VV modellen van de JWRoest site voor Lijnstart

een van de mee lezende raket mannen komt in september ook naar de meeting. ik kan wel een paar rapier motoren extra mee nemen .
 
Jetex, rapier? zo leuk! ik ben op een behoorlijke zoektocht geweest, diverse malen contact gehad met mensen hier op het forum. Helaas nooit meer iets van vernomen en tot de conclusie gekomen dat beide nogal lastig zijn om aan te komen. Ik heb het geluk gehad om een zak vol jetex brandstof met bijbehorende attributen en motor te ruilen met een wat oudere heer uit frankrijk. Gelukkig zaten er wat goede fuel tablets bij, de Hawker hunter die ik had gemaakt heb ik kunnen laten vliegen zoals het hoort; met gesis, rook, bijna crashes , snelheid en net iets teveel power;). Helaas zijn de overige tabletten waarschijnlijk vochtig geweest, die ontbranden zelden. helaas. Dus als er iemand komt die rapiers mee kan nemen voor dit doel, heel erg graag!

Super leuk deze hoek van het forum, ik lees het allemaal met een glimlach door.
 
Misschien een nieuw draadje starten voor de Jetex, raket en edf motoren, kunnen we dat mooi bij elkaar houden.
Vlieg al edf dus een klein edf modellen lijkt me voor de toekomst wel grappig.

Hier nog wat meer plaatjes van de Suls, de vleugel is nu aan de beurt.
Suls  (22).JPG


Suls  (24).JPG


Suls  (25).JPG


Suls  (26).JPG


Suls  (28).JPG


En hier het middeldeel waar ik nog even fout ging.

Suls  (29).JPG


Dacht dat het middeldeel moest meelopen met de V-stelling maar nee dus dat was fout.

Maar daarover later meer, ga nu snel weer wat verder plakken aan de Musch.

Ton
 
Misschien een nieuw draadje starten voor de Jetex, raket en edf motoren, kunnen we dat mooi bij elkaar houden

Je hebt gelijk, verder met de Bij en Musch.

Ook zitten staren naar de tekening hoe het vleugelmiddendeel nu in elkaar zit.
Denk dat het zo zit.
Het kartonnen plaatje B zit tussen de voor en achterlijst.
Onder het kartonnen plaatje is een plankje gelijmd wat aan twee kanten is afgeschuind.
Over de afschuining worden klemmen geschoven om zo de vleugel op de romp vast te maken.
De voor en achterlijst zitten domweg in de juiste V-stelling op/tegen het afgeschuinde plaatje en het kartonnen plaatje gelijmd.


2018-04-03 22_53_46-.png



Wel GOED LIJMEN !!! :rtfm:

2018-04-03 22_58_14-bij_suls_1942.jpg (JPEG-afbeelding, 2340 × 1700 pixels).png


PS waar heb jij die handige speldjes vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal het kartonnen plaatje hoort vlak te zijn en deze wordt daaronder weer het triplex plaatje geplakt met de afschuiningen.
Is een beetje verwarrend maar dat was het toch al omdat de wortel rip ontbreekt.
Maar wel grappig bedacht en als het klaar is werk het ook prima.

In een vooraanzicht op tekening is het nog beter te zien.
Vleugel.jpg

Ook grappig is dat er een lucifers doosje onder moet, maar moest echt effe zoeken naar de maat van zo'n doosje.

Ton
 
Heb het uiteindelijk toch goed zitten althans dat denk en hoop ik.

Suls  (31).JPG


Suls  (32).JPG


Suls  (34).JPG


Geen lucifersdoosje maar wel de hoogte.

Suls  (35).JPG


Die pijlstelling in de vleugel maakt het extra leuk.

Suls  (36).JPG


Suls  (37).JPG


Lijmen en uitlijnen van het triplex onderleg plaatje.

Suls  (38).JPG


Suls  (40).JPG


Stabilo ook gelijk gedaan en ook de instelhoek op 3mm gezet.

Ton
 
Laatst bewerkt:
Ha Ton, dat ziet er leuk uit.
Al een idee waarmee je gaat bespannen.
Hou je het "origineel" met papier en spanlak of wordt het iets moderner zoals Litespan.
 
Frans, Ja moet bekennen dat het model leuker is dan verwacht.
Voor bespannen nog wel gedacht om origineel te gaan, maar heb ook Solartex liggen en verwacht dat dit ook een prima effect zal geven.

Ger, Ja helemaal mee eens is een erg leuk staartje.
Vind juist ook van heel veel vintage modellen dat de staartjes erg leuk zijn , misschien minder efficiënt maar wat maakt het uit, het oog wil ook wat.

Ton
 
Solartex is wel zwaar. Een voordeel, jaag je de familie niet op stang met de odeur van verse spanlak.
Eens kijken hoe de musch uit de oven komt.
 
Ja misschien wat zwaar maar zag dat solarfilm is gestopt , dus gelijk maar wat ingeslagen.
Eerst maar eens vliegen met dat spul om te kijken of ik het onder de knie krijg dat VV spul, een nieuwe met andere bespanning is zo gemaakt.
Heb ook nog een lading tekeningen van Outerzone op basis van 1950 en Towline Glider gedownload, dus dat Solartex komt vanzelf op en kunnen we over naar het echte span materiaal.

Ton
 
Laatst bewerkt:
Okay hier wat plaatjes van de Musch.
Waar hier?:rolleyes: ;)
O ja, solartex alleen gebruiken als het een model is dat geregeld met 60 in het uur verticaal de grond in gaat. (een LB trainer dus.... :D).
Voor de rest is het alleen maar (veel :eek: ) ballast en haalt het alle goede eigenschappen uit een VV zwever.
 
Eeeeh ja oeps ging niet helemaal goed de foto's nog niet verkleind en alsnog op enter gedrukt.

Maar goed hierbij een volgende poging.
Musch (8).JPG


Even oplijnen voor een vulplaatje

Musch (9).JPG


Afstand of wel vulplaatje op zijn plek

Musch (11).JPG


Even een tijdelijk plaatje voor de uitlijning.

Musch (14).JPG


En verder met de vleugel uiteraard na dat de afstanden zijn goed gezet want ook de print klopte niet

Musch (15).JPG


En dan komt er ook nog eens een stommiteit tijdens het bouwen boven water.
Had namelijk de tip als rib geselecteerd en dat klopte dus niet helemaal.
Zo zie je maar dat een testbouw geen overbodige luxe is.

Musch (16).JPG


Musch (18).JPG


Musch (19).JPG


Ton
 
Laatst bewerkt:
Was van plan te starten met bespannen van de Suls maar schrok me rot van het gewicht van de Solartex.
Lijkt meer een stuk tapijt dan bespanfolie, ga voor nu dus over naar HK folie, helaas want het is even niet anders.

Musch (21).JPG


Vleugeldelen aan elkaar lijmen.

Musch (23).JPG


Klein beetje verzwaren

Musch (24).JPG


De middenrib plaatsen de klem houd de rib goed verticaal.

Musch (27).JPG


Ton
 
Back
Top