Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

zoals gezegd hier de foto's
Heb de neus op de bouwplank gezet, en over de hele neus een touwtje geplakt met schilderstape. toen het middenpint v.d. spanten afgetekend en ook op de bouwplank afgetekend. toen het touwtje strak gespannen en daarmee steeds de spanten uitgelijnd. staat prima zo!
full
full
full

Gr. Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
natuurlijk gaat dat jou ook lukken. sam heeft gewoon ervaring en dat zie je. en dat komt bij jou nog wel thijs. beetje zelfvertrouwen hebben ;)

Gr

ik ga zo ook lekker bezig ;) kijken met de zijkant hoe ik dat ga fiksen. :)
dat is wel zo relax met dit natte herfstweer om lekker binnen te zitten wat prutsen :)

Gr Thom

haha jazeker ;) ben met motorplaatsing bezig. de zijkanten moet ik nog even mee wachten denk ik kan nu nog mooi bij alles binnenin. waarga jij de motor plaatsen? ik ga achter spant 5 de motor denk ik plaatsen van vooraf geteld en dat inimmieni spantje ook meegerekend ;)

Gr Thom

okejj ;) jaa ik heb de 1300 das de benzine versie. daar is geen standaard plek zegmaar. vandaar de vraag ;)

ben ook me eigen motor mount aan het maken. die heb ik dus ook niet standaard. leuk prutsen en meten. en wat leuks verzinnen ;)

Gr

haha succes! ben vanaaf niet verder gekomen dan 1 spant zagen.
ibvi.jpg

had gewoon geen zin meer ;), komt van 't weekend nog wel. wel ga ik denk ik vanavond het hout bestellen voor de beplating enz. nu zit ik wel nog steeds met een probleempje, hoe ga ik de strakes maken? dat hout moet ik ook bestellen en wil dat tegelijk met deze bestelling kopen. iemand ideëen?

Gr. Sam

haha dat is ook mijn vraag Xd had op de bouw tekeningen wel gezien hoe ze het gedacht en getekend hebben. Maar hoe krijg je die mooi strak recht en functioneel?

en langzame vooruitgang is Ook vooruitgang sam! ;)

Gr Thom

hahaha dat is wel de verwachting dat dat gaat gebeuren dus... enige stevigheid moet er vanaf het begin ingebouwd worden. ;) zkr met die snelheden. al weegt het bootje straks nie veel met 70 een klapper maken komt hard aan ;)
en met brushless heb je zoveel vermogen dat uit eindelijk een paar gram meer niet heel veel uitmaakt op de uiteindelijke snelheid :)

Gr

nee dan is gewicht meestal zelfs wel handig! ;)
@Thijs zoals Tom (Archer) ook aangeeft, er komt brushless in: motor 3000KV de motor is 3000 rotaties per volt per minuut. ik ga er een 3S lipo accu in doen (11,1 volt) en 3000x11,1=33.300 toeren per minuut. dus de motor draait uiteindelijk 33.300 toeren per minuut! :D dan heb je zeker de stevigheid nodig! ;)

Gr. Sam

Laatst bewerkt:
Hallo Sam,

Die 33.300 toeren is onbelast, ik vermenigvuldig dat nog eens met 0,9 voor een vierpool motor, onder last zit je dan tegen de 30.000 toeren aan.

Groeten, Jan.

Back