Wat doet de modelbouwer voor dekost?

Main-frame is my game !

PC's zijn voor mij soms net zo'n groot mysterie als voor anderen.
Even vergeten de kleine lettertjes over de avatars te lezen, dit is toch wel een beroepsafwijking ==> ik ken maar weinig ICT-ers die een gebruiksaanwijzing lezen vóórdat zij een apparaat aansluiten !

Ik heb mij nog niet verdiept in het verkleinen van een avatar.
Dat ga ik binnenkort nog eens doen, want die ik eerst gekozen had, gaf mij toch wel goed weer.

Toch maar een kleintje er op gezet.
Bedankt dat je mij even op mijn fout hebt gewezen.

Ben sinds 4 jaar GWTK op de P3C Orion en sinds een half jaar afteken bevoegd.
Helaas binnenkort waarschijnlijk niet meer.
Heb daarvoor 7 jaar gevaren bij de Marine als TD-er en ben daar koelmonteur (STEK bevoegd) geweest.
Diesel-, gasturbine-, drinkwatermakers-, CV-, brandbestrijdingsmiddelen-, hydrauliek-, pneumatiek-, en subsystemen monteur ben ik ook nog geweest.

@Hans
Een gebruiksaanwijzing pak je toch pas als je alles hebt geprobeerd en echt niks meer werkt?

Ik studeer Informatica in Eindhoven op de Fontys (HBO) en daarnaast werk ik als bijbaantje in een elektronica winkeltje.

Nou dan zal ik ook maar het mysterie oplossen........
Ben nu net 38, en via de Mavo, en MTS in de opleiding TSI technicus strekstroom gekomen, Das het inrichten van een schuur tot een fabriekshal met electrische installaties, Via de groenteafdeling en de benzinepomp,en PTT Post bij een instalateur terecht gekomen waar ik voornamelijk storingswerk deed, na een jaar of 3 een 14 maanden met een YPR (groen) rondgecrosst, en daarna weer naar mijn oude baas terug, Toen ook weer heftig aan het modelbouwen geslagen (nu dus weer 15 jaar geleden), en via de zaterdagen bij Quartel voor vast hier gaan werken, ongeveer 6 jaar het filiaal in veenendaal gerund (voorheen Berko) en nu alweer dik 6 jaar samen met mijn broer onze eigen Modelbouwwinkel, waar we net een maand geleden ons eerste vaste personeelslid hebben aangenomen omdat we de drukte gewoon niet meer aan kunnen.....
Je kunt dus wel zeggen dat ik van mijn Hobby heel erg mijn beroep heb gemaakt..........................Peet.......................8)

Ik ben nu op twee weken na 52.

Na mijn HBS-B heb ik de bekende 12 banen 13...... gehad, reklame afdeling supermarkt concern, calculator bij een ingenieursbureau, kassier, verkoop binnedienst etc. etc. ben in 1972 uiteindelijk op een IT afdeling blijven hangen en zit nu nog steeds in dat vak, daarin ook van alles gedaan projectl(ei/ij)ding, systeemontwerp, programmering en nu meer het technische, netwerkjes bouwen met of zonder draadjes, voor data en telefonie en dan deze weer aan elkaar knopen.......af en toe nog een beetje stoeien met wat Bill Gates en trawanten bedacht hebben.....

En verder heb ik, buiten mijn werk om, nog een adviesbureau op het gebied van (o.a. de intergratie van) telecom en automatisering.

Met diverse vormen van modelvliegen houdt ik mij, met langere en kortere tussenposes, al meer dan 35 jaar bezig

Nog een ICT'er

36 jaar,
na school / studie zo'n 5 jaar gewerkt, eerst als monteur, daarna als werkvoorbereider bij een machinefabriek,
sinds juli 1994 in de ICT bij een grote nederlandse bank, ben nu ervaren Application Engineer (programmeur...) en bouw aan mainframe-applicaties.
Daarnaast zelf-geleerd web design hobbyist met de nadruk op coding; weet al heel wat, weet een hele hoop ook nog niet.

Ja saai, ook ik ben ict'r, werk voor Sony Europe als database beheerder nu al weer een jaar of zes

Martijn

Ik werk bij Super de boerrrrr, whahaha 2,42 p/uur, tis nie veel, maar 't verdient wel!

Allemachtig, wat een partij ICT-ers hier!
Ikke gelukkig niet, een computer is voor mij een pen waarmee ik netjes kan schrijven :lol:
Ik ben 46. Na de 5-jarige MAVO en 2 jaar in een ziekenhuis gewerkt te hebben, ben ik beroeps-onderofficier bij de Infanterie geworden. Gedurende 23 jaar héél veel verschillende plaatsingen gehad, en een paar keer uitgezonden. Na 23 jaar besloten om de dienst te verlaten. Gaan studeren, afgestudeerd op TQM (Total Quality Management, en na drie jaar bij een civiel adviesbureau terecht gekomen. Drie jaar daar met veel plezier gewerkt, en ondertussen verder gestudeerd: Veiligheidkunde bij TNO en preventiemanagement aan de HAN. Toen weer terug naar Defensie, maar nu als burger-ambtenaar. Ben nu Hoofd bureau PRM (Personeels Risico Management) van 101 Gevechtssteunbrigade, een Landmacht-onderdeel met 2500 man.
Mijn interessegebied is RC-boten, met heel af en toe een uitstapje naar auto's. Vaste scheepsrecensent van Modelbouw Aktueel. (voorheen Kwiklink) Niet alleen het bouwen is hobby, maar ook het schrijven er over. Zouden meer mensen moeten doen...

