Waker 1:200

Hallo Robin,

Kijk nu eens naar jou portrijspoorten en die op het orgineel van de Waker.

Het is geen commentaar van mijn kant, zie vele modelbouwers deze fout maken.

Er zal trouwens een model van de Waker uitgebracht worden maar dat kan nog wel een jaar duren.

1001551jy7.jpg

wakeraz0.jpg

@ Jan Vos & Martin

Ik zie het inderdaad, foutje van revell zou ik zo zeggen want de Houston had ook de verzonken patrijspoorten.

Alleen was het niet mijn bedoeling om het model 100% hetzelfde te maken als het echte schip. :wink:

(ik hou wel van priegelen en prutsen alleen sommige dingen ik heb ik helaas het geduld niet voor :oops: )

Maar bedankt voor de scherpe oplettendheid.. :teacher:

Gr robin

Martin '70 zei:
Euhmmm die liggen verzonken in de huid en geen uitstekende delen :?: :wink:

Bedoel je dat Jan :D

Gr Martin

Ja Martin dat bedoel ik zie vaker modellen die deze fout hebben.

Hoe zou het de scheepshuid vergaan als het schip eens met die uitstekende randen lang een betonnen kade schampt.

Gr Jan

Het schilderen van het helidek is nu bijna klaar, ook heb ik de schoorstenen wat aangepast omdat de schoorsteenpijp niet echt leek op het orgineel. Zoals wel in vorige berichten te zien was...

De fotos:
1001560uc2.jpg

1001561da1.jpg

De cirkel is gemaakt met een malletje van dik papier, de uitlopers zijn hier nog niet weggewerkt

1001562nb1.jpg

de cirkel is bijgewerkt en de letters zijn aangebracht

1001564wg2.jpg

De aangepaste schoorstenen

Dit was het voor even.

Gr robin

Een korte update:

De roerservo en de stuurstangen zijn geplaatst.
Ik kan ze helaas niet vastzetten nog want ik kan op een of andere manier propshop niet bereiken :? :( .

Wel heb ik er alvast een filmpje van gemaakt, want als de hevels erop klem doen ze het ook.

Verder heb ik van een reddingsloep die op de houston moest komen een rhib gemaakt, de andere zal ook nog omgebouwd worden maar die komt op een verhoogt plateau en zal ook bedekt worden met een zeil.

Hier komen de fotos en het filmpje:
1001565ki8.jpg

1001566zq2.jpg

1001571gx1.jpg

1001572es5.jpg

[/media]

Dat was het weer, opmerkingen zijn uiteraard welkom.

Gr robin

Laatst bewerkt door een moderator:
geef je je rib nog wel een achterspiegel??

anders zinkt ie ......

verder erg gaaf project ,ik zat ff naar je servo en roeren enz te kijken en over te denken ,maar het klopt gewoon,dacht eerst,zo gaan ze toch elk een kant op,maar nee hoor !

netjes !

mzzzls
erik

robin rozendaal

Hallo Robin,zo te zien heb je mijnsinziens ,niet veel geduld wat betreffende de roerheveltjes.
Want het is heel eenvoudig zonder de propshop of hoe die winkel dan ook mag heten .
Je neem een stukje alluminium of hetzij gelijk wat voor materiaal.
Dat vijl je even in de vorm die je wilt hebben.
En dus niet zo recht afzagen he :wink:
Maar mooi ROND he :wink: Aan de einde
Het gezicht wil ook wat :oops:
Als je het materiaal nu 4 mm dik neem.
Je boort er het gaatje in voor de roerkonings.
Dan haaks er op een klein gaat voor m 2.5
Draad in tappen en walla een pracht van een roerheveltje :roll: :roll:
mvg
Frederik :D

@ Frederik

Bij propshop wilde ik de schroeven vandaan gaan halen, dus heeft niet zoveel met de stuurstangen enzo te maken.

En het klopt wel dat ik niet zo heel veel geduld heb bij sommige dingen, maar het werkt verder prima want het is niet het eerste model dat ik zo doe.

En het oog vind ik nu niet zo belangrijk want het hele achterdek gaat dicht, dan zie je er helemaal niets meer van :) .

Gr robin

robin rozendaal

Dan heb ik dat verkeerd begrepen he :wink:
Je had het immers over de roeren he :roll:
mvg
Frederik :D

Robin,

zie je trouwens dat er een verschil is met het origineel en het model.........
Kijk maar naar de ramen en de ventilatoropeningen...........
Bij het model begint het zwart op het dek,
in het echie een stuk hoger.

ciao,
Ronald

@ Ronald
Klopt dat was mij ook al opgevallen, helaas gebeurde dat nadat ik het dekhuis op het dek had gemonteerd
en ik het zonde vond om de boel weer los te breken.

