Met dat draai-en-schuif-stangetje zal je uitslag inderdaad beperkt worden door de dikte van het profiel ... niet bruikbaar dus in jouw geval.
Op de laatste kleurenfoto meen ik te zien dat de scharnierpunten vrijwel tegen de onderzijde van het roer zitten. Kan je dan niet aan de bovenzijde een intern aangrijpingspunt voor een quicklink maken? Dat hoeft niet buiten je roer te zitten, want de arm is niet de hevel die je erop schroeft, maar de afstand en hoek van aangrijpingspunt quicklink naar scharnier. Dan zou je een arm van ongeveer een cm hebben. Ik denk dat dat wel kan, want de krachten op het roer zijn nou ook weer niet zo heel groot en de hevel op je servo neem je natuurlijk net zo groot, dus met de momentwerking komt het wel goed. Het zou alleen kunnen zijn dat hoe kleiner de arm, hoe meer wrijving/slijtage op de quicklinkgaten. Misschien moet je het even proberen om dat in te kunnen schatten.
De echte zal zijn aansturing ook zo hebben. En dan is je probleem met de scharnierdraad ook opgelost.
Als je tufnol ribben maakt met een gat voor de scharnierdraad, dan kan je bij één van die ribben boven een gaatje voor de quicklink maken.
Check trouwens even met een schuifmaat de exacte dikte van de quicklink-pennetjes en koop dan een boortje van die dikte ... 1,4 mm volgens mij. Een gaatje met een 1,5 mm boortje geboord zal wat speling geven.