De laatste dagen ben ik weer een beetje bezig geweest met de WACO.
Het interieur van de cabine schaal nabouwen.
De wanden zijn bedekt met vier verschillende stoffen. Het bovenste gedeelte, en het plafond, gebruik ik een velours voor, dat lijkt heel erg op het echte voorbeeld. Daaronder heb ik skai als leer. De stof die daaronder moet is het lastigst omdat er een beetje een patroon in moet, daar ben ik nu mee bezig. Wat daaronder komt heb ik ook al in huis en wordt niet moeilijk.
De schroeven die de echte heeft heb ik heel mooie schroefjes voor van Mick Reeves.
Maar goed, over die stof... Hier is een foto van de echte:
De stof die ik het er meest op vond lijken is deze linnen die ik op de lapjesmarkt in Utrecht heb gevonden. Alleen die patroon ontbreekt nog.
Ik dacht, het materiaal is best wel doorzichtig, als ik er nou iets met een patroon achter doe...
Maar dat ziet er niet uit.
Misschien de patroonafdruk met tinten bruin ipv zwart/wit? Of met een potlood op de stof iets proberen? Ik weet het niet, het zal wel een beetje experimenteren worden.
...ahem... ik zie nu pas dat ik in mijn patroontje een foutje heb zitten, die heb ik als een schaakbord gemaakt, maar dat zijn te veel ingevulde vakjes... oeps.
Dan ga ik die eerst aanpassen en nog eens proberen