Even een oud draadje op-pikken.
Hoewel hierboven staat dat de Wankels niet zeldzaam zijn, worden ze toch niet vaak te koop aangeboden (of voor heel veel geld).
Ik ben een beste poos op zoek geweest naar een Wankel, hoewel veel berichten over de motor niet al te positief zijn, vind ik het een geweldig stukje techniek, en het wijkt af van normaal, dus voor mij een must-have voor de "man-cave".
Eindelijk heb ik er 1 gevonden!!
Lijkt er op dat hij weinig gelopen heeft, maar de rotor zat vast dus moest wel uit elkaar.
Van binnen ziet hij er ook netjes uit, de rotor zat vast op oude olie dus niets ernstigs.
Waar de rotor stil stond in het huis hebben de apex seals een afdruk achter gelaten.
Hetzelfde op beide flanken, hier kun je zien waar de rotor lang heeft stil gestaan.
Ik ben benieuwd naar julie ervaring, hoe kan ik dit het beste netjes maken?
Zou een polijst middel als koperpoets werken?
De apex seals zitten ook vast in de rotor dus moet nog even zien hoe ik die er uit krijg zonder iets te beschadigen, wellicht heeft iemand tips om de oude olie los te weken?
Zou het helpen de rotor in een bakje brandstof te weken?
Ik heb de rotor nog niet los van de krukas, de krukas zit nog vast in het achterste huis, ik krijg de achterste schroef van het achterste ballans gewicht nog niet los, de schroef heeft een smalle gleuf, een normale schroevendraaier past niet, dus moet nog even wat verzinnen.
Ik wil hem wel een beetje netjes houden dus wil de schroef niet beschadigen met los halen.
Leuk projectje in ieder geval.
tzt moet hij wel weer gaan draaien.
PS ik heb er geen demper bij, dus als iemand een demper ongebruikt heeft liggen.... ik houd me aanbevolen.
Hoewel hierboven staat dat de Wankels niet zeldzaam zijn, worden ze toch niet vaak te koop aangeboden (of voor heel veel geld).
Ik ben een beste poos op zoek geweest naar een Wankel, hoewel veel berichten over de motor niet al te positief zijn, vind ik het een geweldig stukje techniek, en het wijkt af van normaal, dus voor mij een must-have voor de "man-cave".
Eindelijk heb ik er 1 gevonden!!
Lijkt er op dat hij weinig gelopen heeft, maar de rotor zat vast dus moest wel uit elkaar.
Van binnen ziet hij er ook netjes uit, de rotor zat vast op oude olie dus niets ernstigs.
Waar de rotor stil stond in het huis hebben de apex seals een afdruk achter gelaten.
Hetzelfde op beide flanken, hier kun je zien waar de rotor lang heeft stil gestaan.
Ik ben benieuwd naar julie ervaring, hoe kan ik dit het beste netjes maken?
Zou een polijst middel als koperpoets werken?
De apex seals zitten ook vast in de rotor dus moet nog even zien hoe ik die er uit krijg zonder iets te beschadigen, wellicht heeft iemand tips om de oude olie los te weken?
Zou het helpen de rotor in een bakje brandstof te weken?
Ik heb de rotor nog niet los van de krukas, de krukas zit nog vast in het achterste huis, ik krijg de achterste schroef van het achterste ballans gewicht nog niet los, de schroef heeft een smalle gleuf, een normale schroevendraaier past niet, dus moet nog even wat verzinnen.
Ik wil hem wel een beetje netjes houden dus wil de schroef niet beschadigen met los halen.
Leuk projectje in ieder geval.
tzt moet hij wel weer gaan draaien.
PS ik heb er geen demper bij, dus als iemand een demper ongebruikt heeft liggen.... ik houd me aanbevolen.
Laatst bewerkt: