiel aan een balijn van een oude vlieger gelijmt om als probeerseltje te DLG-en en dat werkt verrassend goed. Ik herken veel uit dit draadje na een paar halve uurtjes draaien en ga zeker een grotere versie maken want het is erg grappig! Qua trim kwom ik op hetzelfde uit als een paar pagina's geleden. Ik gooi met rechts, er ontstaat een kleine draai naar links, door de worp, die vlak voor overtrekken overgaat in een glijvlucht waarin hij naar rechts gaat cirkelen.
Ik heb een beetje twist in 1 vleugel gedraaid die net niet stoort bij starten en net genoeg effect heeft om te gaan draaien bij zweven, richting en hoogte staan bijna neutraal om bij de grote startsnelheid niet meteen een looping te gooien. Ik kom wel op een schrikbarend achterlijk zwaartepunt voor een redelijke glijvlucht....hebben jullie dat ook of moet ik heel wat serieuzer profiel in m'n balsa schuren voor de gewenste vliegeigenschappen?