Walkera QR X350 GPS Drone

Ah ja die zien er erg dun uit inderdaad, zoiets heb ik ook maar dan carbon. Ik laat wel weten hoe de echte QR Pro 350 props het doen Tom :-)

Ik wil de qr x350 pro aanschaffen. Wil natuurlijk daarna ook video/foto's maken.
Twijfel of ik de uitvoering met een DevoF7 koop ivm de iLook camera en het schermpje of toch een Devo10 zodat ik later een camera, zender en lcd scherm koop. Verschil prijs bij rcnet is zo'n 130 euro (devof7 uitvoering duurder). Enkele van jullie hebben een devof7 maar dan zonder de pro uitvoering. Welke wordt door jullie aangeraden (devo10 of devof7) en waarom?

...Welke wordt door jullie aangeraden (devo10 of devof7) en waarom?

Ik heb zelf de Devo10, en vind dit, zeker voor de prijs, een perfekte zender. Vele funkties, gemakkelijk instelbaar, goed in de zon afleesbaar en verlicht scherm, trilfunktie (!), én mogelijkheid tot gebruiken van een forse (2200mA) lipo-accu die erg lang meegaat. Weliswaar is de zender helemaal kunststof, dus zonder rubber grips, en oogt ook niet zo flitsend, maar hé voor iets meer dan 100 € ?? :cool:

Ik denk dat de meerwaarde van de DevoF7 alleen zit in het "fpv" scherm, en verder nagenoeg niet. Dergelijke kleuren-lcd's zijn in de zon erg slecht afleesbaar, weliswaar heeft de F7 wel een soort "zonnekap" maar ik denk dat een "fpv-bril" beter zal werken.

Volgens Walkera zijn de poten erg sterk. Ik vind het flapperende veerpoten. Met de landing wiebelt het lekker heen en weer en kiepert ook vaak om.
Ik heb de poten verlengt i.v.m. de GoPro met gimbal eronder. Nu veert de handel natuurlijk nog sterker!
Zodoende twee lichte glasvezelpijpen erdoor gelijmt. Geen gespring meer! :p

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Tom :-) nou ik heb dat Pro frame binnen....maar is waardeloos want heb ik niks aan. Het lipo luik is 4,5 cm bij 4,5 cm en max krijg je er een lipo van 11- 11,5 cm lang in. Je moet dus dan echt die meegeleverde lipo gaan kopen a 66 $....zag op HK wel een 4000 Mah die moet passen maar die is niet op stock....dus daar wacht ik dan wel op. Verder is het frame precies hetzelfde....zo jammer dat ze hem niet gewoon 3 cm gestreched hebben...dan had ik mooi mijn 5000 mah's kunnen gebruiken. Props zien er wel goed uit moet ik zeggen maar nog niet getest.

Hoi Tom, ja zijn inderdaad 9, iets groter dan de normale blades. Hij vliegt er net zo mee als de originele, geen geschud bij mij ha ha :-)

Als het vanaaf niet te hard waait zal ik ze eens even echt testen Tom, ze zijn net als de originele props van dat witte harde plastic dus doorbuigen doen deze igg niet. Zal ik gelijk eens kijken hoe lang hij vliegt met de gimbal eronder.

Vraagje :
Wanneer ik start, uiteraard na Compass,Gyro en Accel. calibratie (de Q350 staat dan mooie vlak) blijf hij niet goed stilhangen in manual mode en moet ik hem wat bij-trimmen.

Wanneer ik dit gedaan heb blijft hij echter in position hold niet meer stil hangen maar drift hij weg.
Heb de indruk dat wanneer ik minder trim (onder de 100) dat position hold wel goed werkt.
Toch heeft hij behoorlijk wat trim nodig om is manual mode stil te kunnen hangen echter dit heeft blijkbaar (bij trimmen over de 100) invloed op position hold, Vreemd

Wat zijn jullie ervaringen hierin ??

Laatst bewerkt:
Die van mij wil vanaf dag 1 iets achteruit komen. Als ik dat eruit trim dan begint dat een paar minuten later weer.
Hopelijk een fix met FW 1.4

Hoi Tom, bedankt voor de props en hij schud inderdaad flink ha ha. Ik heb even gekeken en ze zijn niet helemaal in balans maar ook niet echt geschikt voor de QR lijkt het ha ha.

Ik heb inmiddels alles in het pro frame zitten. Nu even wachten op de 4000 mah Rhino lipo's, zijn de enige die zouden moeten passen.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

5.1.jpg

6.jpg

8.jpg

7.jpg

Laatst bewerkt:
De props nieuw hebben het probleem dat het gat niet in het midden zit. Ze balanceren bijna horizontaal, wat natuurlijk zeer vreemd is.
Balanceer die van mij, en het wordt er niet beter op.

Vandaag even de 4000 mah getest. Even 19 min gehoverd, 3,67 per cell dus best netjes. Wel kale versie dus de gimbal er nog niet onder :-)

Ik heb met de standaard 2200Ma een tijd van 10 min.
Met gimbal en GoPro de helft. (dus tot de LVP ingrijpt)
Dus 9 min zou voor jou veilig moeten zijn! Daar kan je veel in doen.

Ik heb mij een paar dikke oren gezocht, maar kan niets vinden hoe je met een DEVO 10 de tiltmotor van de Walkera gimbal G-2D met de rechter draaiknop (AUX5) kan aansluiten.
Ik wil, afhankelijk van de kijkhoogte, de kijkhoek in kunnen stellen op de zender.
Heeft iemand daar al iets over gezien?
Niets in de manual van de gimbal.
Niets in de manual van de QR X350.
Wel snoertjes (te kort) meeleveren, zonder wat je er verder mee moet doen. :confused:

Back