Het is al weer een tijdje geleden, dus ik laatmaar weer 's van me horen.
Zo ziet de Extra 300 er nu uit:
Aanpassingen:
-Flaps toegevoegd (momenteel nog niet bestuubaar, maar indien nodig wel)
-Landingsgestel gemaakt.
-Motorversteviging
De eerste testvlucht met dit model is zeer goed verlopen.
De gebruikte aandrijving levert echt VEEEEL Power, dit moet dus geen probleem zijn.
Verder vliegt het toestel goed, alleen is de motorophanging te zwak gebleken (is inmiddels verstevigd) en is het landingsgestel te slap.
Loopings,wingovers, e.d. heb ik nog niet geprobeerd, aangezien de lijnlengte 6 m is, ikzelf met uitgestrekte arm 2,5 m ben en het plafond slechts 7 m hoog is. Nu hopen dat het een keer goed weer is om buiten te proberen.
Alle filmpjes staan inmiddels op internet:
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB1.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB2.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB3.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB4.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB5.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB6.WMV
http://members.lycos.nl/vliegclub/ELB7.WMV
Mijn nieuwste model is op het laatste filmpje te zien.
Tevens zijn we bezig een groter elektro model voor lijnbesturing te maken.
De geplande motor is een Sp600, de besturing gaat waarschijnlijk via de (geïsoleerde) lijnen d.m.v. een servotester, in het toestel zelf bevinden zich dan een motorregelaar, vliegaccu en de motor.
Het model zal een combinatie zijn van de P-40 trainer, de Paolo en een gedeelte eigen inbreng.
De vleugel is reeds klaar en weegt slechts 140 gram.
Als we weer verder zijn zal ik weer iets laten weten.