En de ramen zijn lager dan het in het echt hoort te zijn, want het zijn ramen waardoor vanaf de brug het achterdek goed zichtbaar is gemaakt.
Op het model lijkt het een totaal andere verdieping te zijn.

Maar het zij zo, er is helaas door revell niet veel aandacht besteed aan de werkelijke indeling van het schip.
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan met het opnoemen van delen op het schip waarbij niet goed is gekeken naar het orgineel.
Het zal denk ik wel komen doordat het een vrij goedkoop modelletje was.

Gr robin

Hoi Robin,

zijn er veel verschillen dan??
Ik wil haar tzt ook gaan maken.
Is handig als ik dan alvast weet wat er aangepast moet worden ;-)

ciao,
Ronald

Er zijn redelijk wat verschillen:

- De schoorstenen (daar zijn de uitlaten omgedraaid, de kleine uitlaten zitten op het model achter de grote uitlaat
bij de Houston en de waker zitten ze er voor)

- De schoorstenen deel 2 ( de grote uitlaat loopt op het model niet ver genoeg door omhoog) ( is ook in een eerder bericht behandeld)

-Hekwerk op het bootdek ( naast het relingwerk op het bootdek zitten er ook delen waar een soort metalen verschansing is gemaakt)

-Het magnetisch kompas boven de brug ( op het model staat het kompas op een verhoging met een soort trap,
op de echte is dit alleen een kompas met een rond hek eromheen zonder verhoging)

- Hekwerk rond de schoorsteen (dit ontbreekt op het model)

Hier een foto ter ondersteuning:
asmithouston2vd8.jpg

Gr robin

Hoi Robin,

Hier ben ik dan eindelijk.
Natuurlijk kon ik het niet laten om je bouwwerk hier eens te bekijken.

Dat heb je tot nu al prachtig gedaan zeg!

Ik was eerst van plan om mijn model ook in een rc-uitvoering te maken (maar dan wel in de Houston-versie) maar zoals je hebt gezien ben ik daar dan maar vanaf gestapt.

Je modificatie van Houston naar Waker -mede door het plaatsen van het helidek- doet me een beetje terugdenken aan de tijd dat ik m'n Aziz veranderde in de Viking Warrior.

Afijn, je bent goed bezig en ik zal dit topic met de grootste belangstelling blijven volgen.

Nog veel succes toegewenst.

Gr. Droop

Vanwege m'n studie niet zoveel aan de waker kunnen werken, maar wel even wat gedaan tussen de boeken door.

(erik16v, er is inmiddels een achterspiegel en een buitenboord motor gemonteerd :wink: )

1001578fr9.jpg

Op deze foto bouw ik letterlijk tussen de studieboeken :wink: (scheepsdieselmotoren)

1001579ak5.jpg

De steunen voor de 2e rhib.

1001580fl1.jpg

De steunen+ de 2e rhib, over de rhib zal nog een dekzeil komen.

Dat was het weer voor even, het eind van de week en het weekend zijn geen updates, vanwege sloeproeien in alkmaar dit weekend :D .

Gr robin

Het is weer eens tijd voor een update, er is weer aardig aan de details geknutseld.

Ik heb een rek gemaakt voor de 2e rhib, en uiteraard ook een rhib.
Deze rhib heb ik weer op dezelfde manier gemaakt als de vorige alleen heb ik hier de afwerking van details en interieur niet veel aan gedaan, er zou immers toch een alles bedekkend zeil overheen komen.

Dit dekzeil heb ik gemaakt van alluminiumfolie met secondenlijm rond de rand vast te zetten en in het midden van het bootje een verhoging geplaatst (stuurconsole).

Verder vond ik de details op de schoorsteen niet zo mooi, op de waker (en houston) zitten voor de roosters in schoorsteen ook openstaande luiken.
Dit mocht van mij niet op mijn model onbreken, dus plastic stripjes er op gelijmd en geschilderd.

Als laatste erger ik mij nog steeds kapot aan het feit dat ik nog steeds geen schroeven heb :? :( .
Propshop reageert duidelijk niet op mail (voor ik ging bestellen wilde ik weten welk schroefdraad er in de 15 mm schroef zat...).
Het liefst vind ik nog een goedkoper alternatief, 15 euro per schroef vind ik wel een beetje veel 8O .

Dus... wie mij kan :help: en..... graag :D .

Ohja de fotos..:
1001585lc5.jpg

1001586wn9.jpg

Gr robin

Back