WACO SRE 1/6

Dankje Jan.
Tsja, het meeste is wel calculeerbaar, maar hoeveel Oratex ik nodig zal hebben, dat vind ik lastiger in te schatten.

Vleugeloppervlakte is 1022 vierkante inches = 65.9 vierkante dm (totaal)

Onze Stinson woog 5,6 kg met hetzelfde vleugeloppervlak.

En dat vloog als een eitje :yes:

pfff, als je dat haalt dan kun je verticaal omhoog met deze kist :roll:

Hahaha! Nou, dat hoeft dus echt niet!!!
Dat is gewoon het gewicht dat aangegeven wordt op de site van SIG, die deze kist ook maakt als ARTF, alleen dan met minder schaaldetail. Ik heb net jullie Stinson zitten bekijken (weer) op jullie site. Die vliegt inderdaad heel mooi en je ziet ook bij het 'hopje' dat ie zo los is. Mijn Saito 100 is dan ook nog eens net iets groter dan de OS 91, dus vermogen moet er ook genoeg zijn! Dus 5,5 kg moet ook kunnen...

Ik ben wel jaloers op jullie veld trouwens... Ik hoop dat de kuilen in de onze mijn wielkapjes heel laten... Die van mijn Cherokee zijn beschadigd geraakt en heb ik er maar afgehaald. Maar goed, dit zijn wel wielen van 10cm, en zit de onderkant van zo'n kapje dan 4cm van de grond af... Daarnaast is ons veld voor deze kist denk ik alleen bruikbaar als de wind in zijn lengte staat, wat lang niet altijd het geval is.
Verhuizen dan maar! Haha!

Henri, wat zeg je nu toch voor enge dingen :(
Haha, grapje hoor, ik weet dat het moet kunnen en dat anderen het doen.
Maar het lijkt me wel moeilijk. Zal even kijken of ik er tips over kan vinden. Mijn eerste gedachten erover zijn dan om gewoon bij te sturen met richtingsroer en de vleugel aan de kant van waar de wind vandaan komt ietsjes omlaag te houden zodat de wind de kist niet weg schept, zeg maar. (?)

Mijn eerste gedachten erover zijn dan om gewoon bij te sturen met richtingsroer en de vleugel aan de kant van waar de wind vandaan komt ietsjes omlaag te houden zodat de wind de kist niet weg schept, zeg maar. (?)
Nou en dat is het zo wel ongeveer :yes:

Geen probleem dus, alleen zou ik dat niet direct op je eerste vlucht doen.
Eerst de kist leren kennen en dan lekker cross wind starts en landingen maken ;-)

De landingen zijn over het algemeen makkelijker dan de start.

Tijdens de landing draait de neus namenlijk naar de wind toe en kom je al "krabbend" op de baan af, dan is het zaak om op het laatst de kist recht te "trappen" met richting en met rol de vleugels vlak te houden.

Tijdens de start moet je met richting de neus in de gewenste baan houden en weer met rol de vleugels vlak, zodra je los bent zal de kist wat gaan "krabben" maar dat geeft niet.
Zolang je startrol maar rechtuit is.

Soms begrijp ik niet dat sommigen moeite hebben met cross wind, tuurlijk aan alles is een grens ook voor mij maar een beetje cross wind maakt het juist leuk vooral als je er mee om kan gaan ;-)

Maar zoals je al zegt gewoon oefenen, desnoods op een rustige dag bewust cross wind landingen (en circuits niet vergeten!!!!) maken, daar leer je heel veel van......

Zo. De plaatjes voor de wielkapjes zitten nu vastgesoldeerd.

Nu nog kijken of ik een manier kan vinden om inslagmoertjes aan de binnenkant van de wielkapjes vast te maken. Ik had daar eerder helaas nog niet aan gedacht, de gaatjes moeten daarvoor namelijk ietsje groter en nu krijg ik er geen boortje meer in... Niet zo slim van me... Misschien lukt het een beetje schuin wel, maar dat kan nooit mooi worden... Even denken...

Bankje

Ik ben begonnen aan het bankje voor achterin de WACO.
Een paar dingen geprobeerd maar ik denk dat mijn beste optie is om stukjes piepschuim te pakken en daar skai omheen te plakken en deze daarna aan elkaar vast te maken. Voor ik weet of dit gaat werken moet ik al die onderdelen maken, wat even gaat duren...

img7785.jpg

img7784.jpg

Ben hier al een paar dagen mee bezig...

Bankje

Dit moet het worden:

img7067r.jpg

Dit heb ik tot nu toe:

img7787.jpg

img7788w.jpg

Ik hoop dus dat als ik die allemaal stevig tegen elkaar aan plak, dat het behoorlijk op de echte zal lijken...

@Henri
Haha, daar moest ik ook aan denken toen ik bezig was! Ik ben er op de trainingsdag hoor, en waarschijnlijk neem ik nog iemand mee.

@Jan
Dankjewel! Ik wou alleen dat ik meer tijd had...

Back