WACO SRE 1/6

Bedankt Berto.
Haha, typfoutje, sorry...
Het lastige is dat ik het nu nog niet kan testen aangezien ik de verlichting nog niet heb.
Maar ik wil de bekabeling er in hebben zodat ik de cabine af kan werken...
Ik heb nu een buisje door de staart lopen voor de antenne, zodat ik die er later doorheen kan duwen.

Kim,
heb je de mogelijkheid om wat te zigzaggen met je verlichtingskabel? dat zou volgens mij al veel moeten schelen.

Even een foto van de progressie

Het kabeltje zie je links (blauw/wit):

img8805y.jpg

En ik ga nu verder met de bekleding van de binnenwanden, hierboven kun je zien dat er alweer een stukje bijgekomen was...

Stukjes

Nou, ik maakte me weer een beetje zorgen om het gewicht van een paar stukjes bekleding voor de cabine, maar dat hoeft volgens mij niet.

ixus.jpg

Haha! :p Tsja... Ik ga er toch niet minder op letten hoor.
Het moet straks ook nog vliegen hè! Ik heb trouwens geen abonnementen, als zou ik dat wel leuk vinden. Ik heb wel een stapel liggen die ik in ENgeland gekocht heb, maar die heb ik nu al zo vaak gelezen....

De laatste dagen ben ik weer een beetje bezig geweest met de WACO.
Het interieur van de cabine schaal nabouwen.
De wanden zijn bedekt met vier verschillende stoffen. Het bovenste gedeelte, en het plafond, gebruik ik een velours voor, dat lijkt heel erg op het echte voorbeeld. Daaronder heb ik skai als leer. De stof die daaronder moet is het lastigst omdat er een beetje een patroon in moet, daar ben ik nu mee bezig. Wat daaronder komt heb ik ook al in huis en wordt niet moeilijk.
De schroeven die de echte heeft heb ik heel mooie schroefjes voor van Mick Reeves.

Maar goed, over die stof... Hier is een foto van de echte:

img7075hq.jpg

De stof die ik het er meest op vond lijken is deze linnen die ik op de lapjesmarkt in Utrecht heb gevonden. Alleen die patroon ontbreekt nog.

stof001.jpg

Ik dacht, het materiaal is best wel doorzichtig, als ik er nou iets met een patroon achter doe...

Maar dat ziet er niet uit.

stof004.jpg

Misschien de patroonafdruk met tinten bruin ipv zwart/wit? Of met een potlood op de stof iets proberen? Ik weet het niet, het zal wel een beetje experimenteren worden.

...ahem... ik zie nu pas dat ik in mijn patroontje een foutje heb zitten, die heb ik als een schaakbord gemaakt, maar dat zijn te veel ingevulde vakjes... oeps.
Dan ga ik die eerst aanpassen en nog eens proberen ;)

Met een strijkijzer het patroontje vanaf een lasercopierafdruk erop strijken misschien een idee?

Ja, zou zeker kunnen.
Ik heb het patroon gecorrigeerd, maar de kleur is gewoon niet goed.
Ik heb het in een paar verschillende tinten grijs geprobeerd, maar het moet echt een beetje bruin. Alleen, ik heb zelf geen kleurenprinter, dus kan even niet verder...

...Nog eens gekeken, misschien valt het toch wel mee zo... even op de foto gezet...
kom ik hier misschien toch wel mee weg? Ik denk dat ik toch even een proefstukje ga maken zo om te kijken hoe dat er uitziet.

stof2004.jpg

stof2003.jpg

Is het niet perfect genoeg dan zo? Ik vind het er heel erg op lijken ... echt goed gedaan.

Als je echt nog wil perfectioneren, denk ik dat je de stof nog wat bleken kunt (zodat die minder bruin is). Die donkere vakjes hebben best wel de juiste tint.

Laatst bewerkt:
Bedankt Henri.
Ja, ik denk dat ik wel tevreden ben eigenlijk. Ik ben het patroontje nog aan het verbeteren - er zitten lijntjes tussen de vierkantjes die ik eerst nog weg wil.
Is wel heel bewerkelijk, maar komt wel goed zo. :)

Back