Wat doet de modelbouwer voor dekost?

Ik ben sinds kort 42 en ik ben gereedschapmaker, ik maak met nog drie collegae de spuitgiet- matrijzen van verschillende producten van gebittenbakje tot tandwieltje, en mijn werk is gelukkig mijn hobby want ik zit de hele dag met een CAD-CAM systeem te spelen en andere leuke machientjes zoals twee CNC banken (MAHO en Bridgepoort) en dan hebben we nog twee zinkvonkers en twee conventionele draaibanken en slijpbanken .
Dit alles komt ook weer van pas in de modelbouw want ik heb al van alles gemaakt een mooie uitlaat die precies in de motorkap valt zuigertjes zuigerveertjes drijfstangetjes en verschillende borstelloze motoren, mijn laatste projectje is een CD-rom motortje maar daar is alleen het ankertje van gebruikt de rest was allemaal voor verbetering vatbaar.Nu is het nog wachten op de 5X5X1,5 magneetjes waar ik een heel mooi ringetje voor gemaakt heb waar de magneetjes precies invallen zodat ze perfect de zelfde afstand van elkaar zitten.
Ik ben benieuwd.

raymon_laser_arrow zei:
ik heb 14 en moet het doen met een krantewijk:(

zo zijn de meeste begonnen :wink:
niet veel geld te besteden betekend wel vaak creatief denken en daar komen de leukste oplossingen van :D

jah ik vlieg al 4.5 jaar ongeveer en en heb 1.5 jaar die krante wijk en verdien meer als mijn zus n\en zij werkt in de winkel

Ben 21 en student, electrotechniek (laatste jaar). Ik vlieg nu een bijna een half jaar. Geld, ach, stuffie, baantje, en soms ff naar pa en ma. En het scheelt een hoop dan mijn pa en broertje ook vliegen.

Ben 16 en zit (nog) steeds op school. Ik zit nu in 5 VWO duzz hoef nu nog maar 1.5 jaar. :?
In de vrije tijd die ik dan nog heb ben ik vakkenvuller. Dit doe ik al bijna 3.5 jaar en ik kan er mijn vliegtuigen en mijn brommer goed van onderhouden.

Kijk, dat is een leuk draadje om mee te beginnen: mijn eerste berichtje :D.
44 jaar. Beroep: medewerker bij provincie (ambtenaar dus, dat is nog eens wat anders dan ITC :wink: ). Hou mij bezig met natuurbescherming en milieu. Onder andere belast met uitvoering wetgeving in aangewezen natuurmonumenten in het kader van de natuurbeschermingswet (natuurgebieden). Zo is het in deze gebieden onder andere verboden met radiografische modelvliegtuigen te vliegen :oops:
Een wel om deze reden: joost: geluid vliegtuig en ganzen. Dat was dus al twijfelachtig, maar wel lekker dicht bij huis.

Vader van een moderator :lol: en van zijn jongere en nog beginnende broer :lol: Beide op dit forum actief.
Gevolg: computerburo is hele dag bezet, mijn werkplaats helemaal ingepikt :!:

Ervaring ca 30 jaar geleden: 15 seconden en motorbrandstofmodel in de lucht gehouden (Pan van Graupner (?)) en zender toen weer gauw uit haden gegeven. :wink: Verder wel veel gekeken en geholpen met balsabouwen.

Broer van iemand anders op dit forum : !oom !Jan

Recente ervaring: Depron uit de stad mee brengen, vervoer naar vliegveld, vervoer naar zomerkamp Vierhouten, veel digitale foto's en filmpjes maken, BUG werpen (zie foto links, met hernia !): vrije vlucht van ca 1 minuut 20.
Verder af en toe meedenken en geven van goede adviezen : "iets meer up", "niet te ver weg", "gaat lekker zo" of "zou je dat wel doen ?"etc. Goede adviezen uiteraard, want die jongens hebben het niet van een vreemde :roll: en van hun moeder....... :lol: (grapje)

Vooralsnog zullen mijn bijdragen aan dit forum beperkt zijn tot lurken. Wellicht vind ik nog eens tijd om zelf iets in elkaar te zetten.

hoi allemaal
ik ben raf 47 jaar en reeds 29 jaar tewerkgesteld bij ford genk

hoe lang het nog gaat duren dat weet ik op dit ogenblik nog niet
maar zoals het er nu uitziet haalt 35% van de mensen die daar werken nieuwjaar niet
het gaat ff over 3000 a 4000 man
hoe het daarna verder moet zien we dan wel weer

sportieve groeten

ps ik bouw model subs

Leuk dit :)

Nou daar gaat ie dan.

