Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Ja.... Maar hij zat ook al naar motoren richting de 5000kv te kijken ;-)
Dat schiet gewoon niet op. Om een beetje vooruit te komen schieten de ampere's dan door het dak en loopt de boel straalkachel warm zeg maar.

3S met een leuke +/-3000kv motor gaat hard zat , grootste winst zit toch in het perfect uittrimmen van je boot zodat je zoveel mogelijk volgas kunt gaan , niet in 2 of 3K meer toptoeren. Zeker niet als je net begint , dan is het al een hele kunst om volgas te gaan en op het water te blijven met de hekgolven van de andere boten ;-)

Ga maar eens varen als het een beetje waait :mrgreen:

dat is ook absoluut weer zo ! 5000kv is wel heel veel ja ;)
ik ga buitenlopers gebruiken in de zelfde romp. dan heb je voor zover ik gezien heb minder toeren tot je beschikking. heb nu 1520kv maar komt ooit wel een andere in 2000+kv's dus zal de 30K toeren nooit halen op 3s maar je kan wel groter proppen met het koppel van een buitenloper.

wat is daar wijsheid in ook voor sam misschien handige info. meer koppel en wattage door bijv buitenloper of ipv 29mm 36mm inrunner doen. met minder toeren en grotere prop. dat vraag ik me wel eens af. koppel of toeren. wat is de beste overweging?

Gr Thom Aka Archer

kijk das pas een hoop info, waar ik m'n antwoord vandaan heb gehaald(en idd 5000KV is erg veel maar op 2S had het wel weer meegevallen maar dat even achterwegen;)) ik ga dus voor de Dr. Mad Thrust 3000KV met 1300Watt, een can van 68mm en het is een 4 polige motor; dus met het koppel zit het zeker wel goed, en dan natuurlijk op 3S met een Turnigy marine 120A. Zo, de definitieve setup is er ook! tenzij hobbyking met een geheel nieuwe motorlijn komt, dan kan ik daar nog in zoeken ;). in ieder geval bedankt voor de hulp bij het uitzoeken van de set-up. heb echt een hoop reacties gehad!(we zitten nu al op pagina 14 met al 200 berichten en er is nog niks gebouwd! haha)

Gr. Sam

wat is daar wijsheid in ook voor sam misschien handige info. meer koppel en wattage door bijv buitenloper of ipv 29mm 36mm inrunner doen. met minder toeren en grotere prop. dat vraag ik me wel eens af. koppel of toeren. wat is de beste overweging?

Gr Thom Aka Archer

Dat is een beetje afhankelijk van de boot waar alles in komt te liggen , een smalle romp zal met een buitenloper en grote prop eerder de neiging hebben om op 1 kant gedrukt te worden dan wanneer je een snelle binnenloper met wat kleinere prop gebruikt.

Ik persoonlijk zal ook eerder een binnenloper nemen dan een buitenloper , omdat buitenlopers gewoon moeilijker goed te koelen zijn en het aantal watergekoelde buitenlopers beperkt is...

vraag iemand die er ervaring mee heeft. want ik vraag me met zulke prijzen altijd af... wat voor kwaliteit haal je in huis

Gr Thom Aka Archer

idd heb een testbus gekocht(kost toch maar 2 euries!haha) en ga het eerst maar eens testen, al hoor ik overal wel goede verhalen over de action verf.

ben heel benieuwd :P das wel een goed alternatief op de (duurdere) motip.
heb de motip gebruikt op me hydro en moet zeggen das wel echt kwaliteit. spiegelgladde finish mooi en makkelijk te spuiten krijgt van mij een 9 ( 10 is nooit haalbaar) dus ben benieuwd man!

Gr Thom Aka Archer

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo. Neem een goede spuitbus, en voorkom een hoop gedoe.;) Motip is wel duurder, maar echt super goed, zeker de acryl, met daar over de blanke lak.:cool:

goede verf, maar als je twee kleuren onder elkaar wil spuiten is het een ellende. zelfs al plak je af met die bruine tape waar ze dozen mee dicht plakken, het blijft er onder in kruipen. en eenmaal met deze spuitbussen bezig, op die boot nooit geen andere spuiten want dan krijg je een maan oppervlakte LOL

goede verf, maar als je twee kleuren onder elkaar wil spuiten is het een ellende. zelfs al plak je af met die bruine tape waar ze dozen mee dicht plakken, het blijft er onder in kruipen. en eenmaal met deze spuitbussen bezig, op die boot nooit geen andere spuiten want dan krijg je een maan oppervlakte LOL

Bruine tape voor dozen is wel het laatste wat je moet gebruiken voor afplakken, laat veel lijm achter bij verwijderen en trek , als de onder laag niet goed is gehard, verf mee, daar kan je dus ook geen scherpe lijnen mee maken.
Kruipt de verf eronder ?, dan heb je veel te dik gespoten.
Let wel dat voor spuiten er bepaalde" regels" zijn voor een goed resultaat, zoals luchtvochtigheid, omgevingstemperatuur, verf temperatuur,dikte verf , ect ,en ontvette ondergrond.
De spuitbussen van Motip zijn daar minder "kritisch "in ,dan de action verf , maar voor beide gelden de " regels"...
Om bv. de verf " harder " te maken kan je bv tussen de lagen door , de verf drogen met een fôhn.

Suc6

Bruine tape voor dozen is wel het laatste wat je moet gebruiken voor afplakken, laat veel lijm achter bij verwijderen en trek , als de onder laag niet goed is gehard, verf mee, daar kan je dus ook geen scherpe lijnen mee maken.
Kruipt de verf eronder ?, dan heb je veel te dik gespoten.
Let wel dat voor spuiten er bepaalde" regels" zijn voor een goed resultaat, zoals luchtvochtigheid, omgevingstemperatuur, verf temperatuur,dikte verf , ect ,en ontvette ondergrond.
De spuitbussen van Motip zijn daar minder "kritisch "in ,dan de action verf , maar voor beide gelden de " regels"...
Om bv. de verf " harder " te maken kan je bv tussen de lagen door , de verf drogen met een fôhn.

Suc6

Goede Quote Motorsport ! Dit is ook een beetje binnen mijn vakgebied, je kunt niet zomaar een plakband pakken om af te plakken. Bruin en "gewoon"plakband zijn niet zuurvrij, het laat lijm na wat ook nog eens later vies bruin gaat worden.
Pak maar een gewoon plakband en laat het een jaartje zitten, je trek dan alleen de boven laag eraf en de rest blijft op je werk zitten.

Een goede afplaktape is vaak wat duurder, maar ook hier geld het zelfde als voor de verf, je haalt er een goed resultaat mee.

Laatst bewerkt:
Voor het afplakken van strakke lijnen, ben ik groot voorstander van 3m/scotch fine line tape:

8Fineline.jpg

Met deze tape plak je de lijnen en de rest met goede afplak tape en afplak papier.

Lees ook de aanwijzingen op de action spuitbus , die zijn zeer nuttig en raadzaam, heb zelf wat spuitbussen ingekocht vandaag voor een komend project.....

Back