WACO SRE 1/6

Dashboard

Om alvast een beeld te geven van wat het worden moet:

Het houten plankje
foto023s.jpg

De gaten zijn goed gelukt
foto027ub.jpg

De onderdelen - houten plankje, foto die erop komt en de foto die erachter komt
foto029z.jpg

Even het plankje er losjes opgelegd voor het idee (niet precies! - het plankje ligt niet plat!)
foto034x.jpg

Dankje! Ik heb de gaten eerst met een veel kleinere boor uitgeboord om een beginnetje te maken. Daarna met een kleine ronde vijl tot bijna aan de lijnen/randen van de gaten het hout weggewerkt. Het laatste stukje met opgerolde schuurpapier.
De ronding van de gaten met heel smal, dubbelgevouwen strookje schuurpapier gemaakt door het heen en weer te trekken met het plankje vastgezet met een lijmklem.

Dus ja, met het handje ;-)

Dankje!
-Ik moet er wel heel snel bij zeggen dat de fotobewerkingen allemaal door Henri zijn gedaan! Ik ben hem daar heeeel dankbaar voor, ik weet dat er heel wat uren in zijn gegaan om het zo goed te krijgen!

Tijd voor een update.

Het dashboard is nu bedekt met foto, met grote dank aan Henri Kaper.
Die is ingespoten met een blanke lak wat een beetje dezelfde structuur geeft als die die de echte heeft.
Alle metertjes hebben een transparante laag gekregen om glas te simuleren.
De meeste daarvan zitten nu ook op het dashboard.

Ik ben nu begonnen met de schakelaartjes op het onderste gedeelte van het dashboard. Ik kan die niet te koop vinden in 1/6e schaal en heb een paar testjes gedaan. Ik ben op de volgende oplossing gekomen:
Een saté prikker plaats ik in mijn boormachine. Die zet ik aan en gebruik ik als een soort mini draaibank. Het saté stokje wordt tot een dikte van 1,5mm gebracht, het uiteinde rond gemaakt en vervolgens een profiel in gemaakt om de echte schakelaartjes na te maken.

Ik denk dat ik een avondje nodig heb om ze allemaal te produceren, maar dan heb ik wel die detail op mijn dashboard!

dashboard5015.jpg

dashboard6007.jpg

img7061onderste.jpg

Een glaskopspeld en een stukje 2mm PVC-buis (bowdenkabel) geen optie?

Goed bezig, Kim!

Nu je het zegt Henri, dat is inderdaad een manier die ik in een ander model heb gezien. Maar ik heb ze nu allemaal gedraaid.

Even een testje gedaan op een proefstukje om te kijken of ik de foto ook in een kleiner gaatje gedrukt krijg, en even een schakelaartje erin gepast.

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto (stof en scherpte) maar hier even een plaatje:

dashboard7016.jpg

Nu de schakelaartjes verven en dan in het echte dashboard plaat zetten!

Laatst bewerkt:
ja, we zouden ook nog steeds een trainingsdag op de club doen voor het Red Eagles Schaalvliegen, maar dat is er ook nog niet van gekomen.

Volgend jaar nieuwe kansen!

Super! :) Ik moet alleen wel nog eerst wachten tot ons ukje geboren is... Mijn vrouw is 3 januari uitgerekend, dus hte kan ieder moment beginnen, maar voor hetzelfde geld duurt het nog 3 weken...

Met het dashboard gaat het goed hier, zit even op het drogen van lijm te wachten. De schakelaartjes zijn geverfd, de foto zit op het onderste deel, de gaatjes zitten erin, de rondingen in de gaatjes zitten er goed in, ben nu even bezig met de randjes afwerken waar het luikje komt in het dash. Daarna moet hij gespoten worden. Ben ondertussen ook begonnen aan het draaien van de gas/prop. pitch/mixture hendels...

Dashboard

Een korte update.
Hij is nu ingespoten en de eerste schakelaar zit erin.
Sorry, de foto kwaliteit valt weer tegen.

dashboard8001.jpg

Ik hoop de rest morgen te lijmen.

Zo dan!!! Dat ziet er toch wel super uit. :thumbsup:

Waarmee lijm je ze vast? ... heb begrepen dat je moet uitkijken dat er niets lost trilt en dat je het best wat flexibele lijm gebruikt.

Back