Ik ben 25 jaar. Sinds mijn 15e aan de modelvlieg. Begonnen met charter, rodeo (mutiplex) en toen de super sportster van greatplanes. De rest staat op mijn webside.

Ik heb na mijn mts werktuigbouw de hts Fijnmechanica gedaan. Vervolgens nog een master of science in de meet-, regel-, en besturingstechniek. Vooralsnog werk ik bij een detacheringsbureau en help zodoende bedrijven (met tijdelijk personeelstekort) uit de brand. Voornamelijk om werktuigbouwkundig vlak.

Sinds een jaar of 3 vlieg ik veel recreatieve wedstrijden in de omgeving. Vorig jaar ben ik (met de nodige startproblemen) ingestapt in de F3A-x met een mooie en intusse zeer goed vliegende Wigens Z250. Zie foto'stje bij mijn profiel :lol: .

Ik geef de pen door aan............. :?:

Ik ben sinds juli 2003 afgestudeerd in Bedrijfskundige Informatica, een HBO studie. Sindsdien druk opzoek naar DE baan :)
Aangezien dit niet makkelijk is ben ik momenteel werkzaam bij Oracle als telemarketeer.

Gr,
Mark

Na mijn studie bedrijfskunde een tijdje auto's verkocht in Amsterdam Zuid-Oost.
Vervolgens vier jaar trainer/consultant als zelfstandig franchisenemer bij DOOR Training.
En nu alweer twee jaar management consultant bij PricewaterhouseCoopers in Aruba.

Groeten,
Jock

Deze arme Student moet het doen met een baantje in de plaatselijke supermarkt.
Het verdient niet veel maar toch wat en het is altijd beter als niks doen denk ik dan maar.

ik ben tegelzetter alle zwarte geld gaat naar de hobby :wink: rc auto nitro

ben 21 (volgende week) en beveiligings medewerker, waardetransport gedaan, portier bij een daklozen opvangcentrum en doe nu objectbewaking. af en toe wat bijklussen op evenementen (maar meestal vrijwillig)
heb nog niet veel aan modelbouw gedaan (alleen statisch) maar moet nu voor een weddenschap een sub bouwen

en af en toe wat rellen schoppen bij de stakingen van mede dokwerkers in rotterdam :wink:

:D Rel die kleine bommetjes das toch niet erg he.
Gisteren hebben ze onze laatste collega pas vrijgelaten.
Het is te hopen dat ze onze job niet afnemen.
Anders kunnen we daar weer gaan staan :)

Ik ben 65 jaar. Heb MTS electro/electronica met fijn mechanica gestudeerd. Later KTV techniek en digitale electronica. Ben werkzaam geweest in audio/video techniek. Ook nog een tijdje chef TD geweest in een groot toeleverings bedrijf voor het onderwijs. Heb daar o/a mee gebouwd en ontwikkeld aan een computer gestuurd productie hoogbouw magazijn. Na faillisement van het bedeijf eigen TV en audio reparatie bedrijf begonnen tot mijn pensioen. Als kleuter bouwde ik al modelbootjes. Heb verder niets met schepen maar vind de sleepvaart interessant omdat deze schepen vrij gedetailleerd gebouwd kunnen worden op een redelijk grote schaal 1:25. Maak alle onderdelen zelf incl. de aandrijving. Mijn specialiteit is schaalmodellen met verbrandings motoren en keerkoppelingen.

Groetjes Hans de Haas.

26 jaar en na een lekker studentenluizeleventje nu zo'n 2,5 jaar aan de bak als 2de stuurman op de koopvaardij (hopelijk binnenkort 1ste)
Mijn vrije tijd weet ik goed te vullen met een nitro auto, 2 bootjes en 2 vliegtuigen...waarvan de laatste even voorrang heeft.

StarFish
Ik leef met je mee!!

Justus

Back