Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Indoorvlieger, 20 okt 2011.

  1. rovman

    rovman

    Lid geworden:
    13 okt 2007
    Berichten:
    629
    Locatie:
    Rotterdam
    misschien gekrompen in de mal
    nu schaal 1:09999 ;)
     
  2. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Mooi scheepje die paul denker.
    wist je trouwens dat paul denker een redder was die op de Adolph bermpohl is omgekomen?
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je, het is nog steeds mijn favoriete boot. En bedankt voor de achtergrondinformatie, al wist ik al waar de naam vandaan kwam. Tragisch ongeval, eerst 3 vissers redden, en dan vervolgens samen met die vissers alsnog omkomen op de weg naar huis.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Door het mistige weer de afgelopen dagen de modelhaven niet uitgeweest, maar vandaag hebben zowel de "Prinsessenboot" als de Paul Denker het water mogen proeven. En dochterlief nu helemaal zelfstandig " aan het roer" van haar bootje. Ze had af en toe een aanwijzing nodig, zoals geen gas geven als je zo dicht bij de kant bent dat de schroef of de onder water verder schuin aflopende beschoeiing raakt, of vol draait met wier, maar verder ging het vrij goed. Ze heeft niet steeds volgas gevaren, maar ook geprobeerd figuren te varen, zoals een vierkant, en wat zij een "hartje" noemt, haar favoriete object met tekenen.

    Ook nog een klein wedstrijdje gedaan, waarbij de Paul Denker het af moest leggen tegen "het roze gevaar" ondanks dat laatstgenoemde op een 6V loodaccu draait, tegen 7.2v NiMh voor de Denker. Maar dat was ook wel een beetje te verwachten, op volgas planeert de prinsessenboot, en de Paul Denker zal dat niet doen, omdat het een halfglijder is.

    Foto's en filmpje volgen nog...
     
  5. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Dat wordt tunen pa ;)
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Nah, de motor kan zonder problemen ook op 9.6V werken, en dan slaat de balans wellicht weer naar de andere kant door, maar in deze situatie is het verbruik van de Denker een stuk lager dan dat van de roze Paula III. En de motor wordt net lauw, ook na wat rondjes volgas, die van de roze boot warmt wat sneller op. Ik zit er niet echt mee, ik denk dat de kleine meid het minder leuk had gevonden als haar bootje langzamer zou zijn geweest.

    En zoals beloofd een foto van de beide boten samen:

    [​IMG]
     
  7. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Wat een afschuwelijke kleur Henk :yes: dat vloekt gewoon op het water!!

    Ik moet gelijk aan die film denken "the pink submarine"
    is ook niet serieus te noemen.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ja ja, en ondertussen ben je vast stiekem thuis de muren roze aan het sausen... :rolleyes:

    Nou ja, ik kan als excuus zeggen dat ik hem niet zelf zo heb geverfd. En het heeft 2 voordelen, dochterlief wilde zo graag een roze boot, en de kans dat ik zelf stiekem een beetje "verliefd" op het bootje zou worden (wat vanwege de vlotte vaareigenschappen niet ondenkbaar was) en het bootje in mijn vloot zou willen "inlijven" is met deze kleurstelling ook meteen nihil. En het is wel iets unieks op het water.

    Maar het belangrijkste is dat het lijkt dat de kleine meid hierdoor de RC hobby steeds leuker gaat vinden. En de boot is verder, na het hier en daar nalopen en corrigeren van wat structurele fouten door de vorige eigenaar, verder technisch erg goed. Geen druppel water binnen, geen merkbare storing, aangenaam geluid en zelfs werkende navigatieverlichting.
     
  9. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hahaha, nou ik vind het een goed excuus hoor, en wat je zegt, als ze het leuk vind hebben we een modelbouwster in de dop !

    Mijn muren worden trouwens licht Violet, ook een keuze die niet van mij afkomt maar van vrouw lief!
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik hoop dat ze het leuk blijft vinden, en probeer haar in ieder geval ook wat techniek bij te brengen. Zo heeft ze naast een poppenwagen en My Little Pony ook een paar kleine auto's van Technic Lego, en ze is wel een type die wil weten hoe dingen werken. Alleen geduld is op die leeftijd nog niet zo sterk, na 10 minuten of zo mag papa de boot wel weer uit het water halen. De accu was toen ook wel redelijk leeg aan het raken (ik had hem na de vorige keer nog niet weer opgeladen, dus hij was al half leeg) dus we hadden ook niet veel langer kunnen varen.

    Ik weet trouwens niet wat ik erger vind, een roze boot, of violet muren... :D
     
  11. rovman

    rovman

    Lid geworden:
    13 okt 2007
    Berichten:
    629
    Locatie:
    Rotterdam
    kiezen tussen twee kwaden, maar als het het huis ontvlucht, en je zit dan op het water naar zo'n #$%^& kleur te kijken!!!
    geef haar naar een eigen vijver ;)
    maar het is een leuk handzaam bootje, en als dit de dames tot het modelvaren betrekt hoop ik dat er meer mogen komen
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    En mocht ze meegaan naar de eerstvolgende vaardag, dan is de kans op aanvaringen erg klein, iedereen maakt zich voor dit "roze gevaar" uit de voeten. :D
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Nou nou heren, er wordt hier wel weer een klimaat gecreëerd, daar lusten de honden geen brood van.
    Net of smit blauw/geel zo prachtig is.
    Een yellow-submarine mag wel, waarom die roze boot dan niet?
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ze zijn gewoon jaloers, dat zal het zijn. ;)

    Maar over smaak valt niet te twisten, dat is net zoiets als zeggen dat slepers de mooiste schepen zijn, terwijl iemand anders weer een ander type de voorkeur geeft, etc.
     
  15. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    heb vandaag ff met dit bootje gevaren

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Mooi plaatje zo in de mist. Nu nog werkende verlichting erop, en het is nog mooier.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    In de pauze even de Moewe "uitgelaten" bij de bekende stapstenen. Wel oppassen voor het drijvende riet, de kanten waren pas gemaaid. Varen ging prima, maar de telescoopantenne van de zender zat wat los. Boot naar de kant, bleek dat 1 van die dunne koperen plaatjes, die elk antennesegment in het net iets grotere deel vastklemt, los was geschoten. Na wat knutselen was dat weer verholpen, maar de pauze was toen wel weer voorbij...
     
  18. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Amersfoort dus!
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Yep. Ik kom er voor mijn werk met enige regelmaat in de buurt, en sinds ik op de vaardag dit jaar het leuke watertje heb ontdekt, ga ik er, als de tijd en weer het toelaten, daar even varen. De Moewe past met zender en lader in een gereedschapskoffer, en die is dus zo meegenomen in de auto.
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vandaag bleek de reparatie van de antenne van korte duur. Boot in het water, en toen de antenne verder uitgetrokken, letterlijk dus, alleen het onderste segment bleef in de zender zitten...

    Straks maar de 2 losse stukken aan elkaar solderen...
     

Deel Deze Pagina