WACO SRE 1/6

Nu is het echt bijna zo ver dat het instrumentenpaneel erin kan.
Even wachten op de verf en dan kan ik het laatste onderdeeltje plakken, dat wordt dan wel morgen. Foto's van het geheel volgen uiteraard als 'ie af is. Pff, het was mij wat, in totaal bestaat hij uit 241 losse onderdelen (bovenste paneel 103 en onderste 138 )!

Instrumentenpaneel eindelijk af

Zo. Het laatste onderdeel zit vast en hij is af. Eindelijk, zeg!

img0958bv.jpg

img0956k.jpg

Nu kan hij erin en kan ik denken aan een volgende stap in de bouw. :xmas:

Zo he Kim, dat ziet er prachtig en realistisch uit!!
Een bouwproject op zich! :worship:

Veel plezier met de bouw verder!
Groeten, Ramses

Heeee dashboard is klaar ziet er super uit we gaan de Waco dus zien vliegen in 2012 , de NK sportschaal 2011 kampioen gaat de grote stap naar de F4C maken.

Ton

Haha, ja, hij is klaar, maar daarmee vliegt 'ie nog niet hè. Het instrumenten paneel zit nu vast en ik ga nu de volgende stap kiezen. Dit jaar vliegen zit er denk ik niet in, maar ik ben wel heel gemotiveerd om door te bouwen. Dus even geen gedoe met het uploaden van een foto, ik ga gauw terug naar mijn hobbytafel! Ik hoop snel met vordering te komen!
Vliegen in 2012... Zou wel heel mooi zijn.... Gelukkig nieuw jaar trouwens allemaal.

Gisterenavond naar de neus van de WACO gekeken. Ik was eerst van plan om de ruimte boven de tank, achter het instrumentenpaneel, te gebruiken voor de gloeieraccu en throttle servo.
Maar aangezien ik straks heel veel ruimte heb onder de motorkap en het gewicht dan verder naar voren zit, kan ik die beter onder de motorkap doen op een plankje. Dat houdt in dat de neus nu verder dichtgeplakt kan worden. Moet ik wel eerst 'dowel' (ronde stok) vinden van 3mm. En natuurlijk is alles op maandag gesloten.

Verder heb ik wat berekeningen gedaan voor de positie van de motorkap die over de neus heen gaat, want wat er op de bouwtekening staat is niet schaal. Op de romp heb ik wat stipjes getekend om aan te geven tot waar die kap moet komen (op de foto kun je die streepjes op de latjes bovenop de neus zien), ik moet nog even besluiten hoe ik die ga maken en hoe die vastgemaakt moet worden. Ik wacht nog even met het indekken van de neus tot ik weet hoe ik de neuskap bevestig, want misschien moet ik daar iets stevigs maken voor een bevestigingspunt ofzo, ik weet het nog niet.
Ik wil in ieder geval geen zichtbare schroefjes enzo. Misschien magneten?

img1100k.jpg

img1087nk.jpg

Heb pas nog bij de Gamma (dat zeg ik) 3mm rond beuken gekocht.
(op maandag open!)

kvlasblom zei:
'dowel' (ronde stok) vinden van 3mm.

Zo dun kan je misschien beter carbon staf nemen? ... of messing buisje?

kvlasblom zei:
hoe ik de neuskap bevestig

Op m'n Big Lift heb ik de motorkap met drie bouten binnenin vast zitten. Je zou dan drie hoekjes in de motorkap moeten vast epoxyen op een plaats waar je van voren met een lange schroevendraaier bij kan ... is even uitzoeken.

Die stok heb ik bij Gamma gevonden.
Motorsteun is geboord, motor kan er zo op.
Neus is nu dichtgeplakt.
Ik plaats morgen wel een foto! :)

Ben weer een beetje verder gekomen, meer denkwerk dan bouwwerk, maar goed...
Ik heb vandaag wel het blokje voor achter de kompas gemaakt en geplakt en een malletje gemaakt voor het windscherm. O ja en de ronde stokjes op maat gemaakt. Allemaal leuk werk. Ik ben heel blij om van mijn instrumenten paneel af te zijn!

img1100ox.jpg

img1081g.jpg

img1080yi.jpg

img146u.jpg

img155s.jpg

Ik hoop morgen de bekleding te kunnen maken op de laatste onderdelen in de cockpit die dat nodig hebben. De binnenkant van het deurtje moet ook nog maar dat komt later wel.

Bij de Saito motor zit een muffler die ik ga gebruiken, met een (zwart) ansluitbuisje.
Ik heb een bijbehorende hoekje van 90 graden gekocht om alles netjes in te kunnen bouwen. Alleen om dat te bereiken heb ik een korten aansluitbuisje nodig, zonder knikje erin zoals de bijgeleverde heeft. Weet iemand of zoiets verkrijgbaar is, of moet ik het zelf maken?

Back