Waar vind ik een (tweedehands) F3J-electro?

Kleiner in span en vaak lichter ;) als je kijkt naar de oorsprong van F5J in het oostblok

Ps heb je hem al opgehaald?

Lyckele

je kan de vraag ook omgekeerd stellen? wat maakt een kist tot een F3J kist??? bij mijn weten is een kist F3J als je er lierstarten mee maakt, en doellandingen in F3J wedstrijden...

wanneer een F3J elektro wordt gemaakt... is het dan nog een F3J? :) eerder F5J lijkt me ;)

maar dit is een eindeloze discussie lijkt me...

verder heb je een erg knap toestel op de kop getikt wubbe.... ik hoop dat ie een lekker geluidje maakt wanneer ie voorbij scheurt :)

Ja, ik heb hem opgehaald. Hij is erg mooi :)
De LiPo's waren slecht dus die moet ik vervangen. Ook aan mijn zender moet nog e.e.a. gebeuren (ombouw naar 2.4). Daarna puzzelen hoe ik een 4-kleppen vleugel in een MX-12 krijg. Ik ben er al mee bezig geweest, dus dat moet lukken.

Nog even geduld...

Ja, ik heb hem opgehaald. Hij is erg mooi :)
De LiPo's waren slecht dus die moet ik vervangen. Ook aan mijn zender moet nog e.e.a. gebeuren (ombouw naar 2.4). Daarna puzzelen hoe ik een 4-kleppen vleugel in een MX-12 krijg. Ik ben er al mee bezig geweest, dus dat moet lukken.

Nog even geduld...

Nice ;)
Krijg je überhaupt een 4 kleppen vleugel met verschillende vlieg fase's in een mx-12?

En hoe is de opbouw van je romp? GFK/CFK/Carbon? Antenne in de romp of er buiten?
En bedenk ook even of het slim is een kist van 600,- te gaan vliegen met een assan ombouw kitje.......

Niet dat Assan slecht is maar ik zou er wel even over na denken

Lyckele

Krijg je überhaupt een 4 kleppen vleugel met verschillende vlieg fase's in een mx-12?
Nee, maar daar vind ik wel wat op
En hoe is de opbouw van je romp? GFK/CFK/Carbon?
Het is een glasvezel romp met carbon versterkingen, maar ik wil de antenne's wel buiten de romp voeren (trouwens: CFK = Carbon)
En bedenk ook even of het slim is een kist van 600,- te gaan vliegen met een assan ombouw kitje.......
Tsja, dat weet ik niet. Volgens mij heeft niemand er nog problemen mee gehad, als je de antenne's maar goed monteert. Alternatief zou 35 Mhz kunnen zijn. Maar weet ik zeker dat dat bedrijfszekerder is?

Nee, voorlopig blijft het bij de MX-12. Zo veel vlieg ik nu ook weer niet.

Trouwens... ik vlieg al een kist van € 600,- met een Assan ombouwkitje. Zonder problemen ;)
(Wat denk je dat een Twister T3 kost)

Laatst bewerkt:
Nee, voorlopig blijft het bij de MX-12. Zo veel vlieg ik nu ook weer niet.

Trouwens... ik vlieg al een kist van € 600,- met een Assan ombouwkitje. Zonder problemen ;)
(Wat denk je dat een Twister T3 kost)

Ja voor normale mensen die er een "kopen" :mrgreen:

Het was gewoon even een gedachte van mij.
Volgens mij vliegt Ronan (zoon van Arjan) zn valenta sioux (4kleppen)
ook met een mx12. Misschien Arjan even mailen?

Wanneer is je maiden? :) en waar?

Lyckele

Volgens mij vliegt Ronan (zoon van Arjan) zn valenta sioux (4kleppen)
ook met een mx12.
Nee, is een MX-16...(oude type MX-16S met een HoTT-module). Wij hebben ook nog een MX-12 maar daarmee kun je nog niet de helft van de mogelijkheden van een 4-kleppenvleugel uitbuiten.
Leon, een gebruikte MX-16 (oude type op 35MHz) kost je de kop niet en daar kun je jaren mee vooruit. En dan kun je je mooie zwever ook gebruiken zoals hij bedoeld is. Ik denk niet dat je daar ooit spijt van gaat krijgen.....

-edit- stuur Gert Jan eens een berichtje http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-elektronica/169561-nieuwe-graupner-mx16-35-mhz-incl-ontvanger.html
(ik heb 3 of 4 jaar geleden zijn andere MX-16S van hem overgenomen :-) )

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Back