Frans, Ja moet bekennen dat het paars er wel bij past.
Klopt, zit wat lood op de Suls nu is het CG volgens tekening.
Voor de Musch staat niets op tekening en die zit ongeveer op 30%.
BB, Ja zit zeker verdraaiing in en dat was helemaal geen probleem.
Het grote probleem was het spul een beetje recht te krijgen met de folie.
Man wat is dat een drama om die vleugeltjes een beetje fatsoenlijk te krijgen.
Donderdagavond even wat vliegpogingen gedaan niet volledig windstil maar rustig genoeg.
Had ook geen geduld om langer te wachten moest echt effe proberen.
Eerst met de Musch en bleek al direct neuslastig dus wat schuiven met de vleugel.
Ging al wat beter maar ging niet netjes rechtuit dus lastig trimmen.
Wat lood eraf en nog weer wat schuiven met de vleugel, trouwens leuk te zien wet er gebeurt.
Lastig was dat de Musch vleugel mogelijk een zijde te zwaar is of nog teveel verdraaiing (krom) heeft.
Ging met de handstart best al aardig moet alleen even afleren om te lanceren.
Dit soort modellen zijn dus heel wat anders dan een Chuck, want een flinke worp betekend flink klimmen, gevolg door stol en een flinke botsing met moeder aarde.
Met veel werpen, lopen, spelen met de locatie van de vleugel was er best een leuke glijvlucht te zien.
Toen de Suls geprobeerd deze is duidelijk lichter en vloog direct stabieler, prachtig dat verschil.
Ook hier lood eraf en spelen met de locatie van de vleugel.
Was de Suls mooi in glijvlucht dacht ik zo nu een flinke zwieper maar nee niet doen.
Resultaat recht omhoog gevolgd door een nog steilere duik en een klapper op moeder aarde.
Geen probleem de metalen draadjes deden hun werk prima vleugel en stabilo eraf maar ook alle instellingen weg.
Toch even leuk kunnen spelen en vraagt naar meer, al was het alleen al voor de beweging die je dan hebt.
Want koud had ik het zeker niet , wel werd ik voor

verklaard met dat gegooi en geloop.
Ben benieuwd wat de modellen aan een lijntje doen en eerdaags een keer een kort lijntje proberen.
Vraag me af of een elastiek ook zal werken.
Gewicht van de Musch is nu 100 gram en de Suls is 75 gram.
Ton