Walkera QR X350 GPS Drone

RCMaster.net heeft nu alle onderdelen van de X350.
Nu blijkt echter dat dat ALLES vernieuwd is.
Motoren, ESC, props, GPS en de rest.
Ik ga mijn batch 1 niet ombouwen. Een lelijke eend in onderdelen is hetzelfde als een nieuwe Rolls Royce!
Het enige zijn nieuwe props van de DJI en de nieuwe pantoffels.
Ik bouw liever een keer een 500.

Mooi Jan :-) Ik heb inmiddels de grote body van de QR X350 Pro besteld + props.....zou in Maart op voorraad komen. Eens kijken of we er dan een mega lipo in kunnen proppen ha ha. Benieuwd of ie dan de 20 minuten echt gaat halen.

Is het mogelijk om de x350 om te bouwen naar een pro-versie. met enkel een andere body ?
Ik dacht dat motoren van de x350 niet zouden passen voor de pro, en wat betreft de andere onderdelen ??

By de way een collega van mij heeft een DJI Phantom II Vision gekocht.
Hij beweert dat in gps-mode dat ding vliegen kinderspel is. Als je de sticks los laat blijft de drone meteen stil hangen. Dat is bij de x350 wel anders.

Echter bij de DJI Phantom staat de gas in het midden als je deze los laat.( de veren zitten er nog in) Bij de x350 moet je deze handmatig precies goed zetten om de drone mooi stil te laten hangen. Bovendien als de x350 vooruit vliegt en je laat de sticks los dan stopt de drone niet maar vliegt gewoon door. ( tenminste die van mij)
De Phantom blijf meteen stationair hangen als je niet stuurt.

Is het mogelijk om de x350 om te bouwen naar een pro-versie. met enkel een andere body ?
Ik dacht dat motoren van de x350 niet zouden passen voor de pro, en wat betreft de andere onderdelen ??

By de way een collega van mij heeft een DJI Phantom II Vision gekocht.
Hij beweert dat in gps-mode dat ding vliegen kinderspel is. Als je de sticks los laat blijft de drone meteen stil hangen. Dat is bij de x350 wel anders.

Nou nee het wordt dan geen Pro want die heeft een hele andere FC. Het gaat er mij om dat je meer ruimte hebt voor een grotere lipo. Er is nergens te vinden of de K-WS-28-008A Motor QR X350-Z-08 anders is dan de WK-WS-28-008C Motor X350 PRO-Z-06

Die Pro is grotendeels anders. Als het alleen het huis was is het nog te overzien, maar:
Anders is: GPS, propellers, motoren, ESC's, Powerboard en zelfs de eventueel meegeleverde zender DEVO 10 die nu 2 km. kan overbruggen.
Volgens mij is de 100mW uitvoering die wij hier gebruiken ook al toe in staat. :confused:

Weer het verhaal: Neem nooit de eerste batch!

Ik zie ook de meegeleverde 5200mA accu voor een bedrag, waar je er ook 3 met betere specs voor kan krijgen. Ben benieuwd naar de ervaringen binnenkort.

Ik denk dat ik het grote huis neem en er 2 X 2200mA parallel in ga hangen met 9,4 inch props uiteraard!

Ja zou ook 2 km wel moeten halen Tom :-). Ben benieuwd...anders gooi ik er misschien wel grotere motors op :-) Vandaag even de Naza getest, vliegt een stuk tammer als de QR 350, veel minder uitdaging ha ha.

Heb nog 2 vraagjes :
Kun je in gps-mode vliegen met de X350 of is deze stand alleen maar als je even stil wilt hangen.

Wat gebeurd er als je b.v de zender uitzet of als je storing krijgt, land de X350 dan op de plaats waar deze opgestegen is of is het dan einde verhaal.

Een collega van mij heeft een DJI Phantom en heeft als test de zender uitgezet (je moet maar durven) en vervolgens land het toestel.

Het kan wel maar echt lekker vliegt het niet hoor in GPS mode, zie ik ook niet waarom je dat zou willen, de Naza vliegt ook veel lekkerder in atti. De functies van de Naza en QR voelen inderdaad veel anders maar de QR is echt veel en veel sneller dan de Naza als je vliegt in stabilized normal mode. Ben benieuwd of de firmware nog komt met de echte manual functie voor de QR, kan je hem mooi loopings laten maken :-)

Naza is veel meer een beginners toestel dan de QR en vliegt veel makker dus. Ja de QR heeft ook een failsafe , hij gaat RTH als je zender uitvalt.

Bedankt Schiksie voor deze uitleg.
Het vliegen in normal mode van de QR is voor mij geen probleem (meer) omdat ik al vaak binnen geoefend had met de Hubsan X4.
Als ik dit niet gedaan zou hebben dan denk ik dat het vliegen met de QR wel eens mis had kunnen gaan !!!!!!

Hubsan%20X4%20Extra%20Pic%201.jpg

Ha ha ja blijven leuk di kleintjes :-)

Hier nog effe een test met de 2G-D vorige week.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie filmpje. De stabilisatie (Glimbal) werkt uitstekend.
Doordoor stabiele rustige opname, is bij mij wel anders maar die moet het dan ook hebben van de flexibele ophanging.
Als ik over het veld scheur heb ik zeer veel jello-effect.
Heb gehoord dat er video-programma's zouden zijn die dit kunnen elimineren (tot zekere hoogte)

De motors van de pro zijn hetzelfde als de QR350 zegt Sergei van Walkera fans.de. Ik ga dus zeker alles overzetten in de grotere body met de grote props. Nog even kijken of ik er een powerboard bij koop want de schroeven zitten op een ander plek zegt hij...of ik lijm er gewoon iets in.

[media=youtube]oLOEqHv5kT4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de grote propellers binnen. Wat een fiasco!
Ze blijken te flexen omdat ze zo dun zijn. Het meest vervelend is dat de X350 constant wil omdonderen. Dit wordt weer gecompenseerd door de autoleveler, en geeft daardoor een waggelende nauwelijks te besturen Quad.
De ruimte tussen de props is erg klein en ik dacht dat misschien daardoor de tippen gingen flexen.
Ik heb van de tippen 8mm. afgeknipt en hield dus 9 inch props over. Het waggelen werd nog sterker.
Ik denk dat het ligt aan het brede blad naar de naaf toe. Door deze breedte wordt namelijk bij de lagere omloopsnelheid relatief meer lucht verplaatst dan met een prop met traditionele bladvorm.
Het resultaat is dat deze bladen een smallere luchtkolom creëren dan met de normale bladen. Voor de X350 is het dan hetzelfde effect als dat je op een bal gaat staan.
Normale bladen geven een bredere kolom lucht.
Met de normale bladen vliegt hij weer rustig.

X350 met stockprops trekt 8,6 Ampère in hoover.
X350 met DJI 9.4 X 4.3 props trekt 7.9 Ampère in hoover.
X350 met gimbal + GoPro met stockprops trekt 14 Ampère in hoover.
X350 met gimbal + GoPro met DJI 9.4 X 4.3 props trekt 13 Ampère in hoover.

Ja dat zag ik ook al met die carbon blades Tom, dat houdt niet veel ruimte over. Vreemd dat ze flexen zeg....dat zouden ze dan ook moeten doen op het pro frame. IK laat het weten als ie binnen is Tom, props en frame zijn onderweg.

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Daarbij nog; welke van de waarschijnlijk meerdere merken props heb ik? Je kan de tippen zeer makkelijk buigen. Veel slapper dan de stockprops van de X350.

Back