Update
Goedenavond allemaal!
Eindelijk weer een stapje verder.
Na de positie van de vleugels op de romp bepaald te hebben, de eerste ribben (cap of root ribs in het Engels), op precies de goede plek op de romp vastgezet met lijmklemmen.
Met een boortje vanuit de binnenkant van de romp een klein beetje met de hand in de ribben geboord, om de locatie voor de gaten op het hout te markeren.
Vervolgens al de ribben waar de buisjes doorheen moeten aan de eerste ribben geklemd, ook met stukjes van de liggers in de gaten om alles op de goede plek te houden, en dan met de kolomboor doorgeboord op de eerder gemarkeerde plekken. Uit nieuwsgierigheid het uitgeknipte papieren ribje op een TW-3 rib laten zitten...
En het is niet te geloven, maar toen ik de boel omdraaide, was te zien dat de markeringen voor de gaten op de latere ribben wel klopte. En dat de locatie van de vleugels op de romp die ik met jullie hulp bepaald heb, daarmee precies overeenkomt.
Geeft dat me even een goed gevoel!
Maar ja, had ik geweten dat díe wel klopten, had het me een hoop tijd bespaard. Maar goed, de gaten zitten erin en ik ben zeer tevreden.
Nu de rest van de ribben snijden dan maar! (Maar niet vandaag meer hoor)