Waar vind ik een (tweedehands) F3J-electro?

F5J 400 klasse. De 400 klasse is een soort van budget klasse het model mag totaal niet meer als 400 euro zijn.

Een beetje off-topic maar goed...de 400 klasse slaat op de motorisering; een Speed 400 of een outrunner van maximaal 28x26mm op 2s lipo. Tenminste...dat vind ik in de diverse reglementen terug. http://f5jfun.com/pravidla/euro2010_308.pdf

Leon, als je een F3J zelf van een motor wilt voorzien moet je wel even opletten. Mijn Starlight is bijvoorbeeld niet om te bouwen door de neusconstructie. Ik krijg het zwaartepunt nooit goed zonder zeer ingrijpende modificaties en de aandrijfaccu kan ik ook nergens kwijt.
 
Ik heb het model in 97 gehad en des tijds uit Engeland geïmporteerd ik weet dat hij later verkrijgbaar was via HKM.
Vlieggewicht was rond de 2150 gram (uit mijn hoofd) profiel was een sd (ook uit mijn hoofd). Ik vond het een fijn model ook lekker om aan de helling te raggen.
Wat wou je nog meer weten
 
Nou, dat was het wel zo'n beetje. Het SD profiel ken ik van mijn grote Salto, dat vind ik wel een prettig profiel. Dat je ermee kan raggen aan de helling is natuurlijk mooi meegenomen, want daar zou ook mijn voorkeur naar uitgaan. Het is dus een verouderd model, niet dat dat wat uitmaakt want wedstrijden zou ik er toch niet mee vliegen.

Alhoewel ik verwacht had meer info te kunnen vinden over deze kist, in tegenstelling tot de Shadow, waar je véél meer info over kunt vinden...
 
Er zijn toen der tijd 3 modellen uit gebracht en inderdaad te verkijgen via HKM-Modellbau

Corrado met een SD 7037 profiel
Corrado 2000 met een HQW 3/8.5 profiel
Corrado II met een HQW 3/8 profiel

Dee eerste 2 zaten indd rond de 2100 gram en de laatst was weer 100 gram zwaarder

Lyckele
 
Corrado

f3jdk005.jpg


f3jdk171.jpg


f3jdk180.jpg
 
Toch fladdert mij SSL weer heerlijk rond. Wat een genot die kist. Bizar wat een 'hang-time' je kunt halen in dead-air! En met nul wind zelfs stapvoets te vliegen. Heerlijk om te sturen en om naar te kijken! Hoewel op dat gebied de AVA alles overtreft volgens mij :)

d9798853-7405-fd2c.jpg


d9798853-741b-2ea7.jpg


@srs, als je zo'n moulded composiet kistje kan scoren, doen man! Je krijgt er ongetwijfeld geen spijt van. Heeft nog mooie winglets ook! En een goed kleurenschema ;)

----------------------
Sent from iPhone.
 
@vw4style,

Bedankt voor de foto's.

@Japie.G,

Het scoren is niet het probleem, maar als ik het geld uit ga geven moet ik wél zeker weten dat het goed is.

Dat ik niet zoveel info kan vinden baart mij wel wat zorgen. Blijkbaar was (of is) het niet zo'n populaire kist?

Daarnaast denk ik dat er wel wat modellen uit de verkoop kunnen hier thuis na het binnenhalen van zo'n composietkist. Ik denk dat het vliegen met zo'n kist wel het ''je van het'' zou zijn in vergelijking met bv de Elipsoid die ik nu heb. (waar ik overigens heel tevreden mee ben)

Tja Robert, daar zeg je me wat. Onderdelen voor als je wat stuk vliegt, niet geheel onbelangrijk.
 
Er zijn toen der tijd 3 modellen uit gebracht en inderdaad te verkijgen via HKM-Modellbau

Corrado met een SD 7037 profiel
Corrado 2000 met een HQW 3/8.5 profiel
Corrado II met een HQW 3/8 profiel

Dee eerste 2 zaten indd rond de 2100 gram en de laatst was weer 100 gram zwaarder

Lyckele
Alledrie veel te veel welving om vlot te kunnen vliegen. Zeker SD7037. Die HQ's hebben met 3% welving iets minder, maar persoonlijk zou ik het eerder zoeken bij 2,7% of zelfs 2,5% welving.
 
Dat er niet zoveel info over is komt omdat hij gedateerd is rond 96/97 ik kwam hem des tijds in Engeland tegen, Ik weet dat er in Nederland in de F3J competitie ook mee is gevlogen. Ik heb er ook over na zitten denken om deze Corrado te kopen voor de helling maar dan weet ik niet waar ik mee moet gaan vliegen:(.
 
De Corrado stamt inderdaad uit midden jaren 90. (toen vloog ik ook tamenlijk intensief F3J)
De Corrado was een goede kist om bij licht weer mee te thermieken. Het was een van de eerste F3J's die je met een goede handstart een bel in kon gooien......
Ten opzichte van de overige F3J 's had de Corrado het nadeel dat deze kist niet "liep" .
Voor het overbruggen van grotere afstanden (om een bel te vinden of om bij een bel te komen) was deze kist niet geschikt....

Voor de rest, (zonder F3J ambities) een prima thermiekend en super de luxe relaxed vliegende kist .
 
Alledrie veel te veel welving om vlot te kunnen vliegen. Zeker SD7037. Die HQ's hebben met 3% welving iets minder, maar persoonlijk zou ik het eerder zoeken bij 2,7% of zelfs 2,5% welving.

Zoals al eerder vermeld zijn het voor nu achterhaalde
profielen, zeker voor F3J kisten.

Ben je op zoek naar een F3J kist of in electro uitvoering
Kijk dan naar een Shadow, Pike, Superstarlight, Xplorer, High end,
Sharon pro.

Zowel de pike als de starlight zijn er in meerdere verschillende uitvoeringen.

Hou rcnetwork in de gaten, daar komt een hoop voorbij!

Lyckele
 
@allen,

Bedankt voor de info. Het 7037 profiel is geen vlot profiel, gezien de ervaring met mijn Salto. Dat wist ik op voorhand, en storend vind ik het dan ook niet. Ik zou het wel storend vinden als het om een F3J kist zou gaan. Als ik tot aanschaf over zou gaan wil ik een kist die breder inzetbaar is in verschillende windcondities. De Corrado valt daar niet onder voor mij, gezien de reacties. Ik dacht dat met het verstellen van de achterlijst dit beter zou gaan, maar dat blijkt niet zo te zijn. De Shadow (en andere modellen) zou dan de betere keuze zijn...
 
Superstarlight F3J Electro :mrgreen:

image%285%29.jpeg


image%286%29.jpeg


Setup:

Kontronik KIRA 480-26 5,2:1
Era-Blatter 16x10 Cam Carbon
Koby 40 LV
1800 mah 3cel lipo
1200 mah 4 cel nimh Backup

Gewicht is 2170 gram


Lyckele
 
Nee die is van mij :mrgreen: Heb een rood/witte met V staart en deze geel/blauwe met gele romp
En heb er nu een electro romp bij.

En ik moet zeggen, de motoren met vertraging van Kontronik
zijn een mooi staaltje werk en wat een power!
 
Ja, maar...

Als je ziet welke kisten f5j wedstrijden winnen, zijn dat (ook) electro-f3j kisten.
Wat maakt een kist een 'dedicated' f5j kist?
 
Back
Top