Laatst bewerkt:
Goed en dan ik,

15 jaar (morgen 16 :D )
Ik moet het hebben van een krantenwijk,
een baantje bij Six flags Holland,
af en toe oppassen bij een kennis
en ook inmiddels scheeps-recensent voor modelbouw-actueel

Verder begin ik dit jaar aan een mbo opleiding elektrotechniek (telematika) nadat ik net mijn vmbo TL diploma heb gehaald.

Tja en ik dan:

Ik ben 21, vlieg al een jaar of, nou zeker 7, met dat prachtige toestel hier naast
<---------
en ik heb zojuist mijn HTS Luchtvaart technologie afgerond.
En als of het nog niet genoeg is ga is in sept beginnen met Lucht en Ruimtevaart op de TU in Delft. Maar gelukkig kan dat verkort! :lol:

Verder heb ik allerlei durty jobs, but hey somebody has got to do it!

En ja het is dus duidelijk, ook ik ben dus verstrikt :oops: in de hobby van ons.

Elwin

Theo Coenen zei:
Tot December 2002 was ik werkzaam in de logistiek. Sinds December 2002 was ik partime huisvader (WW en soms via uitzendburo werken) en vanaf February zit ik in de ziektewet, ik wilde perse als 43 jarige de jeugd nog iets voordoen maar na 6 uur werken deed mijn rug niet meer mee. Krijg nu speciale training om mijn rug sterker te maken. Over enkele weken hoop ik weer volledig beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt en kan cq mag ik weer opzoek naar nieuw werk.

Eindelijk ik mag weer gaan werken. :banana: Wel vanuit de ziektewet, een vorm van therapeutisch werken, maar toch een nieuwe baan. :banana: :banana: Alleen wel jammer dat ik nu minder tijd zal hebben om nieuwe vliegtuigen te maken.

Theo Coenen zei:
Eindelijk ik mag weer gaan werken. :banana: Wel vanuit de ziektewet, een vorm van therapeutisch werken, maar toch een nieuwe baan. :banana: :banana: Alleen wel jammer dat ik nu minder tijd zal hebben om nieuwe vliegtuigen te maken.

Jammer voor je dat ze niet nog iets therapeutischer voor je hadden, een leuke combinatie van je hobby en werken.

Maar even goed, fijn om te horen dat je weer aan de gang gaat. Ik heb 15 jaar terug ook zo'n periode gehad, maar na 6 maanden begon ik ook al weer goed zat te worden en was ik blij dat ik mocht gaan beginnen.

Dus succes, ennu .......... laat dat stoere zware werk maar over aan de stoere echte ( domme ) mannen.

34 jaar

Service Engineer Telecom

Program telefooncetrales
Service
Installatie
Advies enz

jawel weer zo'n ict-er dus

Vlieg (doe een poging) met heli

Remco

gerard_nl zei:
wat veel ict-ers hier en nog steeds allemaal aan het werk ? lucky jullie.

Grijnsss Nie allemaal meer in de IT dus ;)

Ik ben 27, kom uit de IT, en werk nu als ehh tja.. manusje van alles bij een tankwagen verlaad-station nabij de Shell.

Ik vang daar de chauffeurs op, voer hun en hun voertuigen in het systeem, verzorg laadplannen en speel safety operator op de laadplaats.

Verder heb ik nog diversen andere baantjes gehad. Heb bevoorrading gedaan van Amerikaanse militairen in Irak en Afganistan, en heb ook nog even tussendoor voorraadbeheer gedaan.

Modelbouw boeit me al heel mun leven. Ben al zolang als ik me kan herinneren bezig met modelbouw. Heb vanalles al gebouwd(Rc en niet RC) maar ben er wel een jaar of 8 uitgeweest. Ben nu inmiddels weer begonnen met een electro speedboot uit piepschuim (Deze heeft inmiddels zijn proefvaarten gehad, en wacht nu op een polyester rompje, een benzine speedboot, waar alleen de eerste handelingen aan een groot piepschuimblok voor de romp zijn begonnen, en nu inmiddels voor mun verjaardag van ouders broer en vriendinlief de Libera Ocean gehad van Graupner. Deze ben ik dus nu in elkaar aant zetten.

Goed, inmiddels ist bijna 2300 uur, en ben ik bijna klaar met werken. Betekent dus dat ik snel naar huis ga om te lijmen, schuren, snijden en zagen.....
Moet nog een hoop doen ;)

Groeten,

Marco.

Back