Wat doet de modelbouwer voor dekost?

Ja, nog 1 in de ICT.
Al 15 jaar in de telecom.
Eerst ontwikkeling ("programmeren") van telefoon centrales.
Nu in onderhoud van zeg maar "file meld systemen voor telefoon verkeer".
Stuk rustiger geworden hier, maar we zijn er nog.

30 jaar, Adviseur Informatie Beveiliging (ook ICT dus). Kort geleden begonnen met modelvliegen en compleet verslaafd........... :mrgreen:

Ok, ik dan ook maar....

41 jaar, getrouwd, 2 kindjes (8 en (bijna) 12 jaar)
Nee, geen ICT'er :D
Hou me bezig met project administratie, wat inkoop, deel van de boekhouding, stukje salaris administratie; kortom buro werk.
Klein bedrijfje (zo'n 17 man) dus er komt veel administratief werk op slechts 1 buro (en dat is nou net de mijne)
Vroeger begonnen als "printen-plakker" (maakte de lay-outs van printplaten), daarna begeleiding van printplaat productie.
Toen dat stopte (milieu he :? ) bezig gehouden met het maken van instructies voor machines en gereedschappen.
Daarna bezig geweest als document beheerder (mbv een zelfgebouwde database (toch ICT :!: ) en nu dus het bovenstaande.

Wim

Hoi,

Elke ochtent om 6 uur opstaan om al die ICT's en de rest van de krant te voorzien, 35 tot 40 minuten werk. Betaald goet en je hout tijd over om overdag te varen vliegen en bouwen. ( en ook nog school ).

Groeten Halmar.

Ben 32 jaar en werk in een bedrijf die vlinderkleppen maken. voor hoge druk leidingen.
Binnen dat bedrijf heb ik gewerkt als:cnc operator, vulcanisator, magazijn bediende, inkoop/verkoop en in de montage.
Als meer dan 14 jaar van alles dus.....

Overdag's lekker na school. (havo 4e klas) En s'middags als ik vrij heb netjes met haardhout vullen. Iedereen kent ze wel die oranje/gele netjes die je bij elke bouwmarkt en benzine pomp wel vind vol met blokken haardhout.

ik wekr bij de Nedap in Groenlo, bij de meeste wel bekend van oa de stemcomputer en de winkeldiefstal poortjes. Ik werk voor de marktgroep security control, op de afdeling support. Hier ben ik verantwoordelijk voor de technische vragen op het gebied van toegangscontrole en alles wat te maken heeft met ICT. Tevens zorgen wij voor de beta test die bij klanten draaien, en ben ik bezig met het toepassen van toegangs controle via het internet. Door de baan ben ik regelmatig in het buitenland (alles binnen europa). DUs ook regelmatig geen tijd voor de modelbouw :cry:

31 jaar, hoofd administratie bij een middelgroot polyesterverwerkend bedrijf.

Nuttig voor materialen bij de bouw van mijn bootje en voor onderdelen van mijn auto's. Nog nuttiger om deze en andere hobbies (motorfiets en fotografie) en een dure :sniper: ex-echtgenote te financieren

Ha RPI,

Wat maken jullie in polyester?
Wij zitten in de epoxy, en ontwikkelen wieken voor windturbines
Inderdaad: handig om wat glas etc achter de hand te hebben :wink:
(Vooral de kennis van het verwerken en het maken van modellen en matrijzen is handig)

Wim

Wim, we moeten hier geen GVK onderonsje maken, de ICT'ers willen graag aan kop gaan.

We hebben twee fabrieken,

Een fabriek waar machinaal glasvezelversterkte polyester profielen (van 25 tot 750mm breed) worden getrokken door verhitte matrijzen.

En een fabriek waar we volgens de oude technieken vanaf mal producten maken. We maken hier heel veel verschillende producten voor allerlei branches, voornamelijk voor industrie en groothandel.

Wat tegen gewicht voor die ICT'ers is toch nooit weg :wink:
durven de anderen misschien weer :lol:

Wij zitten overigens in het deel waar de tooling (dus modellen en matrijzen) worden ontworpen , ge-engineerd en geproduceerd. Ook overige benodigde tooling (boorbanken, balanceer units ed) worden door ons bedacht en gemaakt.
Werken jullie met HLU (voor de niet ingewijden: Hand Lay Up) of met infusie oid?
Wij hebben uitsluitend vacuum infusie.

Wim

mijn werk bestaat uit varen met rondvaart boten over de amsterdamse grachten.
en voor mijn hobby, je raad het al, vaar ik met bootjes.

hlu en spray up kunnen bij ons ivm sterkte ed niet
maar
zoals je al zei:
dit wordt een gvk onderonsje,
dus back
:ontopic:
(voor zover je over on-topc kunt praten in 't cafe :wink: )

wim

Nou, dan zal ik als nieuwkomer mezelf ook ff voorstellen, ik ben 36jaar en eigenlijk altijd in de scheepvaart gewerkt :D . Eerst via mijn pa een baantje als manusje van alles bij een shortsea rederij, daarna wat serieuser werk bij (toen nog) Nedlloyd in het archief. Beetje commercieel bij Smith Havensleepdiensten in Rotterdam om vervolgens in de containerlogistiek te eindigen. Op dit moment logistiek voor een Taiwanese rederij die ook in Rotterdam veelvuldig met hun schepen aanwezig is. Dit is ook de reden dat schepen en modelschepen de grootste aantrekkingkracht hebben. Op dit moment ben ik pas een jaartje bezig met de Smit Japan van tekening te bouwen (valt niet mee) :? .

Gr/Coen

Back