hallo Jan,
bedankt voor je reactie!
ik zat te denken aan een ongeveer €100,- voor de aandrijving,
maar als ik je berichtje zo eens lees is dat veel te weinig geloof ik
Hallo David,
Leon heeft je al verteld wat 'ie betaald heeft voor z'n motor en regelaar, maar daarmee heb je nog geen watergekoelde motor en regelaar (de regelaar heeft Leon uit elkaar gehaald en die wordt 'gecustomised' van waterkoeling voorzien.
Een vergelijkbare motor met die van HC is deze:
http://bidproduct.com/part/Product_view_BRUSHLESS MOTOR_235.html
De 1845KV uitvoering op 4S geeft je 27000 rpm onbelast en trekt 74A (als piek door de fabrikant aangegeven, in de praktijk is het gemiddelde lager en de piek bij het wegvaren en accelereren na een bocht iets van 100A+, e.e.a. afhankelijk van de set-up en de gekozen prop).
De 1660KV op 5S geeft je 30.000 rpm onbelast, met een lagere gemiddelde stroom.
De 1510KV op 5S geeft je 27900 rpm onbelast en weer een lagere gemiddelde stroom.
De 1386 op 6S geeft je 30.000 rpm onbelast en je raad het al, weer een gemiddeld lagere stroom.
De keuze die je maakt is een hoogstroom toepassing (laag voltage, hoge stromen) of een hoog voltage toepassing (met lagere stromen).
Beide hebben vóór- en nadelen (6S weegt meer dan een 4S), je hebt een regelaar nodig, die de stromen aankan, vooral bij de hoogstroom variatie.
Als je voor die €100,00 ook de schroefas en het roer meerekent (want dat is ook aandrijving) dan heb je gelijk en zit je te laag met je budget.
Groeten, Jan.