WACO SRE 1/6

Scherp oog Eric! Ik heb per ongeluk een laag uitgezet bij de vorige afbeelding. Op de werkfile staat de tekst nog wel hoor.

Grt, Ram6

EDIT: @ Kim: Je mailbox is vol, ik kan je geen PB sturen.

Laatst bewerkt:
De foto is als het goed is klaar om op te halen bij de HEMA morgen.
Ondertussen bezig geweest met het maken van de drukknopjes die boven de schakelaartjes moeten, maar dat blijkt lastig. Ze moeten ongeveer 2,25mm in diameter zijn. Ik heb geprobeerd ze te maken van satèprikkerhout maar ik krijg ze niet van een nauwkerig genoeg dikte, waardoor ze niet allemaal hetzelfde ogen.
Weet iemand een andere oplossing om ze te maken?

Ik zou gewoon staf polystyreen (bouwpakkettenplastic) 2mm gebruiken. In een beetje modelbouwzaak te koop.

Drukknopjes kun je heel mooi van O-ring snoer maken (rubber dus), dit is er in verschillende diktes en hardheden en laat zich makkelijk snijden.
tuimelschakelaartjes maak je van een klein moertje, bijv. M2 met daarin een stukje cocktailprikkertje, zilver verven en klaar is je schakelaar

Succes

Laatst bewerkt:
Ja, is rond verkrijgbaar.
In een grijs verleden heb ik wel eens een plastic F-16 1/32 gebouwd met een complete scratch cockpit. Om de knopjes recht te krijgen heb ik toen een malletje gemaakt met een haakse gaatjes van de juiste diameter, rondstaf erin en met een schuurblokje het kopje netjes vlak met de bovenkant van het malletje geschuurd.
In de instrumentenpanelen heb ik toen gaatjes geboord waar het knopje ingestoken werd en tenslotte die aan de achterzijde van het paneel verlijmd.

Wel een heel verhaal voor een simpel klusje...

die "drukknopppen"zijn, zo ver ik het kan zien, Zekeringen-automaat (circuitbreakers)

Met een cijfer in het midden (de max stroomsterkte)

klixon_circuit_breaker.jpg

voor meer info kun je google naar klixon (bv 7277-2-10 voor 10Amp)

Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met deze 'wolk' en veel plezier van en met de kleine. :)

Hoe heet hij/zij? :confused:

De maiden loopt zo natuurlijk wel vertraging op; wordt met minstens een jaar uigesteld (ervaringsdeskundige). :mad:

Who cares! :p

jan.

Dag Kim

Van harte met de geboorte van je zoon (neem ik aan te zien aan de kleur van de doek)
Wat ontzettend leuk
weet je ik ben op 27 december ook vader geworden van een zoon.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back