waar moet ik zijn voor schulze V7 software?

Na al wat negatieve ervaringen met lipo's (nieuwe lipo al na 40 ontladingen geen fut meer en wat crashes met alle gevolgen vandien) ben ik het toch ook sterk aan het overwegen om naar de A123 over te stappen. Ik ben er enkel nog niet helemaal uit welke lader hiervoor te gaan gebruiken.vanaf het begin van dit draadje moeten er nu toch al wat mensen zijn die hier ervaring mee hebben.Welke tot nu de beste is gebleken.
Wat heb ik nodig:
Voedingsspanning 12Vac en 220Vdc
Stroom 8 tot 10A instelbaar meer hoeft niet.
Ingebouwde balancer.

Iemand hetzelfde probleem, en al oplossing gevonden?
Zeer interessante discussie trouwens!!!

Voedingsspanning 12Vac en 220Vdc
Ik neem aan dat je 12V DC en 230V AC bedoeld niet andersom...

Ik denk toch echt dat je die gedachte moet laten gaan... de keuze is dan namelijk wel erg beperkt.
Ga dan voor een 12 lader en koop daar los een voeding bij, heb je praktisch hetzelfde allen heb je veel meer keuze en ben je -verwacht ik- goedkoper uit.

Ja, foutje, uiteraard bedoel ik 12V gelijkspanning. Stel nu dat ik er dan toch eentje neem op 12Vdc. Zijn er dan mensen die hun "goeie ervaringen" willen delen betreffende een lader+balancer tot 10A. Beste prijs -kwaliteit?
Ik heb ook de indruk dat eens je rond de 10 A gaat de prijzen echt wel hoger liggen.

Vanaf het begin van dit jaar gebruik ik een Pulsar 2. Deze lader kan alle bekende accutypen laden met een maximale stroom van 10 Ampere. Zie:
Pulsar 2
Voor de Pulsar 2 is een speciale balancer verkrijgbaar. Deze gebruik ik niet. Mijn balancer is een Modell Expert MEX-equalizer 6S 300 mA. Deze balancer is geschikt voor Li-Po en Li-Fe cellen, maximaal 6 stuks en de maximale balanceerstroom is 300 mA. Verkrijgbaar onder meer bij Lindinger

De lader is makkelijk in te stellen en werkt perfect.

Die pulsar ziet er inderdaad goed uit. Maar wel niet goedkoop !
Ook vermits ik niet van plan ben om boven de 4 cellen te gaan gebruiken heb ik mijn oog laten vallen op de LN 6015EQU (mpx), kan deze laden tot 4,5 A (70W). Zou dan normaal 4 cellen moeten volkrijgen op half uurtje. Staat trouwens in promotie voor 78 euro.
Of weet er iemand misschien betere alternatieven voor een prijsklasse tot 120 euro?

Ik heb ook een pulsar 2 van elprog en dat ding overleeft alles :) Erg prettige en degelijke lader.

Ik zou geen 70W lader voor 70 euro nemen..... koop een Hyperion EOS 1210i van 180W voor 129 euro ;)

Ha, ja, wist niet dat er zulke lader bestond voor dat geld. Wel spijtig dat er geen balancer bijzit.

Voor 156.50EUR (prijs in nl, kan goedkoper) heb je er een met ingebouwde balancer en nog eens 250W: EOS 0610i-NET.
Maar stukje bij beetje kom je steeds verder boven buget...

ik zat net rond te kijken voor een normale LiPo lader, en toen kwam ik de Graupner Ultramat 16 tegen. is een 8A lader, die ook LiFe kan laden. kost zo rond de 120 euro. geen idee of dit iets voor je is, maar misschien is het de moeite waard er even naar te kijken. zit standaard al een balancer bij.

bedankt voor de reactie.
Ben even snel gaan kijken, maar ik vindt nergens het vermogen van dat ding.
Ook alweer spijtig dat er geen display-tje op voorzien is. Maar voor de rest is hij heel basic. Maar het zal altijd wel iets zijn zeker?
Dus een lader min100W, Hoeft niet meer dan 5 cellen op te laden. Voedingsspanning onbelangrijk, min 5W, liefst ingebouwde balancer. Moet lifepo kunnen laden.
En betaalbaar. Ik denk wel dat wel meer mensen hiernaar op zoek zijn.

bedankt voor de reactie.
Ben even snel gaan kijken, maar ik vindt nergens het vermogen van dat ding.
Ook alweer spijtig dat er geen display-tje op voorzien is. Maar voor de rest is hij heel basic. Maar het zal altijd wel iets zijn zeker?
Dus een lader min100W, Hoeft niet meer dan 5 cellen op te laden. Voedingsspanning onbelangrijk, min 5W, liefst ingebouwde balancer. Moet lifepo kunnen laden.
En betaalbaar. Ik denk wel dat wel meer mensen hiernaar op zoek zijn.

gaat dit over de ultramat 16 of die andere?

de ultramat 16 heeft namelijk wel een display. en je kunt hem ook met de pc uitlezen enzo.

helaas heeft hij 80W vermogen, dus niet wat jij zoekt.

hopelijk zijn er nog andere mensen met goede opties hiervoor. ik kijk met een schuin oogje naar de A123 cellen, klinkt allemaal tog wel erg goed.

In een ander draadje was er een discussie over cloon motoren en kwaliteit. Een flinke discussie en veel onbegrip over het aanschaffen van goede kwaliteit. Eigenlijk geld die topic over eigenlijk alles wat met de hobby te maken heeft.

Ik ben van mening dat als je aan modelvliegen doet dat je niet op een houtje hoeft te bijten om te kunnen leven, Vooral niet als je elektro vliegt én in de A123 wilt overgaan.

Met 50-70W vermogen kan je beter NiCd of NiMh aanschaffen. Je regelaars zijn daar ook op ingesteld als ook je lader. Heb al uitvoerig over dit beleid geschreven en houdt het ook hierbij.

groetjes, Erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet er iemand of er ook Dewalt pakketjes bestaan met de 1100mAh in?

Erik,

Hoe balanceer jij jouw 13S2P pakket eigenlijk want schulze heeft toch geen A123 balancer tot nu toch??. Ik heb een 8 cellen pakket gekocht zonder er bij na te denken dat mijn LBA10 maar maximaal 6 cellen kunnen doen. Achteraf gezien had ik 2 keer 4 cellen moeten doen. Nu zoek ik dus een balancer voor 8 cellen maar tot nu toe nog geen resultaat.

Mvg,

Volgens mij heeft shulze de 14s balancer al een jaar of 2. een losse 8s is er ook en de nieuwe laders hebben ook een balancer. Je kan je pakket ook 2x 4s1p maken en als 4s2p balanceren als je een verloopkabel maakt. je hoeft ze niet met grote regelmaat te balanceren wat bij lipo wel is.
grtz, Erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Daniel,

Als je nog een LBA10 van Hyperion bij koopt en een netwerkkabel, kun je het 8S pakket ook balancen.

John

Op de site van Schulze kan je de handleiding van de balancers inzien. Dan kan je lezen dat de balancer instelbaar is voor de verschillende accutypen.

******** schulze-elektronik-gmbh.de Frames Hauptseite

Oh inderdaad bedankt.

Daniel,

Als je nog een LBA10 van Hyperion bij koopt en een netwerkkabel, kun je het 8S pakket ook balancen.

John

Dit klopt alleen heb ik een 8 cellen paket uit 1 geheel en niet 2 paketten van 4 die kun je namelijk wel balanceren als een 8 cellen pakket.

Mvg,

Back